-
1. Data: 2005-12-12 12:57:00
Temat: Gwarancja a karta gwarancyjna
Od: "Aga" <a...@N...gazeta.pl>
Witam
Zakupiłam telefon komórkowy, który niestety szwankuje. Chciałam go oddac do
naprawy jednak gdzieś "posiałam" kartę gwarancyjną. Mam jednak fakturę zakupu.
Proszę o pomoc i odpowiedź czy sklep moze odmówić przyjęcia telefonu do
naprawy jeśli brakuje karty gwarancyjnej?
Z góry serdecznie dziękuję za wszelkie info w tej sprawie.
Aga
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
2. Data: 2005-12-12 13:06:15
Temat: Re: Gwarancja a karta gwarancyjna
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
Dnia 12.12.2005 Aga <a...@N...gazeta.pl> napisał/a:
> Zakupiłam telefon komórkowy, który niestety szwankuje. Chciałam go oddac do
> naprawy jednak gdzieś "posiałam" kartę gwarancyjną. Mam jednak fakturę zakupu.
> Proszę o pomoc i odpowiedź czy sklep moze odmówić przyjęcia telefonu do
> naprawy jeśli brakuje karty gwarancyjnej?
Tak, jeśli reklamujesz z tyt. gwarancji. Nie, jeśli z tyt. niezgodności
z umową.
--
Marcin
-
3. Data: 2005-12-12 16:05:47
Temat: Re: Gwarancja a karta gwarancyjna
Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>
"Aga" <a...@N...gazeta.pl> napisał:
> Chciałam go oddac do naprawy jednak gdzieś "posiałam" kartę gwarancyjną.
A nie lepiej wykorzystać niezgodność towaru z umową i zażądać od razu
wymiany nowy ? Nie potrzebna gwarancja, wystarczy dowód zakupu.
Artur Golański
-
4. Data: 2005-12-12 22:06:53
Temat: Re: Gwarancja a karta gwarancyjna
Od: "Agnieszka Zięba" <a...@g...pl>
Artur Golanski <A...@w...net.pl> napisał(a):
> "Aga" <a...@N...gazeta.pl> napisał:
>
> > Chciałam go oddac do naprawy jednak gdzieś "posiałam" kartę gwarancyjną.
> A nie lepiej wykorzystać niezgodność towaru z umową i zażądać od razu
> wymiany nowy ? Nie potrzebna gwarancja, wystarczy dowód zakupu.
>
> Artur Golański
A można tak? Można zażądać wymiany po 11 miesiącach użytkowania jeśli coś
zaczyna szwankować? Jakoś nie chce mi się wierzyć ale moze akurat.... Proszę o
szczegóły i z góry dziękuję.
Aga
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
5. Data: 2005-12-12 22:20:11
Temat: Re: Gwarancja a karta gwarancyjna
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
Dnia 12.12.2005 Agnieszka Zięba <a...@g...pl> napisał/a:
> Artur Golanski <A...@w...net.pl> napisał(a):
>> "Aga" <a...@N...gazeta.pl> napisał:
>> > Chciałam go oddac do naprawy jednak gdzieś "posiałam" kartę gwarancyjną.
>> A nie lepiej wykorzystać niezgodność towaru z umową i zażądać od razu
>> wymiany nowy ? Nie potrzebna gwarancja, wystarczy dowód zakupu.
> A można tak? Można zażądać wymiany po 11 miesiącach użytkowania jeśli coś
Można. Będzie to w praktyce nieskuteczne.
> zaczyna szwankować? Jakoś nie chce mi się wierzyć ale moze akurat.... Proszę o
> szczegóły i z góry dziękuję.
Szczegóły w archiwum grupy via groups.google.com po haśle "niezgodność z
umową".
--
Marcin
-
6. Data: 2005-12-13 16:31:07
Temat: Re: Gwarancja a karta gwarancyjna
Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>
"Agnieszka Zięba" <a...@g...pl> napisał:
>Można zażądać wymiany po 11 miesiącach użytkowania jeśli coś
>zaczyna szwankować?
'Ochrona' trwa przez 24 miesiące, jednak tylko przed upływem 6
miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że wada istniała w chwili
jego wydania. Po tym czasie sprzedawca może zażądać wykazanie tego od
od ciebie :-(
Artur Golański