eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGwarancja
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 9

  • 1. Data: 2005-10-20 16:00:45
    Temat: Gwarancja
    Od: "Maciej" <z...@g...cy>

    Posiadam odtwarzacz dvd, ktory obecnie jst zepsuty, oddalem do serwisu
    (poprzez sklep w ktorym go kupilem), dvd wrocilo nadal zepsute, oddalem 2
    raz, znowu nie naprawili (tym razem dalem z plyta na ktorej wystepuje wada -
    nie czyta), moje pytanie brzmi, czy moga tak w nieskonczonosc mi oddawac
    zepsute? w ksiazce gw. sa juz 2 wpisy

    pozdr


  • 2. Data: 2005-10-20 16:57:20
    Temat: Re: Gwarancja
    Od: "moczar73" <m...@t...tbs-net.poznan.pl>

    Użytkownik "Maciej" <z...@g...cy> napisał
    > Posiadam odtwarzacz dvd, ktory obecnie jst zepsuty, oddalem do serwisu
    > (poprzez sklep w ktorym go kupilem), dvd wrocilo nadal zepsute, oddalem 2
    > raz, znowu nie naprawili (tym razem dalem z plyta na ktorej wystepuje
    > wada -
    > nie czyta), moje pytanie brzmi, czy moga tak w nieskonczonosc mi oddawac
    > zepsute? w ksiazce gw. sa juz 2 wpisy

    Jeżeli dokument gwarancyjny nie precyzuje, po ilu naprawach gwarant jest
    zobowiązany rzecz wymienić, to tak. Chociaż orzecznictwo przyjmuje, że w
    razie długotrwałych lub kilkukrotnych napraw, które właściwie uniemozliwają
    Ci korzystanie z rzeczy, służy Ci roszczenie o wymianę rzeczy na wolną od
    wad.

    --

    moni K.
    "Bagna wyschły, a bekasów w ogóle nie było"
    L.Tołstoj "Anna Karenina"



  • 3. Data: 2005-10-20 18:02:14
    Temat: Re: Gwarancja
    Od: "Maciej" <z...@g...cy>

    > Jeżeli dokument gwarancyjny nie precyzuje, po ilu naprawach gwarant jest
    > zobowiązany rzecz wymienić, to tak. Chociaż orzecznictwo przyjmuje, że w
    > razie długotrwałych lub kilkukrotnych napraw, które właściwie
    uniemozliwają
    > Ci korzystanie z rzeczy, służy Ci roszczenie o wymianę rzeczy na wolną od
    > wad.
    >
    > --

    rozumiem, czy powinienem wystosowac jakies pismo do serwisu?


  • 4. Data: 2005-10-20 22:26:19
    Temat: Re: Gwarancja
    Od: "Yawn" <y...@g...pl>

    > Posiadam odtwarzacz dvd, ktory obecnie jst zepsuty, oddalem do serwisu
    > (poprzez sklep w ktorym go kupilem), dvd wrocilo nadal zepsute, oddalem 2
    > raz, znowu nie naprawili (tym razem dalem z plyta na ktorej wystepuje
    > wada -
    > nie czyta), moje pytanie brzmi, czy moga tak w nieskonczonosc mi oddawac
    > zepsute? w ksiazce gw. sa juz 2 wpisy

    A ja na to zawsze to samo - nie reklamowac z tytulu gwarancji, ale z tytulu
    niezgodnosci towaru z umowa.
    Yawn



  • 5. Data: 2005-10-21 07:50:09
    Temat: Re: Gwarancja
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Yawn napisał(a):
    > A ja na to zawsze to samo - nie reklamowac z tytulu gwarancji, ale z tytulu
    > niezgodnosci towaru z umowa.

    nie zawsze można

    KG


  • 6. Data: 2005-10-22 11:19:48
    Temat: Re: Gwarancja
    Od: Tomke <p...@B...pl>

    Po długiej i burzliwej dyskusji kam napisał(a) to co chciał:

    > nie zawsze można
    >
    > KG
    >


    Dlaczego "nie zawsze można" ?
    Przecież gwarancja nie może wyłšczać praw wynikajšcych z faktu
    niezgodnoœci towaru z umowš, więc do mnie należy wybór.

    Tomek


  • 7. Data: 2005-10-22 11:39:24
    Temat: Re: Gwarancja
    Od: "Przemek" <c...@p...pf.pl>


    Użytkownik "Tomke" <p...@B...pl> napisał w wiadomości
    news:Xns96F78799A7709Tomke@193.42.231.152...

    > Dlaczego "nie zawsze można" ?
    > Przecież gwarancja nie może wyłączać praw wynikających z faktu
    > niezgodności towaru z umową, więc do mnie należy wybór.


    Tak, ale przy zakupie związanym z działalnością zawodową bądź gospodarczą to
    te przepisy nie mają tutaj zastosowania tylko przepisy o rękojmii.

    Pozdrawiam
    Przemek



  • 8. Data: 2005-10-22 12:12:33
    Temat: Re: Gwarancja
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Tomke napisał(a):
    > Dlaczego "nie zawsze można" ?
    > Przecież gwarancja nie może wyłšczać praw wynikajšcych z faktu
    > niezgodno?ci towaru z umowš, więc do mnie należy wybór.

    Nie każda wada uzasadnia odpowiedzialność z tytułu niezgodności z umową,
    która musi przecież istnieć w chwili wydania rzeczy.
    A gwarancja może mieć szerszy zakres - na przykład zagwarantowanie
    sprawności przez okres gwarancji.

    KG


  • 9. Data: 2005-10-23 09:09:00
    Temat: Re: Gwarancja
    Od: "Ero Walensdorf" <w...@w...pl>


    Użytkownik "Maciej" <z...@g...cy> napisał w wiadomości
    news:dj8f0m$fnk$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Posiadam odtwarzacz dvd, ktory obecnie jst zepsuty, oddalem do serwisu
    > (poprzez sklep w ktorym go kupilem), dvd wrocilo nadal zepsute, oddalem 2
    > raz, znowu nie naprawili (tym razem dalem z plyta na ktorej wystepuje
    wada -
    > nie czyta), moje pytanie brzmi, czy moga tak w nieskonczonosc mi oddawac
    > zepsute? w ksiazce gw. sa juz 2 wpisy

    A inne płyty czyta? Może problem jest w płycie?


strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1