  • 1. Data: 2024-08-30 15:19:59
    Temat: Handel oświadczeniami o adresie do wyprowadzki
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

    https://www.google.com/search?q=adres+do+wyprowadzki
    +przy+wynajmie

    Czy to działa ?

  • 2. Data: 2024-08-30 16:40:08
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 30.08.2024 o 15:19, Monika Głowacka pisze:
    > https://www.google.com/search?q=adres+do+wyprowadzki
    +przy+wynajmie

    > Czy to działa ?

    W sensie?

  • 3. Data: 2024-08-31 11:25:44
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

    W dniu 2024-08-30 o 16:40, io pisze:
    +przy+wynajmie

    > W sensie?

    Na odległość widać, że te adresy to lipa, ot po prostu aby spełnić
    warunki biurokracji. Ale chyba nie jest to wymóg, to kwestia
    wynajmującego, czy chce od najemcy taki papier czy nie.

  • 4. Data: 2024-09-01 18:28:44
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 31.08.2024 o 11:25, Monika Głowacka pisze:

    > Na odległość widać, że te adresy to lipa, ot po prostu aby spełnić
    > warunki biurokracji. Ale chyba nie jest to wymóg, to kwestia
    > wynajmującego, czy chce od najemcy taki papier czy nie.

    Adres do wyprowadzki w najmie okazjonalnym potwierdzany zwykle
    notarialnie jest po to, by wynajmujący nie był skazany na najemcę jak mu
    się odechce płacić.

  • 5. Data: 2024-09-01 20:23:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.09.2024 o 18:28, io pisze:

    > Adres do wyprowadzki w najmie okazjonalnym potwierdzany zwykle
    > notarialnie jest po to, by wynajmujący nie był skazany na najemcę jak mu
    > się odechce płacić.

    Tylko on musi być realny. Co będzie, jak pomiędzy tym oświadczeniem, a
    ewentualnym "przesiedleniem" adres zapasowy się przykładowo spali albo
    zostanie zajęty przez innego nieszczęśnika?

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 6. Data: 2024-09-02 12:52:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 31 Aug 2024 11:25:44 +0200, Monika Głowacka wrote:

    > Na odległość widać, że te adresy to lipa, ot po prostu aby spełnić
    > warunki biurokracji. Ale chyba nie jest to wymóg, to kwestia
    > wynajmującego, czy chce od najemcy taki papier czy nie.

    Hm, przy najmie okazjonalnym to jest chyba wymóg.
    I to notarialnie potwierdzony, więc chyba zahacza o fałszowanie
    dokumentów.

    J.

  • 7. Data: 2024-09-02 15:33:03
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.09.2024 o 12:52, J.F pisze:
    > Hm, przy najmie okazjonalnym to jest chyba wymóg.
    > I to notarialnie potwierdzony, więc chyba zahacza o fałszowanie
    > dokumentów.

    Fałszowanie dokumentu by było, jakby nie było oświadczenia uprawnionego,
    a notariusz wydał taki dokument. Naprawdę, na grupie prawo od osoby,
    która tu regularnie pisuje należałoby oczekiwać, ze choć podstawy prawa
    "liznęła".

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 8. Data: 2024-09-02 15:33:45
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Niekoniecznie musi, i bez realnego adresu umowa najmu okazjonalnego daje lepsze
    zabezpieczenie od najmu zwykłego (kodeksowego).
    Na rynku są rzetelne firmy oferujące takie adresy (może być słaba dzielnica w Pcimiu
    Dolnym), które z tego żyją, że adresy są
    realne.

    -----

  • 9. Data: 2024-09-02 16:05:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.09.2024 o 15:33, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > Na rynku są rzetelne firmy oferujące takie adresy (może być słaba
    > dzielnica w Pcimiu Dolnym), które z tego żyją, że adresy są realne.

    No właśnie nie za bardzo wiem, z czego te zarzuty. Powiedzmy, że mam
    hotel słabo się kręcący. Komu przeszkadza, że za "drobną" opłatę zgadzam
    się w razie co przyjąć do zamieszkania takiego bezdomnego? Działalność,
    jak działalność.

    Jak mam więcej tym "mieszkań", to nawet statystycznie da się policzyć,
    jaki procent najemców jest eksmitowany i przy kilku mieszkaniach nawet
    zaoferować gotowość la większej ilości rodzin, niż mieszkań. Wszyscy
    przecież może nie splajtują. Tak działają firmy ubezpieczeniowe.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 10. Data: 2024-09-02 18:19:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 2 Sep 2024 16:05:09 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > hotel słabo się kręcący. Komu przeszkadza, że za "drobną" opłatę zgadzam
    > się w razie co przyjąć do zamieszkania takiego bezdomnego? Działalność,

    Zasadniczo nikomu nie powinno przeszkadzać, tylko co będzie, jak ci
    naciągacze obsiądą ten hotel i nie będą płacic?
    Będziesz miał jeszcze gorzej kręcący sie hotel.

> [...]
    > zaoferować gotowość la większej ilości rodzin, niż mieszkań. Wszyscy
    > przecież może nie splajtują. Tak działają firmy ubezpieczeniowe.

    A co dalej?

    Bo gdzies w perspektywie bedziesz chciał wyrzucic takiego
    niepłacącego, i tu się zaczyna konflikt z innymi przepisami.

    J.