  • 1. Data: 2007-01-06 02:15:08
    Temat: Handlowanie na Allegro
    Od: "Arek" <n...@w...pl>

    Czy handlowanie na Allegro nowymi rzeczami bez zarejestrowania dzialalnosci
    jest legalne?Ile mozna sprzedac nowych rzeczy aby nie miec klopotow z
    urzedem finansowym i wogole prawem? Np. gdybym sprzedawal nowe ubrania
    (markowe spodnie itp.) sprowadzone z zagranicy w ilosci kilku sztuk
    miesiecznie czy moglbym miec klopoty ?Jezeli tak to co grozi za to.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-01-06 08:58:59
    Temat: Re: Handlowanie na Allegro
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Arek napisał(a):

> [...]
    > (markowe spodnie itp.) sprowadzone z zagranicy w ilosci kilku sztuk
    > miesiecznie czy moglbym miec klopoty ?Jezeli tak to co grozi za to.

    http://ehandel.pit.pl/

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 3. Data: 2007-01-06 10:36:04
    Od: "Jaro" <j.a.r.e.c.k.y.WSTAW.MALPKE.a.s.t.e.r.KROPKA.pl.>

    > http://ehandel.pit.pl/
    > Markus Sprungk

    Naprostujcie mnie jesli cos zle zrozumialem ale wedlug tej strony ("Nie
    zapłacisz podatku, ani dochodowego, ani od czynności cywilnoprawnych,
    jeżeli: sprzedałeś rzecz używaną ponad 6 miesięcy, a kwota jednej transakcji
    nie przekroczyła wartości 1'000zł. Nie masz też wtedy obowiązku składania
    deklaracji PCC-1 ani doliczania dochodu do rocznego PITa.") jesli kupilem
    sobie w sklepie aparat fotograficzny za np 3000zl (za to ze zarobilem
    pieniadze place podatki i za aparat place drugi podatek w cenie towaru) to
    jesli powiedzmy po 2 miesiacach mi sie on znudzi i bede chcial go sprzedac
    za powiedzmy 2000zl (z 1000zl straty) to bede musial w swietle prawa
    zaplacic od tego podatek? Przeciez to jest chore.

    Pozdrawiam
    Jaro

  • 4. Data: 2007-01-06 11:20:13
    Od: "[] QBUS []" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Jaro"

    > za powiedzmy 2000zl (z 1000zl straty) to bede musial w swietle prawa
    > zaplacic od tego podatek? Przeciez to jest chore.

    Chore jest jeszcze bardziej to, ze
    jezeli kupiles aparat za 3000 zl, po 2 miesiacach znudzil Ci sie i
    sprzedajesz za 2000, to US nalicza Ci podatek od kwoty... np .2700 (bo
    akurat wedlug nich taka jest rynkowa wartosc aparatu).
    Podsumowywujac niby tracisz 1000 zl na aparacie + pcc od 2700 +
    jeszcze dochodowy :)
    Ogolnie rewelacja.

  • 5. Data: 2007-01-06 11:34:41
    Od: "[www.goldap.info.pl]" <w...@g...net>

> [...]
    > go sprzedac za powiedzmy 2000zl (z 1000zl straty) to bede musial w swietle
    > prawa zaplacic od tego podatek? Przeciez to jest chore.

    PIT nie (nie masz dochodu a stratę), ale PCC tak (wartość transakcji pow.
    1000zł). Właściwie PCC nabywaca płaci...

    Nie jest chore, to są rózne podatki.
    Zwróć też uwagę, że jeśli sprzedałbyś kilka takich samych rzeczy w tym
    terminie, to pomimo tego, że straciłeś, mozesz podpaść pod VAT :)

  • 6. Data: 2007-01-06 13:06:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    [www.goldap.info.pl] wrote:

    > PIT nie (nie masz dochodu a stratę), ale PCC tak (wartość transakcji pow.
    > 1000zł). Właściwie PCC nabywaca płaci...

    Za PCC ustawowo odpowiadają solidarnie obie strony.

  • 7. Data: 2007-01-06 13:07:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Arek wrote:
    > Czy handlowanie na Allegro nowymi rzeczami bez zarejestrowania
    > dzialalnosci jest legalne?Ile mozna sprzedac nowych rzeczy aby nie miec
    > klopotow z urzedem finansowym i wogole prawem? Np. gdybym sprzedawal

    Ha, to jest dobre pytanie :)

    Wg. ustawy działalność gospodarcza musi być prowadzona "w sposób ciągły
    i zorganizowany".

    Ale co to konkretnie oznacza...

  • 8. Data: 2007-01-06 15:18:09
    Od: wombi <w...@n...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Za PCC ustawowo odpowiadają solidarnie obie strony.

    Czytałeś nowelizację ustawy? Od 1 stycznia br. do zapłaty pcc przy
    umowie sprzedaży zobowiązany jest kupujący.
    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2007-01-06 16:25:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    wombi wrote:

    > Czytałeś nowelizację ustawy? Od 1 stycznia br. do zapłaty pcc przy
    > umowie sprzedaży zobowiązany jest kupujący.

    Wot siurpryza... Czyli wreszcie zdecydowali się sformalizować obyczaj? ;)

  • 10. Data: 2007-01-06 18:37:50
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Sat, 06 Jan 2007 14:07:34 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Ale co to konkretnie oznacza...

    Firma z wpisem do KRSu zgodnie z prawem handlowym , firma posiadać musi
    NIP, muszą być odprowadzenie składki ze względu na formę opodatkowania -
    rodzaju prowadzonej działalności, etc.

    Pozdrawiam
    ===Tomy===
    --