  • 1. Data: 2005-12-15 17:13:04
    Temat: Glosy stron a protokol z rozprawy
    Od: "MM" <m...@g...pl>

    Moj 20 min. glos (po zamknieciu przewodu sadowego) oceniajacy dowody,
    kwalifikacje prawna itp. zaprotokolowano tylko jako wniosek koncowy
    &#8222;Obwiniona wnosi o uniewinnienie&#8221;
    Czy to moze mi zaszkodzic w apelacji?
    bo niestety nie uniewinniono mnie :(
    Przeciez wedlug art. 37 par. 1 k.p.w. oraz i 148 par. 2 k.p.k. głosy stron
    powinny byc protokolowane &#8222;z mozliwa dokladnoscia&#8221;

  • 2. Data: 2005-12-15 18:07:42
    Temat: Re: Glosy stron a protokol z rozprawy
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

    Użytkownik "MM" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > stron
    > powinny byc protokolowane &#8222;z mozliwa dokladnoscia&#8221;

    No widzisz to już masz powód do apelacji :) Błędy proceduralne i takie
    tam.

  • 3. Data: 2005-12-15 18:14:08
    Od: "MM" <m...@g...pl>

  • 4. Data: 2005-12-15 18:16:43
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    MM napisał(a):
> [...]
    > Przeciez wedlug art. 37 par. 1 k.p.w. oraz i 148 par. 2 k.p.k. głosy stron
    > powinny byc protokolowane &#8222;z mozliwa dokladnoscia&#8221;

    Może niczego sensownego nie powiedziałaś ? A jeśli tam było coś mądrego
    napisz to w apelacji. Więc nic wielkiego się nie stało.
    To była praktyka, a teraz teoria:

    Z przebiegu rozprawy sporządza się protokół (art. 143 § 1 pkt 11).
    Przemówienia stron jako stanowiące jeden z etapów rozprawy podlegają
    również zaprotokołowaniu. Kwestią jest tylko, w jakim zakresie mają one
    być odzwierciedlone w protokole. Na pewno nie czyni zadość wymogom
    k.p.k. protokołowanie tylko wniosków końcowych zawartych w przemówieniu.
    Przemówienia końcowe są oświadczeniami procesowymi, a te - zgodnie z
    art. 148 § 2 - wciąga się do protokołu z możliwą dokładnością.
    Argumentacja zawarta w przemówieniu, polemika z tezami strony
    przeciwnej, interpretacja wchodzących w grę przepisów, a także wnioski
    końcowe mają istotne znaczenie nie tylko dla wyrokowania, ale także dla
    kontroli instancyjnej. W pełni należy podzielić pogląd, że każde z
    przemówień ma znaczenie prawne i wymaga dokładnego zaprotokołowania nie
    tylko wniosków końcowych w zakresie winy, kary, kwalifikacji prawnej i
    innych zagadnień, co do których należy orzec w wyroku, lecz także oceny
    materiału dowodowego. Słuszny jest postulat, by z przemówienia
    oskarżycielskiego protokołowano: a) jakie dowody oskarżyciel uzmał za
    wiarygodne, a jakie odrzucił, b) jakie zmiany proponuje w stosunku do
    aktu oskarżenia, c) jakie stawia wnioski końcowe (M. Lipczyńska:
    Aspekty..., BGP 1965, nr 11, s. 26).

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość."

  • 5. Data: 2005-12-15 18:18:18
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Johnson napisał(a):

> [...]
    > wiarygodne, a jakie odrzucił, b) jakie zmiany proponuje w stosunku do
    > aktu oskarżenia, c) jakie stawia wnioski końcowe (M. Lipczyńska:

    Powiem jeszcze że nigdy w życiu nie widziałem takiego protokołu ...

  • 6. Data: 2005-12-15 18:29:13
    Od: "Sonn" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > stron
    > powinny byc protokolowane &#8222;z mozliwa dokladnoscia&#8221;

    Od kiedy głosy stron nalezy dokładnie zaprotokołować? Czytaj powoływane
    przepisy ze zrozumieniem

    Art. 148 par. 2 k.p.k. Wyjaśnienia, zeznania, oświadczenia i wnioski
    oraz stwierdzenia określonych okoliczności przez organ prowadzący
    postępowanie zamieszcza się w protokole z możliwą dokładnością. Osoby
    biorące udział w czynności mają prawo żądać zamieszczenia w protokole z
    pełną dokładnością wszystkiego, co dotyczy ich praw lub interesów.

    Gdzie tu mowa o głosach stron? Bo jakoś nie zauważyłem. Wyjaśnienia -
    dotyczy to wyjaśnień oskarżonego składanych w toku przewodu sądowego, a
    nie po jego zamknięciu. Głosy stron mają miejsce właśnie po zamknięciu
    przewodu. Zeznania - tego chyba nie muszę wyjaśniać. Oświadczenia -
    wypowiedzi stron po przeprowadzeniu dowodu i zawierające stanowisko
    strony co do danej okoliczności lub dowodu, tudzież czynności
    procesowej. Wnioski - np. dowodowe. Stwierdzenia danych okoliczności
    przez organ prowadzący postępowanie - tego chyba też nie muszę
    tłumaczyć. I gdzie tu głosy stron?
    Tak jest. Pisz apelację, bo nie zaprotokołowano twojego 20 minutowego
    wywodu będącego zapewne powieleniem materiału dowodowego pomieszanego z
    twoim, "bo mi się wydaje", "albo uważam że...". Sąd II instancji się
    uśmieje z takiej podstawy apelacji. Ja będąc na ich miejscu zaliczyłbym
    ROTFL'a

    --
    Niesprawiedliwości znoś cierpliwie..... ale do czasu !

    Pozdrawiam: Sonn

  • 7. Data: 2005-12-15 18:34:05
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Sonn napisał(a):

    > Czytaj powoływane przepisy ze zrozumieniem

    No ....

  • 8. Data: 2005-12-15 19:33:31
    Od: "m m" <m...@g...pl>

    Johnson <j...@n...pl> napisał(a):

    > No ....

    Wlasnie.
    Rozprawe, o ktorej mowa w art. 37 § 1 k.p.w. zamyka/konczy dopiero ogloszenie
    wyroku wraz z ustnym podaniem jego motywow czyli glosy stron (jako koncowa
    faza rozprawy) powinny byc zaprotokolowane w sposob nakazany przez art. 37 § 5
    k.p.w. w zwiazku z art. 148 § 2 k.p.k. tj. &#8222;z możliwą dokładnością&#8221;
    Wydaje sie ze tak powinno byc ale praktyka jest inna
    ale czy ona nie powinna ustapic przed poprawna wykladnia?

  • 9. Data: 2005-12-15 20:46:17
    Od: "Sonn" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > Wydaje sie ze tak powinno byc ale praktyka jest inna
    > ale czy ona nie powinna ustapic przed poprawna wykladnia?

    Bzdura po raz drugi. Czy ty w ogóle wiesz o czym piszesz i rozumiesz to
    co piszesz? Nie ma rozpraw i rozpraw o których mowa w art. 37 par. 1
    k.p.w. Czym innym jest też rozprawa i czym innym jest przewód sądowy.
    Nie rozróżniasz najwyraźniej tych 2 pojęć. Nigdy nie ma i nie było
    obowiązku protokołowania w całości głosów stron. Można zamieścić krótkie
    streszczenie głosów stron, ale nie protokołuje się ich w całości.
    Odnotowuje się natomiast tylko i wyłacznie końcowy wniosek strony, a
    więc wniosek oskarżyciela o wymiar kary i wniosek obrońcy i oskarżonego.

    --
    "Ignorantów pouczaj..... w poszukiwaniu dobra, piękna i prawdy"

    Pozdrawiam: Sonn

  • 10. Data: 2005-12-15 21:26:38
    Od: "m m" <m...@g...pl>

    Sonn <s...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > >

    > Bzdura po raz drugi. Czy ty w ogóle wiesz o czym piszesz i rozumiesz to
    > co piszesz? Nie ma rozpraw i rozpraw o których mowa w art. 37 par. 1

    Sonn masz chyba dzis zly dzien ale mimo
    to szanuje ze odpowiadasz na moje posty.
    Czas to najcenniesze co moze
    jeden czlowiek poswiecic drugiemu czlowiekowi.

    Oczywiscie, jest jedno pojecie - rozprawa.
    Trwa ona od wywolania sprawy do publikacji
    orzeczenia wraz z jego ustnymi motywami.
    Zgoda Sonn?
    Przewod sadowy konczy sie w chwili
    wypowiedzenia slow przez przewodniczacego
    "Zamykam przewod sadowy"
    Zgoda Sonn?
    Glosy stron sa koncowa faza rozprawy.
    Zgoda Sonn?

    I teraz jesli w art. 37 § 1 k.p.w.
    uzyto slowa "rozprawa" a nie przewod sadowy
    to chyba psim obowiazkiem sedziego
    jest wykonac ten nakaz i kazac
    protokolowac rowniez glosy stron
    tak jak caly przewod sadowy
    no bo jesli nie, to nie gniewaj
    sie Sonn ale na jakiej podstawie
    prawnej moze z tego zrezygnowac?
    Bo jest na koncu tego przepisu delegacja:
    "chyba że ustawa stanowi inaczej"

    Dziwi mnie Twoja argumentacja
    "Nigdy nie ma i nie było"
    Ja wskazuje przepis i twierdze