  • 31. Data: 2023-07-05 17:41:34
    Temat: Re: Guantanamo w ostródzie
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.07.2023 o 11:21, J.F pisze:

    > Moze dlatego, ze czesto jest to przy okazji czynnosci
    > "uprawniających".
    > Ale nie dotyczy pobicia aresztanta na komisariacie.

    A ci od stachowiaka to za co wyroki dostali?

    > Za samochod sa osobne paragrafy, choc nie za celowe działanie.

    Dlatego lepiej samochodem.

    > Ale jakbym tak policjanta taserkiem potraktowal - Robert, o co mnie
    > oskarzycie?

    Nic ci nie zrobią - nie masz uprawnień to nie możesz przekroczyć;P

    > I tak do konca baterii. A jak zejdzie ... nie ma dowodów,
    > sam sobie zmarł.

    "zbrodnia to nie zbrodnia kiedy nie jest ukarana
    - ta kurwa taka głupia jest czy taka cwana?"

    Własnie zwróciłeś uwagę na to, że jak policja leci sobie w chuja, to
    druga stroną tej samej monety jest to, że idąc tym tropem, zgodnie z
    prawem nie ma nic złego w pierdolnięciu kulsona cegłówką w potylicę,
    tyle że musisz to zrobić tak, żeby cię nie zidentyfikowali. Albo trzeba
    znaleźć w krwi kulsona śladowe ilości jakiegoś związku, wtedy chuj wie
    na co kulson padł - niektórzy przezywają cios cegłówką więc pewności nie
    ma trzeba umorzyć...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 32. Data: 2023-07-05 17:44:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.07.2023 o 17:40, J.F pisze:

    > Tych przypadkow uduszen coraz wiecej.
    > Bo np policjant powalił, zakuł w kajdanki, i siedzial/klęczał na
    > szyi...
    >
    > Nie mowie nie - nie zawsze kajdanki wystarczą.

    Od dawna mówię że prosto i niezawodnie to sprawdzić - nie nagrało się -
    kulson w pasiaki;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 33. Data: 2023-07-05 18:25:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 5 Jul 2023 17:26:46 +0200, Shrek wrote:

    > O ile ma powód. Jak nie ma powodu i jednak zakuł to jest to właśnie
    > przekroczenie uprawnień.

    Czy pozbawienie wolnosci?
    Karalne dla zwyklego czlowieka, a w zasadzie dla wszystkich.

    >Jak dodatkowo zabił to spowodowanie śmierci.

    > Jak dla mnie pobicie/zabójstwo. Chuja też ma żeby ruchać ale jak zgwałci
    > zatrzymanego to chyba gwałt a nie przekroczenie uprawnień?

    Ale pałe mu dali, żeby nią bił. Uprawnienie takie :-)

    > Prawie nie do udowodnienia, więc często zostaje właśnie nieumyślne
    > spowodowanie śmierci - choć jak dla mnie i tak nadużywane.

    zamiar ewentualny.
    Wydaje sie, ze bardzo prosty do udowodnienia, ale moze sądy mają inne
    zdanie.
    Tylko bym byl ostrozny, bo zaraz sie okaże, ze przekroczenie predkosci
    to morderstwo :-)

    P.S. wydaje mi sie, ze niedawno nie było, bo szukałem "tortury":

    Art. 118a
    § 2. Kto, biorąc udział w masowym zamachu lub choćby w jednym
    z powtarzających się zamachów skierowanych przeciwko grupie ludności
    podjętych w celu wykonania lub wsparcia polityki państwa lub
    organizacji:
    1) powoduje oddanie osoby w stan niewolnictwa lub utrzymuje ją w tym
    stanie,
    2) pozbawia osobę wolności na czas przekraczający 7 dni lub ze
    szczególnym udręczeniem,

    3) stosuje tortury lub poddaje osobę okrutnemu lub nieludzkiemu
    traktowaniu,

    4) dopuszcza się zgwałcenia albo stosując przemoc, groźbę bezprawną
    lub podstęp w inny sposób narusza wolność seksualną osoby,

    5) stosując przemoc lub groźbę bezprawną powoduje zajście przez
    kobietę w ciążę w zamiarze wpłynięcia na skład etniczny grupy ludności
    lub dokonania innych poważnych naruszeń prawa międzynarodowego,
    6) pozbawia osobę wolności i odmawia udzielenia informacji dotyczących
    tej osoby lub miejsca jej pobytu lub przekazuje nieprawdziwe
    informacje dotyczące tej osoby lub miejsca jej pobytu, w zamiarze
    pozbawienia takiej osoby ochrony prawnej przez dłuższy okres,

    podlega karze pozbawienia wolności [na czas nie krótszy od lat 5 albo
    karze 25 lat pozbawienia wolności]

    Dopiero wejdzie w życie.

    Ale ..
    -kiboli zamykac mozna?
    -julki, babcie Kasie, itp?
    -nielegalnych imigrantów "wyprowadzac" za granicę?

    > Taa. W rosji albo na ukrainie jak jesteś oligarchą.

    U nas, u nas.
    Cos mi chodzi po głowie, ze np za prowadzenie pojazdu bez PJ była
    niska grzywna, za brak odpowiedniej kategorii wyzsza.

    > Do torturowania też nie.

    Ale do walenia pałą czy rażenia taserem juz tak.

    Chodziło mi jednak o to, ze przy gwałcie nie ma "i przekroczenie
    uprawnien".
    Chyba, ze jakis innych, o pilnowaniu osob zatrzymanych
    czy cos tego typu.

    > Albo się kamera popsuje.

    To kwestia dowodowa, z tym zawsze jest problem.

    J.

  • 34. Data: 2023-07-05 18:28:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 5 Jul 2023 17:24:22 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Nie, bo oceniasz jego działanie wg jego wiedzy, a nie reczywistej.
    > Musisz dowieść winę.

    > To już inna sprawa. Strzela się do momentu, gdy napastnik wypuści broń.

    Taa ... u nas tego nie ma, ale w USA bywa, ze ofiara otrzymala 30 kul.

    > Tu już można ciągnąć flejma latami.

    Nie mowie nie, ale przepis jest przepis :-)

    > Na pewno nie pobicie :-) Bo jest ich zbyt mało.

    Pobic na komisariatach, czy pobitych, czy kulsonow, czy kajdanek -
    czego zbyt mało?

    J.

  • 35. Data: 2023-07-05 18:33:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.07.2023 o 18:25, J.F pisze:

    > zamiar ewentualny.
    > Wydaje sie, ze bardzo prosty do udowodnienia, ale moze sądy mają inne
    > zdanie.

    Tak jak z oszustwem - musisz _udowodnić_ że zdawał sobie sprawę. A skoro
    dowcipy o kulsonach okazują się prawdą... Ogólnie to jak dla mnie
    bzdurne prawo preferujące patologię. Dlaczego ktoś z większym IQ ma być
    traktowany surowiej od głupka?

    > Ale ..
    > -kiboli zamykac mozna?

    Jak jest powód to tak

    > -julki, babcie Kasie, itp?
    > -nielegalnych imigrantów "wyprowadzac" za granicę?

    Można tylko nie wolno.

    > U nas, u nas.
    > Cos mi chodzi po głowie, ze np za prowadzenie pojazdu bez PJ była
    > niska grzywna, za brak odpowiedniej kategorii wyzsza.

    No ale jednak jak kogoś pierdolniesz to odpowiadasz za pierdolnięcie a
    nie brak prawka (a przynajmniej nie tylko za brak prawka). BTW to może
    być legenda miejska - motocykliści jeździli bez prawek i potem ludziki
    różne bzdury powtarzają jak z tą metalową linką na szyi.

    > Ale do walenia pałą czy rażenia taserem juz tak.

    Skutego - chyba nie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 36. Data: 2023-07-05 18:34:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.07.2023 o 18:28, J.F pisze:

    > Pobic na komisariatach, czy pobitych, czy kulsonow, czy kajdanek -
    > czego zbyt mało?

    Kulsonów chyba - że niby czterech na jednego to za mało na pobicie?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 37. Data: 2023-07-05 18:36:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 5 Jul 2023 17:20:31 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Mnie akurat o PdOZ chodziło, skoro chcesz być tak dokładny :-) Mało kto
    > to rozróżnia.

    Czyli doprowadzenie z jakiegos pomieszczenia w
    komisariacie/ulicy/mieszkania itp do PdOZ?

    O ile kajdanki wydają sie tu w miare uzasadnione,
    to stuknięcie pałką juz nie.

    > Oczywiście.

    A jak nie jest ... to pobicie/uderzenie, czy zaledwie przekroczenie
    uprawnien?

    > 246

    W 246 nie ma tłumacza. Jest w 245.

    Jest co prawda
    "w celu uzyskania określonych zeznań, wyjaśnień, informacji lub
    oświadczenia stosuje przemoc, groźbę bezprawną lub w inny sposób znęca
    się fizycznie lub psychicznie nad inną osobą"

    i jak to do tłumacza dopasować?

    J.

  • 38. Data: 2023-07-05 21:45:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Taa ... u nas tego nie ma, ale w USA bywa, ze ofiara otrzymala 30 kul.

    Są różne doktryny. O ile się orientuję, to w Izraelu po prostu
    opróżniają, by na kolejnego napastnika mieć pełen. I noszą po 4 magazynki.

    > Pobic na komisariatach, czy pobitych, czy kulsonow, czy kajdanek -
    > czego zbyt mało?

    Pobicie, to jak dwóch (co najmniej) bije jednego.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 39. Data: 2023-07-05 21:50:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Czy pozbawienie wolnosci?
    > Karalne dla zwyklego czlowieka, a w zasadzie dla wszystkich.

    A jeśli cywil zakuje kajdankami złapanego sprawcę włamania i przekaże
    Policji? Nie każdego.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 40. Data: 2023-07-05 21:52:13
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.07.2023 o 18:33, Shrek pisze:

> [...]
    > dowcipy o kulsonach okazują się prawdą... Ogólnie to jak dla mnie
    > bzdurne prawo preferujące patologię. Dlaczego ktoś z większym IQ ma być
    Bo ponosi większą winę. Dziecko do lat 13 generalnie winy nie ponosi. Do
    17~21 lat jest łagodniej traktowane.
    --
    (~) Robert Tomasik