  • 1. Data: 2007-11-13 10:07:22
    Temat: Gwarancja na Allegro
    Od: "herjohn" <h...@p...fm>

    Wtam
    Czy mógłby mi ktoś doradzić w takiej sprawie. Sprzedałem (jako osoba
    prywatna, nie firma) na Allegro nowy sprzęt o wartości 140zł, na
    który udzieliłem 7 dni gwarancji rozruchowej co było zaznaczone w opisie
    aukcji. Po tych 7 dniach osoba ta pisze do mnie, że sprzęt się zepsuł i chce
    nowy lub zwrot pieniędzy, a to że mineły te 7 dni gwarancji jakiej mu
    udzieliłem, go nie obchodzi, bo sprzęt działał tylko 3 dni.
    Teraz straszy mnie sądem, a nawet przysłał emailem coś takiego jak wezwanie
    przedsądowe.
    Czy ma on rację żądając wymiany sprzętu?
    Chcęc zaznaczyć, że jestem osobą uczciwą, i gdyby miał rację to bez mrugnięcia
    wymieniam sprzęt lub zwracam
    kasę, ale reguły aukcji były czytelne - 7 dni gwarancji.
    Pozdrawiam Krzych

  • 2. Data: 2007-11-13 10:16:44
    Temat: Re: Gwarancja na Allegro
    Od: "herjohn" <h...@p...fm>

    Użytkownik "herjohn" <h...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > wymieniam sprzęt lub zwracam
    > kasę, ale reguły aukcji były czytelne - 7 dni gwarancji.

    Przepraszam wysłane przez pomyłkę jeszcze raz.

  • 3. Data: 2007-11-13 12:01:11
    Od: "Player" <p...@n...pl>

> [...]
    > który udzieliłem 7 dni gwarancji rozruchowej co było zaznaczone w opisie
    > aukcji. Po tych 7 dniach osoba ta pisze do mnie, że sprzęt się zepsuł i

    masz potwierdzenie odbioru towaru z datą odbioru?
    od tego dnia liczysz 7 dni i juz :)

    przynajmniej tak mi się wydaje :):):) ale niedługo będę miał podobny problem
    bo muszę coś sprzedać i bez kilkudniowej gwary na sprawdzenie się chyba nie
    obejdze, niestety ludzie robią rozne numery i jak mu się sprzęt nie spodoba
    to albo wsadzi do zamrażarki parę razy albo w inny sposób specjalnie
    sp****li zeby tylko dostać zwrot.

    pzdr.

  • 4. Data: 2007-11-13 12:12:51
    Od: Michał Trych <m...@U...trych.pl>

    Player pisze:

> [...]
    > obejdze, niestety ludzie robią rozne numery i jak mu się sprzęt nie spodoba
    > to albo wsadzi do zamrażarki parę razy albo w inny sposób specjalnie

    Napisz na aukcji, ze odbior osobisty, albo wysylka poczta z mozliwoscia
    sprawdzenia zawartosci. Ja rozne rzeczy wystawiam i jeszcze mi sie nie
    zdarzylo, zebym napisal ze daje gwarancje:)
    pozdrawiam
    Michał Trych

  • 5. Data: 2007-11-13 17:36:25
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "herjohn" <h...@p...fm> napisał w wiadomości

    [cut]

    Sprzedajesz na allegro jako przedsiebiorca czy jako os. fizyczna.

  • 6. Data: 2007-11-14 09:36:49
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Player pisze:
    > i jak mu się sprzęt nie spodoba
    > to albo wsadzi do zamrażarki parę razy albo w inny sposób specjalnie
    > sp****li zeby tylko dostać zwrot.

    To napisz że przez 7 dni może odesłać bez podania przyczyn. Zysk będzie
    taki że sprzęt wróci do Ciebie niezepsuty.

    --
    PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++
    http://free.of.pl/h/hellfire/pmscode.html

  • 7. Data: 2007-11-14 10:31:02
    Od: "Player" <p...@n...pl>

    > To napisz że przez 7 dni może odesłać bez podania przyczyn. Zysk będzie
    > taki że sprzęt wróci do Ciebie niezepsuty.

    ale ja nie prowadzę wypożyczalni sprzętu - nie stać mnie na to, od tego są
    sklepy internetowe

    pozdro

  • 8. Data: 2007-11-14 11:14:52
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Player pisze:

    > ale ja nie prowadzę wypożyczalni sprzętu - nie stać mnie na to, od tego
    > są sklepy internetowe

    Ale jak sam zauważyłeś klient w innym wypadku uszkodzi sprzęt i odeśle
    Ci go uszkodzonego, a jak nie uznasz mu tego uszkodzenia to obsmaruje
    Cię tak w internecie że stracisz jeszcze więcej.

    Nie sądzę żeby odsetek klientów którzy chcą "wypożyczyć" był aż tak
    wielki - od każdej sprzedaży przez internet można odstąpić w ciągu
    10-ciu dni, a jakoś firmy tak sprzedające nie bankrutują :)