  • 11. Data: 2007-10-15 08:10:50
    Temat: Re: Google a prawo autorskie
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Olgierd wrote:

    > Już wiem!
    > Ponieważ nie spełnia wymogów z art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy o ochronie baz
    > danych

    A konkretnie czego nie spełnia? Istotnych nakładów czy gromadzenia "wg.
    określonej systematyki lub metody"?

    p. m.

  • 12. Data: 2007-10-15 08:54:43
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Mon, 15 Oct 2007 10:10:50 +0200, mvoicem napisał(a):

    > A konkretnie czego nie spełnia? Istotnych nakładów czy gromadzenia "wg.
    > określonej systematyki lub metody"?

    Istotnych nakładów.
    Na pewno ochronie prawnoautorskiej będzie podlegał algorytm, wg którego
    Google indeksuje stronki, alorytm, wg którego prezentują wyniki - ale
    IMHO bazą to nie jest.
    Już mi się nie chce nawet szukać czy mamy ze Stanami odpowiednie
    porozumienie. Pewnie mamy.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 13. Data: 2007-10-15 09:29:33
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 15.10.2007 Olgierd <n...@o...com> napisał/a:
    > Istotnych nakładów.

    Skąd przypuszczenie, że nie wymagało to wszystko znaczących nakładów?

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2007-10-15 09:32:37
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Olgierd wrote:

    > Istotnych nakładów.
    > Na pewno ochronie prawnoautorskiej będzie podlegał algorytm, wg którego
    > Google indeksuje stronki, alorytm, wg którego prezentują wyniki - ale
    > IMHO bazą to nie jest.

    No to mnie zdziwiłeś strasznie. Jeżeli te wszystkie googlowskie serwerownie
    nie są istotnym nakładem, to co wg. ciebie nim jest?

    p. m.

  • 15. Data: 2007-10-15 09:37:51
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Mon, 15 Oct 2007 11:32:37 +0200, mvoicem napisał(a):

    > No to mnie zdziwiłeś strasznie. Jeżeli te wszystkie googlowskie
    > serwerownie
    > nie są istotnym nakładem, to co wg. ciebie nim jest?

    IMHO nie chodzi o nakłady poczynione na przygotowanie programu, który
    zrobi za nas bazę.

  • 16. Data: 2007-10-15 10:14:00
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Olgierd wrote:

    > IMHO nie chodzi o nakłady poczynione na przygotowanie programu, który
    > zrobi za nas bazę.

    Tak jak patrzę na przepis (wyciąłem to co wg. mnie jest nieistotne w tym
    przypadku)..

    "baza danych oznacza zbiór danych [...] wymagający istotnego, co do jakości
    lub ilości, nakładu inwestycyjnego w celu sporządzenia[...]jego
    zawartości",

    to nie wiem, czemu np. wydanie 100kpln na przygotowanie programu do
    zrobienia bazy nie jest "nakładem inwestycyjnym w celu sporządzenia [...]
    jego (tego zbioru, czyli bazy) zawartości".

    Poza tym, weź pod uwagę nakłady (IMHO dużo większe niż przygotowanie
    programu) na utrzymanie tego bajzlu w ruchu, czyli utrzymanie serwerowni
    jako lokalu, utrzymanie sprzętu który w lokalu stoi, utrzymanie dość
    sporego łącza żeby zaprezentować treść, plus jakieś inne kwestie
    administracyjne.

    Jak dla mnie są to BARDZO istotne nakłady poniesione "w celu [...]
    weryfikacji lub prezentacji jego (tego zbioru) zawartości".

    p. m.

  • 17. Data: 2007-10-15 10:39:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 15.10.2007 mvoicem <m...@g...com> napisał/a:
> [...]
    > zrobienia bazy nie jest "nakładem inwestycyjnym w celu sporządzenia [...]
    > jego (tego zbioru, czyli bazy) zawartości".

    Mam dokładnie takie same wątpliwości.

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2007-10-15 13:42:24
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> writes:

    > Skąd przypuszczenie, że nie wymagało to wszystko znaczących nakładów?

    Bo to się tylko wpisuje w okienku jakieś słowa i od razu wyskakuje
    wynik. Dlatego nie spełnia ;)

    Nawiasem mówiąc, to czy Googlowy algorytm wyznaczania stopnia ważności
    strony (page rank) został opatentowany w UE czy tylko w USA?

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 19. Data: 2007-10-15 13:43:09
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    mvoicem <m...@g...com> writes:

    [...]

    > Jeżeli te wszystkie googlowskie serwerownie nie są istotnym
    > nakładem, to co wg. ciebie nim jest?

    No ale przecież oni tam korzystają z darmowych programów GNU, czyli
    nakład zerowy ;)

  • 20. Data: 2007-10-15 13:43:32
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Olgierd <n...@o...com> writes:

    [...]

    > IMHO nie chodzi o nakłady poczynione na przygotowanie programu,
    > który zrobi za nas bazę.

    A rachunek za prąd?