  • 71. Data: 2006-06-08 03:55:15
    Temat: Re: Groźny PIES sąsiada !!
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Teraz do ciebie dotarło?

    Ale co?
    To że trzeba udowodnić fakty to twierdziłem od początku. To ty
    twierdziłeś inaczej.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 72. Data: 2006-06-08 04:07:15
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Po to, żebyś sobie uświadomił, czego dotyczy i przekonał się, jak
    > idiotyczne było twoje powoływanie się na KPC w sprawie
    > karnej/wykroczeniowej.

    Ale skąd u ciebie powstał ten błysk w głowie że powołuje się na kpc w
    jakiś sprawach karnych lub wykroczeniowych. To byłby ostatnia rzecz jaką
    by zrobił.

    > Duh. Trudno, żeby ustalał mity.

    Przyznaje się. Tego nie rozumiem ...

    > Niemniej jednak podstawową zasadą państwa prawa jest, że w
    > postępowaniach karnych (włączając w to KW) podstawowym faktem, jaki
    > należy ustalić, jest jednoznaczne przypisanie winy (mam nadzieję, że
    > słyszałeś kiedyś o zasadzie domniemania niewinności?).

    Wina nie jest "faktem" który trzeba ustalić. To potoczny pogląd
    amatorów. Przypisanie winy następuje ma etapie subsumcji, czyli
    zastosowania prawa do ustalonych faktów.

    > Analogicznie w sprawach cywilnych ciężar udowodnienia faktu zasadności
    > roszczenia ciąży na tym, kto się domaga.

    Powtarzasz to po mnie i w dodatku nieprecyzyjnie.

    > Teraz do ciebie dotarło?

    To że wina nie jest faktem i to że winę ewentualną da się przypisać na
    podstawie określonych faktów wiedziałem wiedziałem od początku.

  • 73. Data: 2006-06-08 08:53:25
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    >
    > Analogicznie w sprawach cywilnych ciężar udowodnienia faktu zasadności
    > roszczenia ciąży na tym, kto się domaga.

    Pan X zabija Pana Y w 'obronie koneicznej', przyjedzza policja i ustala
    FAKTY, czyli to ze doszlo do zabojstwa, nic innego nie wksazuje na obrone.
    Pan X twierdzi ze sie bronil nie ma jednak na to zadnego dowodu, czy
    twoim zdaniem nalezy udowodnic
    Panu Xowi ze sie NIE bronil czy oprzec sie na faktach czyli skazac za
    zabojstwo?
    Pozostawiajac tym samym panu Xowi wykazanie (czyli uprawdopodobnienie
    jego wymyslow) ze sytuacja byla obroną a nie zwyklym zabojstwem.

    P.

    --
    Gość -"Jaki środek antykoncepcyjny jest najskuteczniejszy?"
    Expert -"Spotkałem się z opinią, że najskuteczniejszy jest środek d..y".

  • 74. Data: 2006-06-08 09:16:05
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 8 cze o godzinie 00:54, na pl.soc.prawo, umberto napisał(a):

    > "Panstwo" "Prawa"? Czy mowa o Sokolowski vs Gardocki, przepraszam, Poland?

    Znowu ty pieprzony łosiu.

    --
    Herbi
    08-06-2006 11:16:04

  • 75. Data: 2006-06-08 13:15:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemek R. wrote:

> [...]
    > Pozostawiajac tym samym panu Xowi wykazanie (czyli uprawdopodobnienie
    > jego wymyslow) ze sytuacja byla obroną a nie zwyklym zabojstwem.

    A w opisywanym przypadku pies pana X wdarł się na ogrodzoną posesję pana
    Y, zeżarł zatrutą kiełbaskę pana Y przeznaczoną dla szczurów - takie są
    fakty.

    Przecież Y ani nie wpychał temu psu kiełbasy przemocą do gardła ani
    nawet nie wrzucił jej na posesję X.

  • 76. Data: 2006-06-08 13:20:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Johnson wrote:

    > Ale skąd u ciebie powstał ten błysk w głowie że powołuje się na kpc w
    > jakiś sprawach karnych lub wykroczeniowych. To byłby ostatnia rzecz jaką
    > by zrobił.

    2006-06-06, 14:59 - znaczy wtedy pisał za ciebie krasnoludek?

    > Przyznaje się. Tego nie rozumiem ...

    Mnie to nie dziwi.

    > Wina nie jest "faktem" który trzeba ustalić. To potoczny pogląd
    > amatorów. Przypisanie winy następuje ma etapie subsumcji, czyli
    > zastosowania prawa do ustalonych faktów.

    > Powtarzasz to po mnie

    Kłamiesz.

    > i w dodatku nieprecyzyjnie.

    Mówisz?

    > To że wina nie jest faktem i to że winę ewentualną da się przypisać na
    > podstawie określonych faktów wiedziałem wiedziałem od początku.

    Tak, to teraz doprowadź doskazania kogoś, kto w butelce po wódce trzymał
    kwas siarkowy, który został omyłkowo skonsumowany przez włamywacza-pijaka.

    Bo ktoś ewentualnie mógł zostawić taką butelkę specjalnie na
    włamywaczy-pijaków.

  • 77. Data: 2006-06-08 14:20:00
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > 2006-06-06, 14:59 - znaczy wtedy pisał za ciebie krasnoludek?

    Albo masz źle ustawiony zegar w komputerze albo u ciebie grasuje
    krasnoludek. O tej godzinie nic nie pisałem.
    Pisałem o 14:19 ale w tym poście nie ma nic o tym że do spraw karnych
    czy sprawa o wykroczenia stosuje się kpc. Mowa tam że we wszystkich
    kodeksach mowa o ustaleniach faktów. Czego nie rozumiesz?

    > Mnie to nie dziwi.

    Mnie w istocie rzeczy też nie.

    > Kłamiesz.

    To potwarz ;) Co napisałem w <e632je$ldo$1@atlantis.news.tpi.pl> ?
    Rozumiem że tego nie widzisz?

    > Mówisz?

    Mówię.

> [...]
    > kwas siarkowy, który został omyłkowo skonsumowany przez włamywacza-pijaka.
    >
    > Bo ktoś ewentualnie mógł zostawić taką butelkę specjalnie na

    A co to ma do rzeczy, przecież rozmawialiśmy o otruciu psa w zamiarze
    ewentualnym. Nie widzisz różnicy między psem a włamywaczem-pijakiem?
    Podpowiem ci: pies zazwyczaj szczeka, a włamywacz-pijak nie :)
    Mogę wymyślić 1000 innych kazusów w których będzie wina ewentualna, i
    1000 w których winy ewentualnej nie będzie i co to zmieni?

  • 78. Data: 2006-06-08 18:02:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Johnson wrote:

    > Pisałem o 14:19 ale w tym poście nie ma nic o tym że do spraw karnych
    > czy sprawa o wykroczenia stosuje się kpc. Mowa tam że we wszystkich
    > kodeksach mowa o ustaleniach faktów.

    Tak się teraz tłumacz.

    > Czego nie rozumiesz?

    Sensu wspominania o KPC do sytuacji KPC nie dotyczącej.

    Równie dobrze mógłbyś wspominać o ustalaniu faktów w książce o archeologii.

    [ciach]

    > To potwarz ;)

    Nie. Fakt.

    > Co napisałem w <e632je$ldo$1@atlantis.news.tpi.pl> ?

    A co mnie to obchodzi?

    [ciach]

    > A co to ma do rzeczy, przecież rozmawialiśmy o otruciu psa w zamiarze
    > ewentualnym.

    Który w takiej sytuacji jest nie do udowodnienia, jeśli trujący nie dał
    się np. nagrać jak mówi, że planuje jakieś trucie psa.

    > Nie widzisz różnicy między psem a włamywaczem-pijakiem?

    Widzę, ale w tym przypadku są nieistotne.

    Jeden i drugi włazi na nie swój teren. Jeden i drugi zżera coś
    nieprzeznaczone dla niego. Przypadkiem się truje.

    Równie dobrze mogła to być koza, która zeżarła trujący kwiatek.

    > Podpowiem ci: pies zazwyczaj szczeka, a włamywacz-pijak nie :)

    A jakie ma to znaczenie? Ważne, że wdziera się na cudzy teren.

    > Mogę wymyślić 1000 innych kazusów w których będzie wina ewentualna, i
    > 1000 w których winy ewentualnej nie będzie i co to zmieni?

    Nic. Nadal winę należy udowodnić.

  • 79. Data: 2006-06-08 21:02:48
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

> [...]
    > fakty.
    >
    > Przecież Y ani nie wpychał temu psu kiełbasy przemocą do gardła ani

    nie wdarl tylo wlozyj glowe w plot i zjadl kielkbase
    "po swojej stronie ogrodzenia ale w zasięgu języka psa "
    ja sie generalnie w domneimaniu neiwinnosci z toba zgadzam co neiraz
    pokazalem jednak tutaj zostane przy swoim.

    P.

  • 80. Data: 2006-06-08 21:04:33
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > kwas siarkowy, który został omyłkowo skonsumowany przez włamywacza-pijaka.
    >
    > Bo ktoś ewentualnie mógł zostawić taką butelkę specjalnie na

    zamiar ewentulany i bezposredni to formy winy UMYSLNEJ.

    P.