  • 11. Data: 2006-09-12 10:49:55
    Temat: Re: Handel wodka a prawo
    Od: "ag" <b...@g...pl>

    "ag" <b...@g...pl> wrote in message
    news:ee633c$e39$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > a konkretnie:
    >
    > Art. 31. 1. Kto bez wymaganego zezwolenia wyrabia lub rozlewa napoje
    > spirytusowe - podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo
    > pozbawienia wolności do roku.
    > 2. Kto dopuszcza się czynu określonego w ust. 1, jeżeli czyn ten dotyczy
    > napojów spirytusowych znacznej wartości - podlega grzywnie, karze
    > ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.
    >

    > Art. 32. Jeżeli z popełniania przestępstwa określonego w art. 31 sprawca
    > uczynił sobie stałe źródło dochodu - podlega karze pozbawienia wolności do

    no i ps...
    zezwolenie może otrzymać osoba fizyczna (art.24), ale znając realia zapewne
    kosztuje tyle że _na własny_ użytek czyni całą rzecz nieopłacalną...
    p;
    aga

  • 12. Data: 2006-09-12 11:24:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    ag wrote:

    > Art. 31. 1. Kto bez wymaganego zezwolenia wyrabia lub rozlewa napoje
    > spirytusowe - podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    > wolności do roku.

    Napoje :)

    "Ale panie kochany - to żaden napój! Kto by to świństwo pił? To paliwo
    do kuchenek spirytusowych!" ;->

  • 13. Data: 2006-09-12 16:26:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Wiesz, wszelki monopol powoduje takie absurdy.

    Monopol, bałagan w przepisach, nadmierna fiskalizacja...

    Przykłady można by mnożyć, jak np. ten z udupionym piekarzem, który
    zamiast komisyjnie zniszczyć nie sprzedanie pieczywo, rozdawał je ubogim.

    A jednocześnie są afery z łapówkami na miliony złotych za miliardowe
    lewe zwolnienia z podatków...

  • 14. Data: 2006-09-13 22:20:02
    Od: s...@g...pl

    scream napisał(a):

    > Zbyt duze aby takie kombinowanie bylo oplacalne :)

    Sporo sie dowiedzialem. Na koniec ciekawi mnie czy przykaldowo jak by
    ktos wyjatkowo spoleczny czy przytruty z przedawkowania rzecz jasna :)
    doniosl organom scigania to czy skonczylo by sie na mandacie czy od
    razu sprawa trafia do prokurtury i dalej do sadu?