-
1. Data: 2007-10-12 08:02:22
Temat: Gwarancja - ważna czy nieważna?
Od: Mikołaj Menke <m...@m...one.pl>
Witam.
Wysłałem zepsute urządzenie na gwarancji dwa dni przed jej końcem (taka
data jest na stemplu pocztowym), czy jeśli sklep otrzymał przesyłkę po
upływie gwarancji to jest ona ważna czy nie?
--
http://www.miki.z.pl m...@...pl
Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 IRC: `miki`
-
2. Data: 2007-10-12 08:06:28
Temat: Re: Gwarancja - ważna czy nieważna?
Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>
Mikołaj Menke pisze:
> Witam.
> Wysłałem zepsute urządzenie na gwarancji dwa dni przed jej końcem (taka
> data jest na stemplu pocztowym), czy jeśli sklep otrzymał przesyłkę po
> upływie gwarancji to jest ona ważna czy nie?
To zależy jakie są warunki gwarancji.
Ponieważ na przykład:
1. Gwarancja może obejmować usterki powstałe w ciągu 12 miesięcy, a
termin ich zgłoszenia do serwisu może wynosić 2 tygodnie, wtedy
gwarancja obowiązuje
2. Gwarancja może obejmować usterki zgłoszone do serwisu w ciągu 12
miesięcy, wtedy liczy się termin dostarczenia (a nie nadania) sprzętu
3. I tak dalej. Generalnie warunki gwarancji określa wyłącznie gwarant.
--
Pozdrawiam!
Liwiusz
www.liwiusz.republika.pl
Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
egzekucji => http://www.kwm.net.pl
-
3. Data: 2007-10-12 08:18:32
Temat: Re: Gwarancja - ważna czy nieważna?
Od: Mikołaj Menke <m...@m...one.pl>
Dnia 2007-10-12 10:06 użytkownik Liwiusz napisał :
> Mikołaj Menke pisze:
>
>> Witam.
>> Wysłałem zepsute urządzenie na gwarancji dwa dni przed jej końcem (taka
>> data jest na stemplu pocztowym), czy jeśli sklep otrzymał przesyłkę po
>> upływie gwarancji to jest ona ważna czy nie?
>
> To zależy jakie są warunki gwarancji.
>
> Ponieważ na przykład:
> 1. Gwarancja może obejmować usterki powstałe w ciągu 12 miesięcy, a
> termin ich zgłoszenia do serwisu może wynosić 2 tygodnie, wtedy
> gwarancja obowiązuje
>
> 2. Gwarancja może obejmować usterki zgłoszone do serwisu w ciągu 12
> miesięcy, wtedy liczy się termin dostarczenia (a nie nadania) sprzętu
>
> 3. I tak dalej. Generalnie warunki gwarancji określa wyłącznie gwarant.
W gwarancji jest napisane tylko tyle, że producent "guarantees to the
original consumer / purchaser of this product that the product will be
free from defects in material or workmanship for TWO years from the date
of purchase." I co z tym fantem? I żeby nie było - produkt kupiony w
Polsce z międzynarodową gwarancją, ważną również na terenie naszego kraju.
--
http://www.miki.z.pl m...@...pl
Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 IRC: `miki`
-
4. Data: 2007-10-12 08:22:21
Temat: Re: Gwarancja - ważna czy nieważna?
Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>
Mikołaj Menke pisze:
> Dnia 2007-10-12 10:06 użytkownik Liwiusz napisał :
>> Mikołaj Menke pisze:
>>
>>> Witam.
>>> Wysłałem zepsute urządzenie na gwarancji dwa dni przed jej końcem (taka
>>> data jest na stemplu pocztowym), czy jeśli sklep otrzymał przesyłkę po
>>> upływie gwarancji to jest ona ważna czy nie?
>> To zależy jakie są warunki gwarancji.
>>
>> Ponieważ na przykład:
>> 1. Gwarancja może obejmować usterki powstałe w ciągu 12 miesięcy, a
>> termin ich zgłoszenia do serwisu może wynosić 2 tygodnie, wtedy
>> gwarancja obowiązuje
>>
>> 2. Gwarancja może obejmować usterki zgłoszone do serwisu w ciągu 12
>> miesięcy, wtedy liczy się termin dostarczenia (a nie nadania) sprzętu
>>
>> 3. I tak dalej. Generalnie warunki gwarancji określa wyłącznie gwarant.
>
> W gwarancji jest napisane tylko tyle, że producent "guarantees to the
> original consumer / purchaser of this product that the product will be
> free from defects in material or workmanship for TWO years from the date
> of purchase." I co z tym fantem? I żeby nie było - produkt kupiony w
> Polsce z międzynarodową gwarancją, ważną również na terenie naszego kraju.
Po pierwsze sprzedawca złamał prawo, ponieważ gwarancja powinna być po
polsku.
Po przetłumaczeniu: "produkt będzie wolny od wad w ciągu dwóch lat" -
skoro wada wystąpiła przed upływem tego okresu, to jest podstawa do
naprawy gwarancyjnej. Produkt został dostarczony do naprawy
niezwłocznie, dlatego uważam, że mimo że serwis dostał go po upływie
gwarancji, to jednak wada wystąpiła w okresie gwarancji, przez co został
spełniony warunek bezpłatnej naprawy.
--
Pozdrawiam!
Liwiusz
www.liwiusz.republika.pl
Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
egzekucji => http://www.kwm.net.pl
-
5. Data: 2007-10-12 08:27:44
Temat: Re: Gwarancja - ważna czy nieważna?
Od: Mikołaj Menke <m...@m...one.pl>
Dnia 2007-10-12 10:22 użytkownik Liwiusz napisał :
> Mikołaj Menke pisze:
>
>> Dnia 2007-10-12 10:06 użytkownik Liwiusz napisał :
>>
>>> Mikołaj Menke pisze:
>>>
>>>> Witam.
>>>> Wysłałem zepsute urządzenie na gwarancji dwa dni przed jej końcem (taka
>>>> data jest na stemplu pocztowym), czy jeśli sklep otrzymał przesyłkę po
>>>> upływie gwarancji to jest ona ważna czy nie?
>>>
>>> To zależy jakie są warunki gwarancji.
>>>
>>> Ponieważ na przykład:
>>> 1. Gwarancja może obejmować usterki powstałe w ciągu 12 miesięcy, a
>>> termin ich zgłoszenia do serwisu może wynosić 2 tygodnie, wtedy
>>> gwarancja obowiązuje
>>>
>>> 2. Gwarancja może obejmować usterki zgłoszone do serwisu w ciągu 12
>>> miesięcy, wtedy liczy się termin dostarczenia (a nie nadania) sprzętu
>>>
>>> 3. I tak dalej. Generalnie warunki gwarancji określa wyłącznie gwarant.
>>
>> W gwarancji jest napisane tylko tyle, że producent "guarantees to the
>> original consumer / purchaser of this product that the product will be
>> free from defects in material or workmanship for TWO years from the date
>> of purchase." I co z tym fantem? I żeby nie było - produkt kupiony w
>> Polsce z międzynarodową gwarancją, ważną również na terenie naszego
>> kraju.
>
> Po pierwsze sprzedawca złamał prawo, ponieważ gwarancja powinna być po
> polsku.
>
> Po przetłumaczeniu: "produkt będzie wolny od wad w ciągu dwóch lat" -
> skoro wada wystąpiła przed upływem tego okresu, to jest podstawa do
> naprawy gwarancyjnej. Produkt został dostarczony do naprawy
> niezwłocznie, dlatego uważam, że mimo że serwis dostał go po upływie
> gwarancji, to jednak wada wystąpiła w okresie gwarancji, przez co został
> spełniony warunek bezpłatnej naprawy.
Ok, dzięki za odpowiedź. Napisałem jeszcze do Federacji Konsumentów,
zobaczymy co oni odpowiedzą. W sumie tego się spodziewałem ze strony
sprzedawcy, bo urządzenie jest bardzo drogie i nienaprawialne, więc
pewnie będą robić wszystko, żeby go nie wymienić. Szczerze mówiąc trochę
nie chce mi się użerać z nimi, ale z drugiej strony trochę kasy wydałem
i nie mam zamiaru zostać z wadliwym sprzętem.
Swoją drogą nie dostałem też instrukcji po polsku, a w zasadzie to
dostałem, ale od innego podobnego urządzenia.
--
http://www.miki.z.pl m...@...pl
Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 IRC: `miki`
-
6. Data: 2007-10-12 08:47:05
Temat: Re: Gwarancja - ważna czy nieważna?
Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>
Dnia 12.10.2007, o godzinie 10.27.44, na pl.soc.prawo, Mikołaj Menke
napisał(a):
<ciach i tnij cytaty>
> Ok, dzięki za odpowiedź. Napisałem jeszcze do Federacji Konsumentów,
> zobaczymy co oni odpowiedzą.
Nie licz, że zdążą Ci odpowiedzieć w ciągu 2 dni. Mi odpowiedzieli po ok.
miesiącu kiedy już zupełnie zapomniałem, że do nich pisałem. Grunt, że w
ogóle. :)
--
Pozdrawiam,
*Habeck*
/Każda rzecz ma dwie strony. Fanatycy widzą tylko jedną/
- Schutzbach
-
7. Data: 2007-10-12 11:36:39
Temat: Re: Gwarancja - ważna czy nieważna?
Od: Mikołaj Menke <m...@m...one.pl>
Dnia 2007-10-12 10:22 użytkownik Liwiusz napisał :
> Mikołaj Menke pisze:
>
>> Dnia 2007-10-12 10:06 użytkownik Liwiusz napisał :
>>
>>> Mikołaj Menke pisze:
>>>
>>>> Witam.
>>>> Wysłałem zepsute urządzenie na gwarancji dwa dni przed jej końcem (taka
>>>> data jest na stemplu pocztowym), czy jeśli sklep otrzymał przesyłkę po
>>>> upływie gwarancji to jest ona ważna czy nie?
>>>
>>> To zależy jakie są warunki gwarancji.
>>>
>>> Ponieważ na przykład:
>>> 1. Gwarancja może obejmować usterki powstałe w ciągu 12 miesięcy, a
>>> termin ich zgłoszenia do serwisu może wynosić 2 tygodnie, wtedy
>>> gwarancja obowiązuje
>>>
>>> 2. Gwarancja może obejmować usterki zgłoszone do serwisu w ciągu 12
>>> miesięcy, wtedy liczy się termin dostarczenia (a nie nadania) sprzętu
>>>
>>> 3. I tak dalej. Generalnie warunki gwarancji określa wyłącznie gwarant.
>>
>> W gwarancji jest napisane tylko tyle, że producent "guarantees to the
>> original consumer / purchaser of this product that the product will be
>> free from defects in material or workmanship for TWO years from the date
>> of purchase." I co z tym fantem? I żeby nie było - produkt kupiony w
>> Polsce z międzynarodową gwarancją, ważną również na terenie naszego
>> kraju.
>
> Po pierwsze sprzedawca złamał prawo, ponieważ gwarancja powinna być po
> polsku.
>
> Po przetłumaczeniu: "produkt będzie wolny od wad w ciągu dwóch lat" -
> skoro wada wystąpiła przed upływem tego okresu, to jest podstawa do
> naprawy gwarancyjnej. Produkt został dostarczony do naprawy
> niezwłocznie, dlatego uważam, że mimo że serwis dostał go po upływie
> gwarancji, to jednak wada wystąpiła w okresie gwarancji, przez co został
> spełniony warunek bezpłatnej naprawy.
W KC znalazłem jeszcze coś takiego:
"Art. 577. § 1. W wypadku gdy kupujący otrzymał od sprzedawcy dokument
gwarancyjny co do jakości rzeczy sprzedanej, poczytuje się w razie
wątpliwości, że wystawca dokumentu (gwarant) jest obowiązany do
usunięcia wady fizycznej rzeczy lub do dostarczenia rzeczy wolnej od
wad, jeżeli wady te ujawnią się w ciągu terminu określonego w gwarancji."
Zatem czy dobrze wnioskuję, że jeśli wysłałem produkt dwa dni przed
upływem ważności gwarancji, to wady ujawniły się w ciągu terminu
określonego w gwarancji i wtedy nie ma żadnego znaczenia kiedy poczta
dostarczyła produkt sprzedawcy? Czy teraz dyskutując ze sprzedawcą mogę
spokojnie powołać się na ten paragraf?
--
http://www.miki.z.pl m...@...pl
Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 IRC: `miki`
-
8. Data: 2007-10-12 11:39:11
Temat: Re: Gwarancja - ważna czy nieważna?
Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>
Mikołaj Menke pisze:
> W KC znalazłem jeszcze coś takiego:
>
> "Art. 577. § 1. W wypadku gdy kupujący otrzymał od sprzedawcy dokument
Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie
Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 znosi artykuły 556-581kc. wobec
sprzedaży w relacji firma-konsument.
--
Pozdrawiam!
Liwiusz
www.liwiusz.republika.pl
Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
egzekucji => http://www.kwm.net.pl
-
9. Data: 2007-10-12 12:17:08
Temat: Re: Gwarancja - ważna czy nieważna?
Od: Mikołaj Menke <m...@m...one.pl>
Dnia 2007-10-12 13:39 użytkownik Liwiusz napisał :
> Mikołaj Menke pisze:
>
>> W KC znalazłem jeszcze coś takiego:
>>
>> "Art. 577. § 1. W wypadku gdy kupujący otrzymał od sprzedawcy dokument
>
> Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie
> Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 znosi artykuły 556-581kc. wobec
> sprzedaży w relacji firma-konsument.
Moja wina, przepraszam. Przeczytałem i naszła mnie inna myśl, czy
zamiast się szarpać ze sprzedawcą nie lepiej skorzystać z niezgodności z
umową?
"Art. 10. 1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z
umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od
wydania tego towaru kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie
wymiany towaru. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony
mogą ten termin skrócić, jednakże nie poniżej jednego roku.
2. Roszczenia kupującego określone w art. 8 przedawniają się z upływem
roku od stwierdzenia przez kupującego niezgodności towaru konsumpcyjnego
z umową; przedawnienie nie może się skończyć przed upływem terminu
określonego w ust. 1. W takim samym terminie wygasa uprawnienie do
odstąpienia od umowy."
Nie wiem na ile dobrze rozumiem te zapisy - czy to znaczy, że jeśli
stwierdzę wadę w przeciągu dwóch lat od zakupu to i tak mogę to wysłać w
przeciągu roku od stwierdzenia wady, nawet po upływie gwarancji i
sprzedawca musi uznać moje roszczenia? Tutaj sytuacja i tak jest o tyle
łatwiejsza, że nie będzie najmniejszego problemu z udowodnieniem
wystąpienia wady przed upływem dwóch lat od sprzedaży, albowiem produkt
wysłałem na dwa dni przed upływem ważności gwarancji. Od razu kolejne
pytanie - czy sprzedawca może się wykręcić, że wysłałem mu towar z
roszczeniem gwarancyjnym, odeśle mi go każąc wysyłać jeszcze raz, tym
razem z tytułu niezgodności z umową. Boję się, że może to zrobić chcąc
jakoś wybrnąć z problemu, bo wtedy będzie próbował udowodnić, że wada
wystąpiła więcej niż dwa lata po zakupie. Czy mogę od razu skontaktować
się z nim telefonicznie lub mailowo i poinformować go, że moje
roszczenia wynikają nie z gwarancji, a z niezgodności z umową,
niezależnie od tego co napisałem w piśmie?
Przepraszam za przynudzanie. ;-)
--
http://www.miki.z.pl m...@...pl
Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 IRC: `miki`
-
10. Data: 2007-10-12 12:31:26
Temat: Re: Gwarancja - ważna czy nieważna?
Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>
Mikołaj Menke pisze:
> Nie wiem na ile dobrze rozumiem te zapisy - czy to znaczy, że jeśli
> stwierdzę wadę w przeciągu dwóch lat od zakupu to i tak mogę to wysłać w
> przeciągu roku od stwierdzenia wady, nawet po upływie gwarancji i
> sprzedawca musi uznać moje roszczenia? Tutaj sytuacja i tak jest o tyle
> łatwiejsza, że nie będzie najmniejszego problemu z udowodnieniem
> wystąpienia wady przed upływem dwóch lat od sprzedaży, albowiem produkt
> wysłałem na dwa dni przed upływem ważności gwarancji. Od razu kolejne
> pytanie - czy sprzedawca może się wykręcić, że wysłałem mu towar z
> roszczeniem gwarancyjnym, odeśle mi go każąc wysyłać jeszcze raz, tym
> razem z tytułu niezgodności z umową. Boję się, że może to zrobić chcąc
> jakoś wybrnąć z problemu, bo wtedy będzie próbował udowodnić, że wada
> wystąpiła więcej niż dwa lata po zakupie. Czy mogę od razu skontaktować
> się z nim telefonicznie lub mailowo i poinformować go, że moje
> roszczenia wynikają nie z gwarancji, a z niezgodności z umową,
> niezależnie od tego co napisałem w piśmie?
> Przepraszam za przynudzanie. ;-)
Art. 9
Kupujący traci uprawnienia przewidziane w art. 8, jeżeli przed upływem
dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru konsumpcyjnego z
umową nie zawiadomi o tym sprzedawcy. Do zachowania terminu wystarczy
wysłanie zawiadomienia przed jego upływem.
Natomiast póki co reklamowałeś z tytułu gwarancji. IMHO musisz
jeszcze raz zareklamować z tytułu niezgodności produktu z umową.
--
Pozdrawiam!
Liwiusz
www.liwiusz.republika.pl
Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
egzekucji => http://www.kwm.net.pl