  • 61. Data: 2018-09-05 12:58:00
    Temat: Re: Grodzenie ulic teren prywatny
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 5 września 2018 11:51:13 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Jesteś właścicielem domu?
    Tak
    > Czy może tylko mieszkania w domu, który to dom
    > ma ogólnodostępny teren obok do użytku?
    Też. I blok ten ma kilkadziesiąt m2 odgrodzonego "podwórka" za które jako wspólnota
    płacimy opłaty i ponosimy inne koszty związane z posiadaniem tego terenu

    > Trudno dyskutować z kimś, kto nie widzi różnicy pomiędzy tarasem
    > należącym do jednej osoby, a podwórkiem należącym do 100 osób, a używanym przez
    1000.

    Jak znajdziesz chwilę to doczytaj o czym jest dyskusja

  • 62. Data: 2018-09-05 15:58:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-05, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Zozumiem. Czyli nie maiłabyś problemy z pogrodzeniem 1/4 dzielnicy tak,
    > żeby ostały się jedynie główne ulice co pół kilometra albo i więcej?

    Miałbym, choć akurat pół kilometra to jeszcze by uszło.

    > Ale jak chcesz go uregulować - że święte prawo własności spółdzielców
    > święte nie jest, a "nowych" już tak? A czemu chcesz sppóldzielców
    > dyskryminować?

    Jakaś ustawa o miejskich latyfundiach czy coś, automatycznie określająca
    (wymuszająca) służebność po przekroczeniu pewnych warunków brzegowych
    terenu (obszaru, maks długości grodzenia etc.).

    --
    Marcin

  • 63. Data: 2018-09-05 15:59:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-05, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Spółdzielcze - nie wiem. Ustawa o własności lokali (wspólnoty) daje ci
    > bodajże dwa tygodnie od ogłoszenia w zwyczajowy sposób (czyli na
    > przykład w siedzibie wspólnoty;) a i tak uchwała wchodzi w życie i
    > obowiązuje do czasu prawomocnego wyroku. Powodzenia;)
    >
    > Choć akurat we wspólnocie masz w drugą stronę i musi się zgodzić 100%. W
    > spóldzielczym musi być inaczej bo 100% oznacza, że danej uchwały po
    > prostu nie da się przegłosować, choćby nie wiem co w niej obiecywali.

    To do 7miu lokali. Powyżej zwykłą większośc. Chyba, że coś się zmieniło.

    --
    Marcin

  • 64. Data: 2018-09-05 16:00:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-05, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Pewnie można.

    To czemu nikt tego nie robi? Koszta? Ziemia w mieście droga.

    --
    Marcin

  • 65. Data: 2018-09-05 18:15:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 04.09.2018 o 21:50, Mateusz Bogusz pisze:

    >Mi akurat pasuje. Ale co to ma do rzeczy?

    Diabel tkwi w szczegolach - co bedzie, jesli mimo duzych zarobkow
    ciagle sporo osob zarabia wiecej niz Ty,
    i codziennie sie okaze ze "ma pan 32 miejsce w kolejce, lekarz
    przyjmuje 30 pacjentow" ...

    Ale o czym wy tu marzycie - przeciez suweren, ktory ma miejsce 100 i
    dalej przy najblizszych wyborach obali ten system :-)

    J.

  • 66. Data: 2018-09-05 18:29:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2018-09-05, Shrek <...@w...pl> wrote:
    >To czemu nikt tego nie robi? Koszta? Ziemia w mieście droga.

    A gdzie tam - ta pod droge tania.

    http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/1,35771,6245425,U
    rzad_na_skroty_wywlaszczyl_grunty_pod_droge.html

    Nie wiem jak sie sprawa skonczyla, ale droga jest szersza.

    W podobnej sprawie gruntu zabranego rodzinie, nomen omen, Krzywdów,
    pod tramwaj, to sprawa trwala ... chyba z 10 lat.
    A poszlo o glupie 3 mln - miasto chialo dac 3, a Krzywdowie uwazali ze
    6 sie nalezy.

    http://wroclaw.naszemiasto.pl/artykul/rodzina-krzywd
    ow-przekazala-miastu-klucze-do-swojej-posesji,321076
    3,art,t,id,tm.html

    http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/1,35771,20737361,
    wroclaw-musi-oddac-fragment-dzialki-przy-stadionie-r
    odzinie.html
    http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/1,35771,20860401,
    wroclaw-przegral-z-rodzina-krzywdow-zaplacil-jej-6-m
    ln-zl.html

    https://gazetawroclawska.pl/jest-ugoda-miasta-z-rodz
    ina-krzywdow-dostana-ponad-6-mln-zlotych/ar/10763764

    J.

  • 67. Data: 2018-09-05 18:29:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To do 7miu lokali. Powyżej zwykłą większośc. Chyba, że coś się zmieniło.

    Nie zmieniło się - przy zbyciu lub najmie części nieruchomosci 100%.

    Shrek

  • 68. Data: 2018-09-05 18:33:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.09.2018 o 18:15, J.F. pisze:

    > Diabel tkwi w szczegolach - co bedzie, jesli mimo duzych zarobkow ciagle
    > sporo osob zarabia wiecej niz Ty,
    > i codziennie sie okaze ze "ma pan 32 miejsce w kolejce, lekarz przyjmuje
    > 30 pacjentow" ...

    To raczej działa w drugą stronę - ci co nie płacą już składek mają dużo
    czasu, więc oni zajmują początek;)

    > Ale o czym wy tu marzycie - przeciez suweren, ktory ma miejsce 100 i
    > dalej przy najblizszych wyborach obali ten system :-)

    Ale to nie mój system. To propozycja Mateusza - ja nawet nie widzę
    adekwatnej analogii, do grodzenia gett.

    Shrek

  • 69. Data: 2018-09-05 18:35:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.09.2018 o 20:53, ń pisze:
    > A przechodzę?

    Jak bywasz w czymś więcej poza zagrodą na wsi to prawdopodobnie tak.

    Shrek

  • 70. Data: 2018-09-05 18:36:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.09.2018 o 12:58, Kris pisze:

    > Jak znajdziesz chwilę to doczytaj o czym jest dyskusja

    O ulicy.

    Shrek