  • 11. Data: 2004-07-02 11:04:50
    Temat: Re: Gwarancja - naprawa na miejscu ?
    Od: "Jacek" <n...@p...onet.pl>

    Przyłączając się do dyskusji zapytam:

    Jestem sprzedawcą w sklepie komputerowym. Załóżmy, że sprzedałem 10
    komputerów do firmy znajdującej się 200 km od mojego sklepu. Załózmy tak
    pechową sytuację, że co tydzień wysiada jakiś jakiś podzespół, czy w związku
    z tym powinienem jeździć na miejsce i tam dokonywać naprawy, ewentualnie
    zwracać koszty dowozu z tamtej firmy do mojego sklepu ? Gdyby tak miało być
    to już po kilku wyjazdach kwota na paliwo przekroczyłaby zarobek na sprzęcie
    przy obecnych marżach rzędu 5-8%. Jeżeli zgłoszenie okaże się bezpodstawne
    to mogę żądać zwrotów kosztów dojazdu + kwotę za stratę czasu ?
    Gdzie mogę poczytać coś więcej na ten temat ?

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 12. Data: 2004-07-02 18:10:18
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Sebol napisał(a):

    > OMG "może nie musi" -> a wcześnie piszesz "to drugie". Wprowadzasz ludzi w
    > błąd.

    Czytaj uważnie i ze zrozumieniem a nie wprowadzisz się w bład :>

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*

  • 13. Data: 2004-07-03 12:26:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Jul 2004, Jacek wrote:
    [...]
    >+ przy obecnych marżach rzędu 5-8%. Jeżeli zgłoszenie okaże się bezpodstawne
    >+ to mogę żądać zwrotów kosztów dojazdu + kwotę za stratę czasu ?

    Większość hurtowni i sklepów ma w cenniku wyraźnie opisaną pozycję:
    "sprawdzenie sprawnego sprzętu" z dopiskiem "opłata pobierana w razie
    zgłoszenia nieuzasadnionej reklamacji" (lub coś w tym stylu).
    I na dokumencie kupna, w zgłoszeniu automatycznej sekretarki
    oraz nalepione na drzwiach serwisu "przed zgłoszeniem reklamacji
    nabywca zobowiązany jest zapoznać się z opłatami serwisowymi
    z tytułu zgłoszenia do sprawdzenia poprawnie działającego sprzętu" :)

    >+ Gdzie mogę poczytać coś więcej na ten temat ?

    ...u konkurencji na drzwiach ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 14. Data: 2004-07-03 17:37:53
    Od: poreba <d...@p...com>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> niebacznie popelnil
    ezjan.zabrze.pl
    :

    > "sprawdzenie sprawnego sprzętu" z dopiskiem "opłata pobierana w
    > razie zgłoszenia nieuzasadnionej reklamacji" (lub coś w tym
    > stylu).
    Ależ reaklmacja zawsze jest uzasadniona,
    może być co najwyżej ropatrzona negatywnie - brak wady.

    --
    pozdro
    poreba