  • 11. Data: 2008-06-05 03:13:34
    Temat: Re: Główny najemca lokalu
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Norbert wrote:
    > Dodam ze placenie czynszu z mojego konta doradzil mi znajomy prawnik by
    > w razie czego zatkać gminie usta ze ja tez placilem za czynsz
    > wynajmowanego lokalu.

    płacenie czynszu z twojego konta, ale nie że ojciec ci najpierw te
    pieniądze daje.
    Wywal znajomego prawnika na zbity pysk bo ci jeszcze kłopotów narobi.

  • 12. Data: 2008-06-05 03:17:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Art. 688[1]
    > § 1. Za zapłatę czynszu i innych należnych opłat odpowiadajš solidarnie
    > z najemcš stale zamieszkujšce z nim osoby pełnoletnie.
    > ---
    >
    > Ponieważ *jest zobowiązany*, to za zaleglości zapłacić *musi*.
    > Czyli nie jest to "świadczenie" ani "darowizna".

    Poczytaj nowsze posty to sprawa się wyjaśni, ale kontynuując wątek, w
    takim przypadku na miejscu US ja bym się przyczepił każdej złotówki
    więcej zapłaconej ponad czynsz, bo z innymi świadczeniami niestety już
    tak nie jest.
    Na pewno troche by się znalazło.

  • 13. Data: 2008-06-05 15:09:34
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Wed, 04 Jun 2008 22:17:56 -0500, witek napisał(a):

    > [..] ale kontynuując wątek, w takim przypadku na miejscu US ja bym się
    > przyczepił każdej złotówki więcej zapłaconej ponad czynsz, bo z innymi
    > świadczeniami niestety już tak nie jest.
    > Na pewno troche by się znalazło.

    Zwłaszcza z rachunkiem bankowym mamusi byłego premiera :/
    Ewidentnie czysty depozyt nieprawidłowy i sprawa ... ucichła .... ale w
    Twoim czy moim przypadku gdyby coś takiego zaszło - zostalibyśmy
    ukamieniowani chyba przez UKS.

  • 14. Data: 2008-06-05 15:44:50
    Od: Norbert <n...@U...com>

    Artur pisze:

> [...]
    > Ewidentnie czysty depozyt nieprawidłowy i sprawa ... ucichła .... ale w
    > Twoim czy moim przypadku gdyby coś takiego zaszło - zostalibyśmy

    Ale jeszcze jedno.
    Jak wspomniałem ojciec pożyczył ode mnie spora kwote pieniedzy kilka
    late temu jak jeszcze byl zdrowy.
    Teraz przelewa na moje konto emeryture ze swojego konta w tytule
    przelewu wpisujac "Pieniadze na czynsz, leki , wyżywienie i częściowy
    zwrot pożyczki. Nadmienie że ojciec jest osoba lezaca a ja jestem jego
    jedynym opiekunem. Z racji tego ze trzeba sie nim zajmowac 24/h nie
    pracuje. Nie mam tez zasiłku. Czyli zadnych dochodow z koniecznosci
    opieki nad ojcem. I ja jako jedyny zajmuje sie wszystkimi opłatami ,
    domem, dbaniem o ojca , leki itp. Ojciec jest niezdolny do samodzielnej
    egzystencji i bywaja chwile ze ma tez problemy z logicznym myśleniem. Na
    szczęście żadkie ale to jest związane z jego chorobą.
    Mam notarialne upowaznienie do wystepowania w jego imieniu we wszystkich
    sprawach zarowno w bankach , administracji mieszkaniowej (gminie ) i w
    ogole takie na wszystko ogolne upowaznienie.
    Ledwo wiążemy koniec z końcem i muszę się niezle nagimnastykować by tak
    było. Więc uznaliśmy z ojcem że tak będzie najlepiej jak wpływa jego
    renta to on dokonuje przelewu i ja dysponuję tymi środkami w jego imieniu.

  • 15. Data: 2008-06-05 18:52:49
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

> [...]
    > wpisujac "Pieniadze na czynsz, leki , wyżywienie i częściowy zwrot
    > pożyczki. Nadmienie że ojciec jest osoba lezaca a ja jestem jego

    Oczywiście opłaciliście wtedy w US 2% PCC od tej pozyczki ? Bo jeśli nie to
    lepiej nie kuś złego z urzędu skarbowego....

  • 16. Data: 2008-06-05 18:59:56
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > W umowie najmu jest ze ojciec jest glownym najemcą lokalu. I ze ja
    > zamieszkuje z nim jako syn. Oczywiscie jestesmy obaj zameldowani.
    > Narzeczona pomieszkuje juz z nami wiec chcialbym ja zameldowac.

    To ona się melduje a nie ty ją. Tylko czy ta umowa najmu pozwala na
    zamieszkiwania 3 osób ? Przeczytaj dokładnie co tam jest na ten temat.

    > Czesciowo tez z tego powodu by w razie "odejscia" ojca nikt nam nie
    > powiedzial ze 3 pokoje a tylko ja zameldowany?

    To chyba po wojnie sowieci mieli normy na ilość zameldowanych osób na m2.
    Dzięki temu mogli gnębić mieszczaństwo i szlachtę wmuszając im w ich ogromne
    kamienice lokatorów. Na szczęście to sa czasy już słusznie minione.

    > Czyli w razie odejscia ojca umowa automatycznie przechodzi na mnie i ja
    > staje sie glownym najemcą?
    > Czy musze cos wtedy podpisywac z gmina czy nie?

    Najlepiej pójść z aktem zgonu i przepisać umowe na siebie (ustawa wprost
    mówi, że na tych samych warunkach) bo choć przechodzi ona z urzędu to
    będziesz potrzebował ją do przepisania mediów itd.

  • 17. Data: 2008-06-05 19:51:59
    Od: Norbert <n...@U...com>

    William pisze:

    > To ona się melduje a nie ty ją. Tylko czy ta umowa najmu pozwala na
    > zamieszkiwania 3 osób ? Przeczytaj dokładnie co tam jest na ten temat.

    Pozwala bo wczesniej mieszkala z nami moja swietej pamieci Babcia i byly
    zameldowane 3 osoby

    > Najlepiej pójść z aktem zgonu i przepisać umowe na siebie (ustawa wprost
    > mówi, że na tych samych warunkach) bo choć przechodzi ona z urzędu to
    > będziesz potrzebował ją do przepisania mediów itd.

    Mediow masz na mysli wode itp?
    Bo telefon jest np na mnie.

  • 18. Data: 2008-06-05 19:53:20
    Od: Norbert <n...@U...com>

    William pisze:

    > Oczywiście opłaciliście wtedy w US 2% PCC od tej pozyczki ? Bo jeśli nie
    > to lepiej nie kuś złego z urzędu skarbowego....

    To co , lepiej w tytule przelewu zostawic wszystko procz tej pozyczki
    jak rozumiem.

  • 19. Data: 2008-06-07 09:05:01
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    witek pisze:

    > Nie.
    > Dobrze by było gdybyś ty jako pełnomocnik wykonywał te zlecenia
    > bezpośrednio z konta ojca.
    > Swego czasu od depozytu nieprawidłowego US zaczą pobierać 2% dla siebie.

    a gdzie tu widzisz depozyt nieprawidłowy?

    KG