  • 91. Data: 2010-04-29 18:48:23
    Temat: Re: Gdzie legalnie "bzykn??" dwunastolatk?? Tylko w Watykanie, F. i M.?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 29 Apr 2010 17:15:20 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Taki zapis jest dopuszczalny w prawie cywilnym, ale nie karnym, bowiem
    > naruszałby kanony prawa karnego.

    Kanony ustalili ludzie, ludzie władni są je zmienić.

    > Poza tym w wypadku osób w wieku do lat 15
    > problem najczęśćiej nie polega na braku zgody, tylko właściwego rozeznania
    > w tym, co robią. A tu nawet pisemne oświadczenie nic nie zmieni.

    No właśnie. Ciężar dowodu, że osoba miała rozeznanie po stronie
    oskarżonego. Inaczej - domniemanie braku rozeznania.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)

  • 92. Data: 2010-04-29 20:48:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:1dok7z5vkfi29.dlg@oldfield.org.pl...

    > Kanony ustalili ludzie, ludzie władni są je zmienić.

    Oczywiście. Było w historii już kilka takich prób. Ostatnie w Niemczech
    hitlerowskich i Rosji stalinowskiej, gdzie to podejrzany musiał dowieść
    swej niewinności, a nie oskarżyciel winy. Skutki są powszechnie znane, więc
    mimo wszystko proponowałbym te kanony chwilowo honorować.

    > No właśnie. Ciężar dowodu, że osoba miała rozeznanie po stronie
    > oskarżonego. Inaczej - domniemanie braku rozeznania.

    A jak ów oskarżony ma tego dowieść? Jak sobie to wyobrażasz w praktyce?

  • 93. Data: 2010-04-29 21:50:52
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 29 Apr 2010 22:48:01 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > swej niewinności, a nie oskarżyciel winy. Skutki są powszechnie znane, więc
    > mimo wszystko proponowałbym te kanony chwilowo honorować.

    Jakby u nas w prawie paru domniemań nie było...

    > A jak ów oskarżony ma tego dowieść? Jak sobie to wyobrażasz w praktyce?

    Jego problem. Jeśli dany oskarżony nie wie jak miałby dowieść, to może
    jednak osoba, która chce bzyknąc nie ma takiego rozeznania i nie należy jej
    bzykac?

  • 94. Data: 2010-04-30 08:48:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Adam Płaszczyca pisze:

    > IMO wystarczyłby zapis, że ciężar dowodu na świadomą zgodę na seks leży po
    > stronie oskarżonego.

    To jest niezgodne z podstawową zasadą prawa: udowadnia się winę a nie
    niewinność.

  • 95. Data: 2010-04-30 08:50:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Adam Płaszczyca pisze:

    > Jego problem. Jeśli dany oskarżony nie wie jak miałby dowieść, to może
    > jednak osoba, która chce bzyknąc nie ma takiego rozeznania i nie należy jej
    > bzykac?

    A jak to udowodnisz niezależnie od wieku stron?

  • 96. Data: 2010-04-30 09:29:37
    Temat: Re: Gdzie legalnie "bzyknąć" dwunastolatkę? Tylko w Watykanie, F. i M.?
    Od: Asmodeusz <c...@t...idx.tenwyraztnij.pl>

    W dniu 2010-04-23 22:54, Koziołek pisze:
    > Przepraszam za cross-posta, ale chciałem napiętnować swoją niewiedzę.
    >
    > Czy na mocy konkordatu księża w Polsce nie powinni mieć prawa do
    > uprawiania seksu z osobami już od 12-tego roku życia? Są w końcu
    > funkcjonariuszami Stolicy Apostolskiej i powinno obowiązywać ich takie
    > samo prawo ja w ich mateczniku. Podobnie jak polskich żołnierzy na
    > misjach obowiązuje prawo naszego państwa.

    No a słyszałeś żeby jakiegoś księdza skazali za seks z nieletnimi? Za
    stosowanie podstępu, przymusu, wykorzystywanie stanowiska, molestowanie
    to i owszem, zdarzało się. Ale to zupełnie inne paragrafy. Jakoś nie
    zauważyłem nigdzie informacji o wyroku z paragrafu za seks z
    małoletnim. Ale z drugiej strony mogłem przegapić, mam ciekawsze zajęcia
    niż wyszukiwanie kogo za co skazano.

    > Dlaczego w takim razie nazywa sie to "pedofilią", skoro w Watykanie
    > "wiek przyzwolenia" wynosi lat dwanaście?

    Nie "nazywa się" tylko media nazywają, a i to tylko niektóre. Ani
    słowniki ani Kodeks Karny ani książki medyczne tego tak nie nazywają.

    > Czy jeżeli obywatel Watykanu
    > przyjedzie do Polski ze swoim dwunastoletnim kochankiem, to czy polska
    > Policja ma prawo prewencyjnie go przymknąć, a prokurator postawić jakieś
    > zarzuty?

    Chyba tak. Nie chce mi się googlać za konkretną sprawą ale przypominam
    sobie artykuły o jakimś małżeństwie z bliskiego wschodu. Męża
    aresztowali bo żona była za młoda. I musiał udowadniać że w obrębie
    naszych granic ze sobą nie sypiali.

    > A jeśli "wujek" powstrzyma sie od współżycia, to czy może spać
    > w hotelu pod Wawelem ze swoim towarzyszem podróży w jednym łóżku?
    > Dlaczego Polska - tak bliska sercu Kościoła Jego córa - nie pójdzie w
    > ślady innych przodujących katolickich państw: Filipin i Meksyku?

    A po co mamy chodzić w czyjeś ślady?

    > Tak tylko pytam.

    Ale pytasz bo przeszkadza Ci że w innych krajach mają niższy wiek
    graniczny czy też przeszkadza Ci że u nas jest za wysoki?

  • 97. Data: 2010-04-30 15:10:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:7sbxsl31ygbl.dlg@oldfield.org.pl...

    > Jakby u nas w prawie paru domniemań nie było...

    Ale nie karnym

    > Jego problem. Jeśli dany oskarżony nie wie jak miałby dowieść, to może
    > jednak osoba, która chce bzyknąc nie ma takiego rozeznania i nie należy
    > jej
    > bzykac?

    Szybko by Polska przegrała kilka procesów w międzynarodowych trybunałach i
    każdy z nas by się dołożył do odszkodowania. Osobiście jestem sceptycznie
    nastawiony do takich chec.

  • 98. Data: 2010-04-30 21:21:01
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 30 Apr 2010 10:50:05 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > A jak to udowodnisz niezależnie od wieku stron?

    Osoba pełnoletnia z definicji ma rozeznanie.

  • 99. Data: 2010-04-30 21:21:19
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 30 Apr 2010 10:48:52 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > To jest niezgodne z podstawową zasadą prawa: udowadnia się winę a nie
    > niewinność.

    Pogadaj ze skarbówką ;)

  • 100. Data: 2010-05-02 18:16:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Adam Płaszczyca pisze:

    > Osoba pełnoletnia z definicji ma rozeznanie.

    Ummm... No to teraz wyjaśnij, w jaki sposób ktoś magicznie (?) uzyskuje
    owo rozeznanie sekundę po rocznicy urodzin - skoro sekundę wcześniej to
    rozeznanie wg. ciebie jest wątpliwe.