  • 1. Data: 2002-06-21 10:42:37
    Temat: Grozba karalna - jaki paragraf ?
    Od: "Przemek Wrzesinski" <p...@p...gazeta.pl>

    Witam,

    Z jakiego paragrafu sciga sie grozbe karalna ? Juz wiem, ze trzeba
    samemu wystapic z takim wnioskiem.

    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 2. Data: 2002-06-21 11:12:02
    Temat: Re: Grozba karalna - jaki paragraf ?
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

    Użytkownik "Przemek Wrzesinski" <p...@p...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:aev08d$hcc$1@news.tpi.pl...
    > Witam,
    >
    > Z jakiego paragrafu sciga sie grozbe karalna ? Juz wiem, ze trzeba
    > samemu wystapic z takim wnioskiem.

    Kodeks karny:

    Art. 115 § 12. Groźbą bezprawną jest zarówno groźba, o której mowa w Art.
    190. jak i groźba spowodowania postępowania karnego lub rozgłoszenia
    wiadomości uwłaczającej czci zagrożonego lub jego osoby najbliższej; nie
    stanowi groźby zapowiedź spowodowania postępowania karnego, jeżeli ma ona
    jedynie na celu ochronę prawa naruszonego przestępstwem.

    Art. 191. § 1. Kto stosuje przemoc wobec osoby lub groźbę bezprawną w celu
    zmuszenia innej osoby do określonego działania, zaniechania lub znoszenia,
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3. § 2. Jeżeli sprawca działa w
    sposób określony w § 1 w celu wymuszenia zwrotu wierzytelności, podlega
    karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.

    Piotr VaGla Waglowski | vagla [at] vagla.pl | ICQ: 30733977
    VaGla.pl Prawo i Internet | http://www.vagla.pl | IRC: #wiaraa #warszawa
    Internet Society Poland, Member of the Board | http://www.isoc.org.pl

  • 3. Data: 2002-06-21 11:12:12
    Od: "Przemek Wrzesinski" <p...@p...gazeta.pl>

    Dzieki wielkie i pozdrawiam

    Przemek

  • 4. Data: 2002-06-23 18:50:33
    Od: "Tomek Stawarz" <t...@o...pl>

> [...]
    > sposób określony w § 1 w celu wymuszenia zwrotu wierzytelności, podlega
    > karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.

    A nie art 190 KK ?

    Art. 190. § 1. Kto grozi innej osobie popełnieniem przestępstwa
    na jej szkodę lub szkodę osoby najbliższej, jeżeli groźba wzbudza
    w zagrożonym uzasadnioną obawę, że będzie spełniona, podlega
    grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.
    § 2. Ściganie następuje na wniosek pokrzywdzonego.

    Pozdrawiam, Tomek

    PS do autora watku:
    Jesli chcesz to zglaszac to upewnij sie ze masz dowody/świadków
    bo inaczej to strata czasu nie tylko Twojego

  • 5. Data: 2002-06-24 07:14:53
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

    > A nie art 190 KK ?

    Oczywiscie :) rowniez.