  • 341. Data: 2021-09-02 11:53:34
    Temat: Re: Gazeta Wyborcza zaleca niewykopywanie "przestępczych" rozkazów [Usarz Dolny]
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 1 Sep 2021 18:38:20 +0200, nadir napisał(a):

    > Tylko, że większość z tych, którzy wyjeżdżali w latach 80-tych wcale o
    > azyl nie prosiło. Oni z założenia jechali zarabiać w lepszej walucie. A
    > kraje, które tak po prawdzie ich zapraszały, dawały i umożliwiały im pracę.

    Jakie to kraje zapraszały Polaków w latach 80. do pracy? Był jakiś program
    z tym związany? Chętni szli po paszport i dostawali go, bo mówili, że jadą
    do pracy? Trzeba było jeszcze dostać wizę kraju docelowego. Twierdzisz, że
    cel zarobkowy był mile widziany?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 342. Data: 2021-09-02 11:55:29
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 1 Sep 2021 21:53:46 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Byli uchodźcami? nie każdy turysta jest uchodźcą.

    A kim byli? Turyści jadą, zwiedzają i wracają.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 343. Data: 2021-09-02 12:14:40
    Temat: Re: Podział winy na Łukaszkostan i Kaczystan [Usarz Dolny]
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 2 Sep 2021 09:26:20 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > Dlaczego społeczeństwo uciska zoofilów?
    > Przecież w takim związku wszyscy zadowoleni.

    O tej wzajemnej satysfakcji dowiedziałeś od własnego psa czy kota?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 344. Data: 2021-09-02 12:19:52
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 1 Sep 2021 17:58:59 +0200, nadir napisał(a):

    > Mają
    > sztuczne wyspy, lodowiska, stoki narciarskie na pustyni. Tam zmiany
    > klimatyczne im niegroźne. Dlaczego tam się nie udają?

    To proste. Chcą zobaczyć łąkę nad Pisią Tuczną, gdzie powstaje Centralny
    Dworzec Autobusowy, którego cały świat nad zazdrości. A przecież mamy
    jeszcze wiele innych atrakcji, jak na przykład Pomnik Ofiar Tragedii
    Smoleńskiej 2010 roku w Warszawie.
    Pobyt w naszym kraju daję także szansę nauki języka, żeby słuchać
    przemówień prezydenta Dudy i innych dostojników państwowych w oryginale.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 345. Data: 2021-09-02 12:24:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 2 Sep 2021 11:55:29 +0200, Olin wrote:

    > A kim byli? Turyści jadą, zwiedzają i wracają.

    No chyba, ze w miedzyczasie sie dowiaduja, ze lepiej nie wracac :-)

    J.

  • 346. Data: 2021-09-02 12:30:52
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 2 Sep 2021 12:24:06 +0200, J.F napisał(a):

    > No chyba, ze w miedzyczasie sie dowiaduja, ze lepiej nie wracac :-)

    To dotyczy turystów sprzed 13 grudnia, chyba że do pozostania latach
    późniejszych skłoniły doniesienia z kolejnego plenum KC PZPR, na przykład
    przemówienie Siwaka.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 347. Data: 2021-09-02 12:48:33
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 02.09.2021 o 10:34, Dominik Ałaszewski pisze:
> [...]
    elegalne-przekroczenie-granicy/

    > Ja nie mówię, żeby ich karać, tylko żeby do przestępstwa
    > nie dopuszczać.

    Czyli jak?
    Strzelać z kałacha po piszczelach żeby nie mogli przekroczyć granicy i
    złożyć wniosku o azyl?
    Czyli nie da się złożyć jak najbardziej legalnego wniosku o azyl
    przekraczając granicę nie na przejściu granicznym? Przecież to absurd i
    sprzeczność ze zdrowym rozsądkiem. Pewnie dlatego prawo międzynarodowe
    mówi, że jednak można.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 348. Data: 2021-09-02 12:52:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 2 Sep 2021 11:53:34 +0200, Olin wrote:

    > Jakie to kraje zapraszały Polaków w latach 80. do pracy? Był jakiś program
    > z tym związany? Chętni szli po paszport i dostawali go, bo mówili, że jadą
    > do pracy?

    A tak.
    Co innego jak w innym celu, bo wtedy to predzej pałą dostałes niz
    paszport :-(

    > Trzeba było jeszcze dostać wizę kraju docelowego. Twierdzisz, że
    > cel zarobkowy był mile widziany?

    Zalezy gdzie.
    Algieria, Irak - bardzo chetnie.

    Norwegia, Francja - tez bardzo chetnie - do pracy sezonowej.
    Chyba nawet wizy zarobkowej nie trzeba bylo.

    Co by nie mowic - masa Polakow wtedy emigrowala na stale, i jakos nas
    przyjeli, a nie odeslali Jaruzelskiemu.

    No ale czasy byly inne, wtedy to nawet Turkow sprowadzali do pracy :-)

    J.

  • 349. Data: 2021-09-02 13:12:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 2 Sep 2021 12:48:33 +0200, Kviat wrote:
> [...]
    > przekraczając granicę nie na przejściu granicznym? Przecież to absurd i
    > sprzeczność ze zdrowym rozsądkiem. Pewnie dlatego prawo międzynarodowe

    Moze sie da, ale oni tak nie chca, jak widac.

    Pewnie ich Łukaszenko popchnal wprost na granice ... i trzyma, bo co
    szkodzi skierowac ich na przejscie ?

    J.

  • 350. Data: 2021-09-02 13:18:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 2 Sep 2021 12:30:52 +0200, Olin wrote:

    > To dotyczy turystów sprzed 13 grudnia, chyba że do pozostania latach
    > późniejszych skłoniły doniesienia z kolejnego plenum KC PZPR, na przykład
    > przemówienie Siwaka.

    Owszem, ale ... wyjezdzasz na krotko, a ch* wie co tam wladza ludowa w
    kraju wymyslila.
    Moze ci rodzine aresztowali, moze strajk trwa, i nie wiadomo -
    dogadaja sie, czy beda strzelac :-)

    P.S a tu znow stan wojenny bedziemy miec, a nie, pardon, tylko
    wyjatkowy.

    J.