  • 71. Data: 2011-07-10 07:33:47
    Temat: Re: Hieny cmentarne - łowcy błędów
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin .B:artek.

    > Nienadążanie? List. tzw. niedozwolonych postanowień umów konsumenckich
    > jest w Kodeksie cywilnym od 8 lat. I to na niej opierają się - bądź co
    > bądź przykładowe - listy klauzul UOKiK.

    Chyba nigdy nie czytałeś ani jednego, ani drugiego.

  • 72. Data: 2011-07-10 07:38:33
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 10-07-2011 09:33, to pisze:

    > Chyba nigdy nie czytałeś ani jednego, ani drugiego.

    I jedno i drugie - wielokrotnie. Ale co to ma do rzeczy? Jest tam
    napisane chińskim znakami? Bardziej skomplikowane niż przepisy podatkowe?

    --
    .B:artek.

  • 73. Data: 2011-07-10 07:44:44
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Daniel Pyra

> [...]
    > Stolica, Szybka Paczka, DPD. W przypadku nie dopełnienia któregoś z
    > powyższych warunków przez kupującego, zastrzegamy sobie prawo nie
    > przyjęcia przesyłki zwrotnej lub zarzutu bezskuteczności wobec
    > odstąpienia od umowy."
    >
    > Szkoda tylko, że ustawodawca dokładnie określa, jakie warunki musi
    > spełnić konsument, żeby odstąpienie było skuteczne. Sprawdziłem, nie ma
    > na tej liście "wysyłki nieautoryzowanym przez sprzedawcę operatorem
    > pocztowym lub firmą kurierską".
    > Nie uważam, że handel w internecie to samo zło, ale jakaś miotła

    Tyle, że ten punkt jest bardzo sensowny i racjonalny, bo chodzi im
    zapewne o to, żeby tych towarów nie wysyłać zwykłą pocztą, a że tego nie
    mogli napisać, to wymienili kilka przyzwoitych firm kurierskich. W
    przypadku wysyłki zwykłą pocztą paczki dość często są uszkadzane, a
    procedura reklamacji jest raczej trudno używalna. W efekcie jest spora
    szansa, że zwracany towar dotrze do sklepu uszkodzony albo wcale. Czy to
    jest w interesie konsumenta?

  • 74. Data: 2011-07-10 07:54:48
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin .B:artek.

    > I jedno i drugie - wielokrotnie. Ale co to ma do rzeczy? Jest tam
    > napisane chińskim znakami? Bardziej skomplikowane niż przepisy
    > podatkowe?

    ...ponadto zdajesz się nie rozumieć czym właściwie jest lista tych
    "klauzul niedozwolonych" i kiedy ma zastosowanie.

  • 75. Data: 2011-07-10 07:57:23
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 10-07-2011 09:54, to pisze:
    > ...ponadto zdajesz się nie rozumieć czym właściwie jest lista tych
    > "klauzul niedozwolonych" i kiedy ma zastosowanie.

    Wytłumacz mi zatem...

    --
    .B:artek.

  • 76. Data: 2011-07-10 09:25:43
    Od: Damian Skrycki <d...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-09 20:23, .B:artek. pisze:

    > A mi się to akurat podoba. Jako konsumentowi. Rozumiem, że jak rodzice
    > wysyłają dzieci na kolonie i wołają Policję albo ITD, żeby ci sprawdzili
    > stan techniczny autobusu, to też "hieny cmentarne"?

    Jak w innych celach niż sprawdzenie tachografów i trzeźwości to idioci
    do n potęgi do n potęgi.

    ITD i Policji nie wzywa się do sprawdzenia stanu technicznego autobusu.
    Każdy kto ma prawo jazdy może sprawdzić światła i wycieki płynów. To
    reszty lepsza będzie stacja diagnostyczna lub dobry mechanik.

  • 77. Data: 2011-07-10 10:54:41
    Od: Daniel Pyra <d...@g...spamik.be.pl>

    W dniu 11-07-10 09:44, to pisze:

> [...]
    > procedura reklamacji jest raczej trudno używalna. W efekcie jest spora
    > szansa, że zwracany towar dotrze do sklepu uszkodzony albo wcale. Czy to

    Nie jest w żaden sposób racjonalna, bo to jest dyskusja o wyższości
    jakości usług kuriera A nad kurierem B, a to jest zupełnie bez związku z
    uprawnieniami, które posiada konsument. Teoretycznie konsument ma prawo
    zwrócić towar, dostarczając go do sprzedawcy wielbłądem i sprzedawca ma
    obowiązek przyjąć zwrot - o ile konsument spełnił warunki określone
    ustawą. Nie ma tutaj miejsca na żadne polemiki.
    Wątpliwe też jest powoływanie się na interes konsumenta, zwłaszcza
    takiego przysłowiowego z małej miejscowości, w którym jest urząd
    pocztowy i zwyczajnie wygodniej jest wysłać paczkę. Paczka ubezpieczona
    jest równie bezpieczna dla nadawcy jak przesyłka kurierem - uszkodzenia
    przesyłki pokrywa Poczta Polska, a procedura reklamacyjna wcale nie jest
    "trudno używalna".
    Sprzedawca, oczywiście, może sugerować konsumentowi wybór określonej
    firmy kurierskiej. I nic ponad to.

    Pozdr.!
    (D)

  • 78. Data: 2011-07-10 10:59:24
    Od: Daniel Pyra <d...@g...spamik.be.pl>

    W dniu 11-07-10 06:30, leon pisze:

    > Patrzylo sie ile ma ten rejestr? Najnowszy pdf to 2500 pozycji i 600
    > stron. Po 30 stronach sie odechciewa

    Tia, to właśnie najlepiej pokazuje, że inwencja polskich
    "przedsiębiorcóf", jest naprawdę nieograniczona...

    (D)

  • 79. Data: 2011-07-10 13:47:57
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Sun, 10 Jul 2011 06:14:24 +0200, leon wrote:

    > To sie go informuje iż taka klauzula istnieje, a jak nie usunie to sie
    > zglasza do UOKiK?

    Nie bardzo rozumiem co oznacza Twoje pytanie.

    > Oni sa od tego aby decydować o karaniu.

    Od karania -- tak. Ale są 2 rodzaje postępowania ws. klauzul
    niedozwolonych (o ustalenie).

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    || Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl ||

  • 80. Data: 2011-07-10 16:01:26
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Daniel Pyra

> [...]
    > zwrócić towar, dostarczając go do sprzedawcy wielbłądem i sprzedawca ma
    > obowiązek przyjąć zwrot - o ile konsument spełnił warunki określone

    Tyle, że jeśli towar dotrze do sprzedawcy uszkodzony, to sprzedawca nie
    ma obowiązku przyjąć zwrotu. Wtedy oczywiście co drugi (albo prawie
    każdy) klient będzie robił bydło twierdząc, że sprzedawca sam go zepsuł.

    Taaa... dobra bajeczka.