  • 51. Data: 2023-07-06 12:50:34
    Temat: Re: Guantanamo w ostródzie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 5 Jul 2023 21:45:24 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Są różne doktryny. O ile się orientuję, to w Izraelu po prostu
    > opróżniają, by na kolejnego napastnika mieć pełen. I noszą po 4 magazynki.

    > Pobicie, to jak dwóch (co najmniej) bije jednego.

    Dlaczego?
    W pojedynkę pobić nie można?

    J.

  • 52. Data: 2023-07-06 16:30:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    https://adwokat-grube.pl/bojka-a-pobicie/

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 53. Data: 2023-07-06 16:31:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.07.2023 o 06:08, Shrek pisze:

    > To co innego. Nie ma na przykład przepisu, że uczeń piątkowy jest
    > traktowany surowiej "bo generalnie jest grzeczniejszy".

    O uzyskiwaniu tzw. opinii słyszałeś?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 54. Data: 2023-07-06 18:55:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > O uzyskiwaniu tzw. opinii słyszałeś?

    Słyszałem. A bo co? Nie o tym rozmawiamy a o tym czemu głupi patus ma
    być traktowany lepiej niż inteligent.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 55. Data: 2023-07-06 19:02:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.07.2023 o 11:16, J.F pisze:

    > Ale znasz problem - nie spowodowali smierci, bo biegły nic takiego nie
    > wykazał w sekcji.
    > Pacjent sam zmarł.
    >
    > Prokurator nic nie może, sąd nie może, RPO i Ziobro coś mogą, ale
    > niewiele.

    Chuj prawda. Problemem nie jest niemożliwość uzyskania odpowiedniej
    opinii, a upolitycznienie prokuratury, która staje się sędzią we własnej
    sprawie (szefowie prokuratury i policji mają jednego bezpośredniego
    przełożonego) i że państwo na potrzeby umarzania takich spraw wyhodowało
    sobie "kontrowersyjnego biegłego" Jarosława b. z łodzi, który w zamian
    za oddanie mu zakładu medycyny sądowej i przymykaniu oka na podobne
    ekspertyzy prywatnie "umarza seryjnie" fakapy kulsonów. Gdyby to
    czterech sebów porwało (nawet przez pomyłkę) kulsona i zajebali go w
    kiblu to już dawno pierdzieliby w pasiaki i problemu dowodowego by nie było.

    > No chyba, żeby tak zarzucic śmiertelne przestraszenie ... ale dowody
    > słabe ...

    Eksperyment procesowy - co najmniej 6 osób twierdzi, że duszenie i
    rażenie nie było powodem śmierci - a i robert siódmy. Skuć, razić
    taserem i udusić na śmierć - jak przeżyją to mieli rację:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 56. Data: 2023-07-06 21:32:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.07.2023 o 18:55, Shrek pisze:

    > Słyszałem. A bo co? Nie o tym rozmawiamy a o tym czemu głupi patus ma
    > być traktowany lepiej niż inteligent.

    Pisałeś, ze nie ma przepisu, by piątkiewicza traktować lepiej. Teraz
    zaś, że nie ma powodu, by tego gorszego lepiej traktować. na pewno
    wiesz, o co chodzi? Choć już tylko Tobie.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 57. Data: 2023-07-06 21:38:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Pisałeś, ze nie ma przepisu, by piątkiewicza traktować lepiej.

    Gorzej.

    > Teraz
    > zaś, że nie ma powodu, by tego gorszego lepiej traktować. na pewno
    > wiesz, o co chodzi? Choć już tylko Tobie.

    Ja wiem. Ty nie wiesz.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 58. Data: 2023-07-07 01:00:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-07-06, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Nie bardzo...

    Bardzo, ale akurat nie IQ bo to nie musi mieć z IQ za wiele wspólnego.
    Można mieć IQ wysokie i być psycho/socjopatą z zaburzeniami oceny danego
    czynu.

    > To co innego. Nie ma na przykład przepisu, że uczeń piątkowy jest
    > traktowany surowiej "bo generalnie jest grzeczniejszy".

    Bo to chodzi bardziej o dojrzałość emocjonalną, społeczną i zdolność
    oceny czynów/sytuacji.

    --
    Marcin

  • 59. Data: 2023-07-08 16:54:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Bo to chodzi bardziej o dojrzałość emocjonalną, społeczną i zdolność
    > oceny czynów/sytuacji.

    I to jest głupie. Jak ktoś jest poczytalny, to jest poczytalny i koniec.
    A jak nie to na leczenie. A nie że jak patus to on biedny, on nie
    wiedział a jak docent to przecież wiedział i winny. Jeszcze brakuje żeby
    zaczęli migrantów o główce głasakać, bo na bałkanach to normalne że się
    do dyskoteki z nożem idzie, na ukrainie jeździ na lewym prawku a w
    afryce to kobiety się po prostu gwałci, więc trzeba to wziąć pod uwagę...

    Prawo które surowiej traktuje porządnego obywatela niż patusa jest samo
    w sobie patologią.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 60. Data: 2023-07-09 02:51:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-07-08, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > I to jest głupie. Jak ktoś jest poczytalny, to jest poczytalny i koniec.

    Absolutnie niegłupie. Co więcej, sam z lubością stosujesz takie zasady
    oceniając np. policjantów, czy innych profesjonalistów, którzy z racji
    posiadanej wiedzy, czy nawet spodziewanych predyspozycji powinni móc
    ocenić sytuację lepiej. I dlatego też, jak coś przeskrobią są (powinni
    być) oceniani surowiej.

> [...]
    > do dyskoteki z nożem idzie, na ukrainie jeździ na lewym prawku a w
    > afryce to kobiety się po prostu gwałci, więc trzeba to wziąć pod uwagę...

    Nikt tego tak nie stosuje. Osoba dojrzała wie, że lewe prawko i gwałty
    są złe. Ale jak kobieta jest w szoku poporodowym to ma taryfę ulgową, a
    jak osoba dorosła jest na spektrum i ma np. aspergera, to ma problemy z
    oceną pewnych sytuacji - chciałbyś karać takie osoby? I to nie jest
    czarno-białe. To jest cała gradacja, a nie, że ktoś jest poczytalny lub
    nie. Niepoczytalność może być w końcu chwilowa, wynikająca z
    sytuacji/okoliczności.

    --
    Marcin