  • 1. Data: 2006-04-03 12:26:02
    Temat: Gwarancja na czesci komputerowe
    Od: h...@o...pl

    Ostatnio zakupilem w sklepie nowe czesci do swojego komputera. Jednakze
    po odebraniu ich okazalo sie, ze na karcie gwarancyjnej ktora dostalem
    od sprzedawcy jest inny okres gwarancji niz ten jaki daje producent
    danego podzespolu. I tak np. na plyte glowna zamiast 36 miesiecy(taki
    okres zapewnia producent - na pudelku widnieje napis 3 lata gwarancji)
    sprzedawca w sklepie daje mi 12 miesiecy. Czy jest to zgodne z prawem i
    czy mam mozliwosc zrobienia cos z ta sprawa?

  • 2. Data: 2006-04-03 14:04:23
    Temat: Re: Gwarancja na czesci komputerowe
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    Użytkownik <h...@o...pl> napisał w wiadomości
    s.com...
> [...]
    > sprzedawca w sklepie daje mi 12 miesiecy. Czy jest to zgodne z prawem i
    > czy mam mozliwosc zrobienia cos z ta sprawa?

    gwarancje może ci sprzedawca dać nawet na 2 dni - to świadczenie dobrowolne
    skoro producent na pudełku informuje o dłuższej gwarancji to zwróć sie do niego
    w razie awarii

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-04-03 20:58:28
    Od: Harry <U110936510538200_USUNTO_@_WYTNIJTO_neostrada.pl>

    wydaje sie to logiczne, ze kazdy moze oferowac gwarancje na rozne okresy
    i nie zapomnij tutaj ze gwarancja to nie to samo co niezgodnosc towaru z
    umowa, z tytulu ktorego mozesz zawsze dochodzic w okresie dwoch lat od
    nabycia rzeczy. Zakres gwarancji moze byc rozny zazwyczaj mniejszy niz w
    tym drugim przypadku.

    --
    Pozdro
    Harry

  • 4. Data: 2006-04-03 22:24:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 03.04.2006 gasper <g...@p...comp> napisał/a:
> [...]
    > skoro producent na pudełku informuje o dłuższej gwarancji to zwróć sie do niego

    To zależy jak na to spojrzeć, bo producent niekoniecznie odpowiada za
    deklaracje składane na pudełku a sprzedawca już tak. Innymi słowy w grę
    może wchodzić art.4. u.3 i 4.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2006-04-04 10:21:14
    Od: "Cyberix" <c...@i...pl>

    s.com...

    > To zależy jak na to spojrzeć, bo producent niekoniecznie odpowiada za
    > deklaracje składane na pudełku a sprzedawca już tak. Innymi słowy w grę
    > może wchodzić art.4. u.3 i 4.

    Dlaczego? Wielokrotnie widziałem napisy: 24 miesięczna gwarancja producenta.
    Niby dlaczego sprzedawca ma za to odpowiadać? Przecież lojalnie informuje,
    że on (sprzedawca) udziela 12 miesięcznej gwarancji...

  • 6. Data: 2006-04-04 12:13:14
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 04.04.2006 Cyberix <c...@i...pl> napisał/a:
    > Dlaczego? Wielokrotnie widziałem napisy: 24 miesięczna gwarancja producenta.
    > Niby dlaczego sprzedawca ma za to odpowiadać? Przecież lojalnie informuje,
    > że on (sprzedawca) udziela 12 miesięcznej gwarancji...

    Przeczytaj cytowany art.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2006-04-08 10:01:41
    Od: d...@o...pl

    Marcin Debowski napisał(a):

    > Przeczytaj cytowany art.
    >
    > --
    > Marcin

    A czy bylbys laskaw powiedziec co oznacza "art.4. u.3 i 4." ? :)

  • 8. Data: 2006-04-08 12:27:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 08.04.2006 d...@o...pl <d...@o...pl> napisał/a:

    > A czy bylbys laskaw powiedziec co oznacza "art.4. u.3 i 4." ? :)

    Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie
    Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176)

    art. się zapewne domyślasz a u to ustęp :)

    3. W przypadkach nieobjętych ust. 2 domniemywa się, że towar konsumpcyjny
    jest zgodny z umową, jeżeli nadaje się do celu, do jakiego tego rodzaju
    towar jest zwykle używany, oraz gdy jego właściwości odpowiadają
    właściwościom cechującym towar tego rodzaju. Takie samo domniemanie
    przyjmuje się, gdy towar odpowiada oczekiwaniom dotyczącym towaru tego
    rodzaju, opartym na składanych publicznie zapewnieniach sprzedawcy,
    producenta lub jego przedstawiciela; w szczególności uwzględnia się
    zapewnienia, wyrażone w oznakowaniu towaru lub reklamie, odnoszące się do
    właściwości towaru, w tym także terminu, w jakim towar ma je zachować.

    4. Na równi z zapewnieniem producenta traktuje się zapewnienie osoby,
    która wprowadza towar konsumpcyjny do obrotu krajowego w zakresie
    działalności swojego przedsiębiorstwa, oraz osoby, która podaje się za
    producenta przez umieszczenie na towarze swojej nazwy, znaku towarowego
    lub innego oznaczenia odróżniającego.

    "zapewnienie, wyrażone w oznakowaniu towaru" czyli inaczej mówiąc to co
    jest na pudełku. Teraz sprzedawca będzie musiał wykazać, że skutecznie
    poinformował że te 24 miesiące producenkiej gwarancji to lipa. Może to nie
    być MZ takie łatwe.

    --
    Marcin