-
1. Data: 2004-10-21 07:16:40
Temat: Gwarancja "door to door"
Od: grzech <g...@o...pl>
Witam.
Nie wiem czy na dobrą grupę wysyłam ten post, ale z archiwum widzę że
tematy reklamacji są tu poruszane..
Jestem "szczęśliwym" posiadaczem monitora LG (915FTplus). Monitor jest
jeszcze na gwarancji. Od jakiegoś czasu zaczął się sypać (nie trzyma
ustawień obrazu). Był już dwa razy w serwisie(2x ~1mc [sic!]).
W karcie gwar. mam wbite tylko pieczątki i jakieś numerki..
Lecz nadal to samo. Więc dzwoniłem do serwisu głównego i mam go tam
przesłać firmą kurierska.
Mam dostarczyć dowód zakupu, opis usterki i gwarancje.
I tu mam pytanie..
Czy jest coś na co powinienem zwrócić uwagę?
Czy mam się jakoś zabezpieczyć przed "ignorancją" kolejnego serwisanta?
Czy mam jakieś prawo odzyskania kasy (czy jest to realne)?
Z tego co zdążyłem wygooglować to ten model tak już ma i nie można tego
naprawić. A serwisy kombinują jak mogą...
PS Przepraszam ale naprawdę nie mam zbyt wiele czasu na sprawdzanie
archiwum, a chcę go wysłać jak najszybciej.
pozdrawiam grzech
--
Co popieli i co niszczy, całe życie czarnych zgliszczy,
co samotnie kluczyć każe, w strasznej śmierci.. pełnej marzeń.
-
2. Data: 2004-10-21 11:27:09
Temat: Re: Gwarancja "door to door"
Od: "usenetuser" <u...@p...onet.pl>
Witam,
Niestety nie pomoge w Twojej sprawie, ale mam podobna sytuacje z serwisem
NEC-a, monitor juz czwarty raz w okresie ok. dwoch miesiecy pojechal do
serwisu i z tego co widze, sprawa sie na tym nie skonczy...
Stad moje pytanie, czy istnieja jakies regulacje prawne dotyczace takich
sytuacji?
Ile razy trzeba wyslac monitor do serwisu, by wkoncu zostal wymieniony,
jezeli gwarancja tego nie precyzuje?
Pozddrawiam,
Rojbert
-
3. Data: 2004-10-21 14:05:32
Temat: Re: Gwarancja "door to door"
Od: kam <X#k...@w...pl.#X>
usenetuser wrote:
> Ile razy trzeba wyslac monitor do serwisu, by wkoncu zostal wymieniony,
> jezeli gwarancja tego nie precyzuje?
gwarancja może w ogóle nie przewidywać wymiany
KG
-
4. Data: 2004-10-21 14:27:24
Temat: Re: Gwarancja "door to door"
Od: Grzegorz Górnisiewicz <g...@n...pl>
kam napisał(a):
> usenetuser wrote:
>
>> Ile razy trzeba wyslac monitor do serwisu, by wkoncu zostal wymieniony,
>> jezeli gwarancja tego nie precyzuje?
>
>
> gwarancja może w ogóle nie przewidywać wymiany
>
> KG
>
gwarancja nie, ale czy jakieś inne prawo tego nie gwarantuje? nie wiem
np. prawa konsumenta etc. albo wymiana na zasadzie domniemania wady
fabrycznej albo coś podobnego ?
Pozdrawiam
Grzesiek
-
5. Data: 2004-10-21 17:58:51
Temat: Re: Gwarancja "door to door"
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Użytkownik "grzech" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
news:cl7nq7$cec$1@inews.gazeta.pl...
> Mam dostarczyć dowód zakupu, opis usterki i gwarancje.
> I tu mam pytanie..
> Czy jest coś na co powinienem zwrócić uwagę?
Wykonać kserokopie wysyłanych im dokumentów, bo mogą zginąć.
> Czy mam się jakoś zabezpieczyć przed "ignorancją" kolejnego serwisanta?
Chyba się nie da.
> Czy mam jakieś prawo odzyskania kasy (czy jest to realne)?
> Z tego co zdążyłem wygooglować to ten model tak już ma i nie można tego
> naprawić. A serwisy kombinują jak mogą...
Ja bym wydrukował te wyniki googlowania i do rzecznika konsumentów się
przeszedł. Być może uda się to uznać za wadę towaru, więc zwrot pieniędzy
byłby realny. Ale podejrzewam, że dobrowolnie tego nie zrobią. Przeszedł bym
się do rzecznika, zanim wyślesz na Twoim miejscu.
-
6. Data: 2004-10-21 20:24:06
Temat: Odp: Gwarancja "door to door"
Od: "NEW" <n...@w...pl>
Użytkownik Grzegorz Górnisiewicz <g...@n...pl> w
wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:cl8guh$ich$...@n...news.tpi.pl...
> kam napisał(a):
> > usenetuser wrote:
> >
> >> Ile razy trzeba wyslac monitor do serwisu, by wkoncu zostal wymieniony,
> >> jezeli gwarancja tego nie precyzuje?
> >
> >
> > gwarancja może w ogóle nie przewidywać wymiany
> >
> > KG
> >
> gwarancja nie, ale czy jakieś inne prawo tego nie gwarantuje? nie wiem
> np. prawa konsumenta etc. albo wymiana na zasadzie domniemania wady
> fabrycznej albo coś podobnego ?
>
ustawa o szczegolnych warunkach sprzedazy konsumenckiej (pogogluj)
jesli nie minelo 2 lata..
pozd
mdr
-
7. Data: 2004-10-21 21:34:53
Temat: Re: Gwarancja "door to door"
Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>
Dnia Thu, 21 Oct 2004 16:27:24 +0200, Grzegorz Górnisiewicz naskrobał(a):
> gwarancja nie, ale czy jakieś inne prawo tego nie gwarantuje? nie wiem
> np. prawa konsumenta etc. albo wymiana na zasadzie domniemania wady
> fabrycznej albo coś podobnego ?
jak już ktoś wspomniał ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży
konsumenckiem - z tym że należy się na nią powołać a nie na gwarancję i
spełnić określone warunki zapisane w ustawie.
--
United Devices Cancer Research Project
www.grid.org
lobo_(małpa)autograf.pl
-
8. Data: 2004-10-27 07:43:16
Temat: Re: Gwarancja "door to door"
Od: "fi5h" <f...@o...pl>
usenetuser wrote:
> Witam,
> Niestety nie pomoge w Twojej sprawie, ale mam podobna sytuacje z
> serwisem NEC-a, monitor juz czwarty raz w okresie ok. dwoch miesiecy
> pojechal do serwisu i z tego co widze, sprawa sie na tym nie
> skonczy...
>
> Stad moje pytanie, czy istnieja jakies regulacje prawne dotyczace
> takich sytuacji?
> Ile razy trzeba wyslac monitor do serwisu, by wkoncu zostal
> wymieniony, jezeli gwarancja tego nie precyzuje?
>
> Pozddrawiam,
> Rojbert
sprawdz w gwarancji czy przysluguje cio cos z tytulu oddania 3-4 razu
monitora do naprawy w zwiazku z ta sama usterka.
jesli tego nei precyzuje to moze byc wymieniany az dop bolu.
-
9. Data: 2004-10-27 07:44:05
Temat: Re: Gwarancja "door to door"
Od: "fi5h" <f...@o...pl>
usenetuser wrote:
>
> Stad moje pytanie, czy istnieja jakies regulacje prawne dotyczace
> takich sytuacji?
> Ile razy trzeba wyslac monitor do serwisu, by wkoncu zostal
> wymieniony, jezeli gwarancja tego nie precyzuje?
az do bolu moga naprawiac a wymieniac nie musza.
-
10. Data: 2004-10-27 15:17:23
Temat: Re: Gwarancja "door to door"
Od: grzech <g...@o...pl>
Dzięki za odzew :)
Byłem w Klubie Federacji Konsumentów i tam poradzono mi abym oprócz:
- dowodu zakupu
- gwarancji
- opisu usterki
dołączył jeszcze swoje żądanie np: w przypadku niemożliwości naprawienia
zwrot kosztów, oraz zaznaczył że powiadomiłem o tym FK przekazując
kopie wszystkich przesłanych dokumentów.
Ja jeszcze planuję wysłać CD z uwiecznioną wadą monitora w pliku *.avi,
ponieważ wada uwidacznia się okresowo..
....
Pan z serwisu powiedział, że w gwarancji mogą być wbite tylko ich
symbole, bez żadnych dat..
Ale podobno gwarancja jest przedłużana o okres pobytu w serwisie i skąd
ja mam znać teraz dokładną datę? :(
....
"Nabywcy przysługuje prawo wymiany sprzętu na nowy lub zwrot kwoty ceny
zakupu, jeżeli w okresie gwarancji ASS dokona czterech napraw, a sprzęt
będzie nadal wykazywał wady uniemożliwiające jego użytkowanie zgodnie z
przeznaczeniem."
To cytat z Karty gwarancyjnej. Czy mogę w tej sytuacji *żądać* zwrotu
kasy? Czy *muszą* mi ja wtedy zwrócić? Czy to od Nich zależy co zrobią
(wymiana/zwrot)?
....
Czy mogę się jeszcze powoływać na: "Ustawę o szczególnych warunkach
sprzedaży" jeśli pierwsza naprawa w serwisie była w czasie krótszym niż
dwa lata od chwili zakupu, a teraz już ten termin jest przekroczony?
....
pozdrawiam grzech
--
Co popieli i co niszczy, całe życie czarnych zgliszczy,
co samotnie kluczyć każe, w strasznej śmierci.. pełnej marzeń.