  • 1. Data: 2008-07-22 15:48:55
    Temat: Herb miasta
    Od: "adam" <r...@p...onet.pl>

    Czy jako mieszkaniec, zameldowany na stale w danym miescie, moge uzywac herbu
    tego miasta np. na moich prywatnych wizytowkach i na mojej stronie internetowej?
    adam

  • 2. Data: 2008-07-22 18:01:29
    Temat: Re: Herb miasta
    Od: "witek67" <w...@o...pl>

    to zalezy od miasta np w Raciborzu
    . Prawo do używania herbu, z zastrzeżeniem ust.3 , przysługuje:

    1) organom Miasta Racibórz
    2) Urzędowi Miasta Racibórz
    3) jednostkom organizacyjnym miasta
    4) radnym w sprawach związanych z wykonywaniem mandatu
    5) osobom fizycznym i prawnym nie prowadzącym działalności gospodarczej
    6) osobom fizycznym i prawnym będącym podmiotami gospodarczymi
    7) innym podmiotom

    a juz Olsztyn

    Herbu Olsztyna z mocy Statutu mogą używać: Rada Miasta, Prezydent Miasta i
    Urząd Miasta.

    Używanie herbu przez inne osoby prawne, fizyczne bądź jednostki
    organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej wymaga zezwolenia
    Prezydenta Miasta.

    musisz poszukać w necie albo zadzwonic do urzędu miasta

  • 3. Data: 2008-07-22 18:05:35
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    witek67 pisze:

    [ciach ...]

    Ale skąd pomysł że gmina czy miasto mogą sobie to zastrzec ? Gdzie jest
    upoważnienie ustawowe do ograniczenia praw obywatela?

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 4. Data: 2008-07-22 20:04:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 Jul 2008, Johnson wrote:

    > Ale skąd pomysł że gmina czy miasto mogą sobie to zastrzec ?

    Organizator koncertu zastrzega sobie zakaz focenia, organizator
    miasta zastrzega sobie zakaz używania herbu... taki kraj ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2008-07-23 06:47:23
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 22 Jul 2008 22:04:06 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Organizator koncertu zastrzega sobie zakaz focenia, organizator
    > miasta zastrzega sobie zakaz używania herbu... taki kraj

    No tak, ale przykład z koncertem to zobowiązanie cywilnoprawne, zaś herb
    to administracja, a tu już zdecydowanie musi być podstawa normatywna.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 6. Data: 2008-07-23 19:04:35
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Organizator koncertu zastrzega sobie zakaz focenia, organizator
    > miasta zastrzega sobie zakaz używania herbu... taki kraj ;)

    Art. 7 Konstytucji RP. On obywateli nie dotyczy.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."