  • 11. Data: 2008-09-11 07:20:40
    Temat: Re: Gdzie wysłać pismo drugiej stronie umowy?
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 11 Wrz, 08:38, Olgierd <n...@r...org> wrote:

    > To załóżmy, że mu w takiej samej formie możesz tę umowę wypowiedzieć.

    Teoretycznie mogę, z tym że ja zadając powyższe pytanie miałem na
    myśli wypowiedzenie w sposób dający się udowodnić przed sądem.

    Jednej ważnej rzeczy nie napisałem - umowa została zawarta pisemnie. A
    wówczas:

    art. 77 § 2 KC. Jeżeli umowa została zawarta w formie pisemnej, jej
    rozwiązanie za zgodą
    obu stron, jak również odstąpienie od niej albo jej wypowiedzenie
    powinno
    być stwierdzone pismem.

    Bo
    > wybacz, ludzie chcą Ci pomóc, ale Ty zamiast sprawę rozjaśnić - gmatwasz.

    Co jest niejasne? Mieszkam pod adresem, który wynajmujący podał jako
    swój, czasem kontaktuję się z nim wyłącznie mailowo albo telefonicznie
    (ale jak udowodnić treść i fakt tak złożonego ośw. woli?), umowa najmu
    którą chcę wypowiedzieć ma formę pisemną. Pozostałe okoliczności są
    chyba nieistotne.

    Wychodzi na to że to jedyny sposób to ten który podałem na wstępie.

  • 12. Data: 2008-09-11 07:26:34
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 11 Sep 2008 00:20:40 -0700, przypadek napisał(a):

> [...]
    > (ale jak udowodnić treść i fakt tak złożonego ośw. woli?), umowa najmu
    > którą chcę wypowiedzieć ma formę pisemną. Pozostałe okoliczności są

    Pisemnie, na adres z umowy. Dodatkowo napisz mu w mejlu, że jest jakieś
    awizo.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 13. Data: 2008-09-11 07:33:12
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 11 Wrz, 09:26, Olgierd <n...@r...org> wrote:

    > Dodatkowo napisz mu w mejlu, że jest jakieś
    > awizo.

    To tak z grzeczności? Czy ma to jakiekolwiek znaczenie prawne?

  • 14. Data: 2008-09-11 08:11:07
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 11 Sep 2008 00:33:12 -0700, przypadek napisał(a):

    > To tak z grzeczności? Czy ma to jakiekolwiek znaczenie prawne?

    Z grzeczności, aczkolwiek teoretycznie można to rozważać jako działanie w
    dobrej/złej wierze.

  • 15. Data: 2008-09-11 08:23:42
    Od: Czarek <...@...pl>

    przypadek wrote:
    > No załóżmy że piszemy do siebie maile, czasem nawet dzwonimy. Jeśli
    > chodzi o płatności - jest coś takiego jak rachunki w banku i przelewy.
    > OK. wiem, że jeśli kontaktowałbym się bezpośrednio, to można w
    > obecności świadków mu coś wręczyć.

    A co sądzicie o tym, żeby dopisać w tytule przelewu fakt wypowiedzenie
    umowy?

    Pozdrawiam

    Czarek

  • 16. Data: 2008-09-11 13:50:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    przypadek wrote:

    > Tak, załóżmy.
    a to spadaj na uniwerek.

  • 17. Data: 2008-09-11 17:07:16
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Olgierd" <n...@r...org> wrote
    > Pisemnie, na adres z umowy. Dodatkowo napisz mu w mejlu, że jest jakieś
    > awizo.

    To jest dobry trop. Pisemnie na adres umowy. Dodatkowo mailem, telefonem
    (nagranie): zawiadomienie że jest awizo dla niego, i że ma możliwość się z
    nim zapoznać, a jak sobie to możesz przesłać też na inny adres.