-
11. Data: 2004-10-27 22:46:34
Temat: Re: Gwarancja "door to door"
Od: "fi5h" <f...@o...pl>
grzech wrote:
> Dzięki za odzew :)
>
> Byłem w Klubie Federacji Konsumentów i tam poradzono mi abym oprócz:
> - dowodu zakupu
> - gwarancji
> - opisu usterki
> dołączył jeszcze swoje żądanie np: w przypadku niemożliwości
> naprawienia zwrot kosztów, oraz zaznaczył że powiadomiłem o tym FK
> przekazując kopie wszystkich przesłanych dokumentów.
akurat to czego zadasz to nie ma znaczenia bo na gwarancji to serwis
decuduje o wszystkim i jak mu sie spodoba to moze sie z tym o co prosisz
zgodzic.
Wez pod uwage to ze w FK pracuja tez ludzie ktorzy nei do konca wiedza czase
mco gadaja :) a niestety poznalem sie o tym na wlasnej skorze.
>
> Ja jeszcze planuję wysłać CD z uwiecznioną wadą monitora w pliku
> *.avi, ponieważ wada uwidacznia się okresowo..
bardzo dobry pomysl.
> ....
>
> Pan z serwisu powiedział, że w gwarancji mogą być wbite tylko ich
> symbole, bez żadnych dat..
> Ale podobno gwarancja jest przedłużana o okres pobytu w serwisie i
> skąd ja mam znać teraz dokładną datę? :(
powinna byc udokumentowana data przyjecia do naprawy oraz odbioru. nie musi
byc koniecznie na karcie gwarancyjnej, moze byc na osobnym formularzu
zgloszenia / odbioru sprzetu.
> ....
>
> "Nabywcy przysługuje prawo wymiany sprzętu na nowy lub zwrot kwoty
> ceny zakupu, jeżeli w okresie gwarancji ASS dokona czterech napraw, a
> sprzęt będzie nadal wykazywał wady uniemożliwiające jego użytkowanie
> zgodnie z przeznaczeniem."
> To cytat z Karty gwarancyjnej. Czy mogę w tej sytuacji *żądać* zwrotu
> kasy? Czy *muszą* mi ja wtedy zwrócić? Czy to od Nich zależy co zrobią
> (wymiana/zwrot)?
to oni decyduja, bo jest tu "lub" i to do nich nalezy ktora droge wybiora.
> ....
>
> Czy mogę się jeszcze powoływać na: "Ustawę o szczególnych warunkach
> sprzedaży" jeśli pierwsza naprawa w serwisie była w czasie krótszym
> niż dwa lata od chwili zakupu, a teraz już ten termin jest
> przekroczony? ....
nie.
Gwarancja tyczy sie gwaranta (producenta) a niezgodnosc towaru z umowa
sprzedawcy. Tak wiec tu nie mozesz sie juz powolywac na niezgodnosc poniewaz
termin (2lata) jest przekroczony. Pozostaje jedynie droga gwarancyjna.
> pozdrawiam grzech
--
fi5h
-
12. Data: 2004-10-28 06:30:48
Temat: Re: Gwarancja "door to door"
Od: grzech <g...@o...pl>
fi5h napisał(a):
> grzech wrote:
>>Pan z serwisu powiedział, że w gwarancji mogą być wbite tylko ich
>>symbole, bez żadnych dat..
>>Ale podobno gwarancja jest przedłużana o okres pobytu w serwisie i
>>skąd ja mam znać teraz dokładną datę? :(
>
>
> powinna byc udokumentowana data przyjecia do naprawy oraz odbioru. nie musi
> byc koniecznie na karcie gwarancyjnej, moze byc na osobnym formularzu
> zgloszenia / odbioru sprzetu.
No tak, ale ja mam tylko karte gwarancyjną a ten "osobny formularz" jest
to Ich (serwisu) dokumentacja..
>>....
>>
>>"Nabywcy przysługuje prawo wymiany sprzętu na nowy lub zwrot kwoty
>>ceny zakupu, jeżeli w okresie gwarancji ASS dokona czterech napraw, a
>>sprzęt będzie nadal wykazywał wady uniemożliwiające jego użytkowanie
>>zgodnie z przeznaczeniem."
>>To cytat z Karty gwarancyjnej. Czy mogę w tej sytuacji *żądać* zwrotu
>>kasy? Czy *muszą* mi ja wtedy zwrócić? Czy to od Nich zależy co zrobią
>>(wymiana/zwrot)?
>
>
> to oni decyduja, bo jest tu "lub" i to do nich nalezy ktora droge wybiora.
Tak też podejrzewałem :(
Mam tylko nadzieje że po czwartej naprawie nie będą robić kłopotów z
wymianą lub zwrotem kasy..
Lecz załóżmy że chcą mi oddać kasę.. A ja mam na dowodzie zakupu cenę
całego zestawu. I CO TERAZ? ! ? ! ?
>>Czy mogę się jeszcze powoływać na: "Ustawę o szczególnych warunkach
>>sprzedaży" jeśli pierwsza naprawa w serwisie była w czasie krótszym
>>niż dwa lata od chwili zakupu, a teraz już ten termin jest
>>przekroczony? ....
>
>
> nie.
> Gwarancja tyczy sie gwaranta (producenta) a niezgodnosc towaru z umowa
> sprzedawcy. Tak wiec tu nie mozesz sie juz powolywac na niezgodnosc poniewaz
> termin (2lata) jest przekroczony. Pozostaje jedynie droga gwarancyjna.
Nawet wtedy gdy ujawniona wada była zgłoszona PRZED upływem dwóch lat?
grzech
--
Co popieli i co niszczy, całe życie czarnych zgliszczy,
co samotnie kluczyć każe, w strasznej śmierci.. pełnej marzeń.
-
13. Data: 2004-10-28 06:39:02
Temat: Re: Gwarancja "door to door"
Od: kam <X#k...@w...pl#X>
fi5h wrote:
> akurat to czego zadasz to nie ma znaczenia bo na gwarancji to serwis
> decuduje o wszystkim
jak ja lubię Twoje ogólne stwierdzenia... gwarancje są różne, nie raz
staraliśmy się to wytłumaczyć...
> to oni decyduja, bo jest tu "lub" i to do nich nalezy ktora droge wybiora.
uzasadnij :)
> nie.
> Gwarancja tyczy sie gwaranta (producenta) a niezgodnosc towaru z umowa
> sprzedawcy. Tak wiec tu nie mozesz sie juz powolywac na niezgodnosc poniewaz
> termin (2lata) jest przekroczony.
Pomijając powyższe, to jesli w tej chwili dwuletni termin został
przekroczony, to ustawa w ogóle nie ma zastosowania, bo zakup był w 2002 r.
KG
-
14. Data: 2004-10-28 06:56:56
Temat: Re: Gwarancja "door to door"
Od: "fi5h" <f...@o...pl>
kam wrote:
> fi5h wrote:
>> akurat to czego zadasz to nie ma znaczenia bo na gwarancji to serwis
>> decuduje o wszystkim
>
> jak ja lubię Twoje ogólne stwierdzenia... gwarancje są różne, nie raz
> staraliśmy się to wytłumaczyć...
:) ale akurat tutaj nie ma co tlumaczyc bo gwarancja nie jest konkretnie
ustawami regulowana tylko tym jak ustali gwarant :)
>
>> to oni decyduja, bo jest tu "lub" i to do nich nalezy ktora droge
>> wybiora.
>
> uzasadnij :)
a co tu uzasadniac ? wczesniej byl cytat jest wyraznie napisane zwrot kasy
_lub_ wymiana.
Mysle ze ten zapis sam w sobie jest uzasadnieniem.
>
>> nie.
>> Gwarancja tyczy sie gwaranta (producenta) a niezgodnosc towaru z
>> umowa sprzedawcy. Tak wiec tu nie mozesz sie juz powolywac na
>> niezgodnosc poniewaz termin (2lata) jest przekroczony.
>
> Pomijając powyższe, to jesli w tej chwili dwuletni termin został
> przekroczony, to ustawa w ogóle nie ma zastosowania, bo zakup był w
> 2002 r.
No oczywiscie pomijajac ten fakt ze w chwili zakupu takowej ustawy nie bylo.
Zapomnialem dodac :)
>
> KG
--
fi5h