  • 311. Data: 2021-09-01 17:58:59
    Temat: Re: Podział winy na Łukaszkostan i Kaczystan [Usarz Dolny]
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 31.08.2021 o 20:56, Kviat pisze:

    > Ale rozumiesz, że ludzie migrują nie tylko ze względu na wojny, ale
    > również ze względu na zmiany klimatyczne z miejsc, które coraz mniej
    > nadają się do życia? I to będzie się nasilać.
    > I co zrobisz biedny chrześcijaninie, gdy wujek Łukaszenka przestanie
    > panować nad ilością migrantów i przeskoczą jego próg?
    > Zaczniesz do nich po chrześcijańsku strzelać po piszczelach, czy
    > zwyczajnie po chrześcijańsku podłączysz prąd do drutu kolczastego?

    Jak już mieszasz w to chrześcijaństwo, to są kraje geograficznie,
    kulturowo, i co najważniejsze - religijnie bliższe tym uchodźcą. Mają
    sztuczne wyspy, lodowiska, stoki narciarskie na pustyni. Tam zmiany
    klimatyczne im niegroźne. Dlaczego tam się nie udają?

  • 312. Data: 2021-09-01 18:01:41
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Tyle i aż tyle.

    Tyle? W takim scenariuszu opierdalanie Łukaszki mniej niż Kaczyńskiego
    jest w porządku? <cynizm> Co jełopozycji przeszkadza opierdolić Łukaszkę
    mocniej niż Kaczyńskiego jak Kaczyński oberwie *bardzo* solidnie? </cynizm>

    --
    A. Filip

  • 313. Data: 2021-09-01 18:07:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.09.2021 o 18:01, A. Filip pisze:

    > Tyle? W takim scenariuszu opierdalanie Łukaszki mniej niż Kaczyńskiego
    > jest w porządku?

    A to my dyskutujemy o ty czy baćka jest fajny? Bo mi się wydawało, ze o
    tym czy podpadają pod konwencję.

    --
    Shrek

  • 314. Data: 2021-09-01 18:11:42
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 01.09.2021 o 17:58, nadir pisze:

    > Jak już mieszasz w to chrześcijaństwo, to są kraje geograficznie,
    > kulturowo, i co najważniejsze - religijnie bliższe tym uchodźcą.

    Może tym uchodźcom nie są aż tak bliskie jak myślisz.

    Jak będę musiał spieprzać z tego katolandu, to nie oznacza, że jako
    państwo docelowe wybiorę inny katoland, i co najważniejsze - właśnie
    dlatego, że z katolandu uciekam, będą szukał państwa najbliższego mi
    kulturowo, czyli z jak najmniejszym wpływem religiantów na państwo. Co
    oczywiście nie wyklucza, że gdzieś po drodze będę zmuszony przez jakiś
    inny katoland się przedzierać.

    > Mają
    > sztuczne wyspy, lodowiska, stoki narciarskie na pustyni. Tam zmiany
    > klimatyczne im niegroźne. Dlaczego tam się nie udają?

    Bo może nie są tacy głupi, za jakich ich się uważa?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 315. Data: 2021-09-01 18:28:28
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 01.09.2021 o 18:11, Kviat pisze:

    > Może tym uchodźcom nie są aż tak bliskie jak myślisz.

    To oni w końcu uciekają przed wojną i niedolą, czy udają się na
    wymarzone wczasy?

    > Co oczywiście nie wyklucza, że gdzieś po drodze będę zmuszony przez jakiś
    > inny katoland się przedzierać.

    Co oczywiście nie zmusza jakiegoś katolandu do pójścia Ci na rękę. Albo
    szukasz schronienia, albo bawisz się w globtrotera.

    > Bo może nie są tacy głupi, za jakich ich się uważa?

    No pewnie, że nie. Ci głupsi zostają na miejscu i próbują budować lepszy
    świat.

  • 316. Data: 2021-09-01 18:38:20
    Temat: Re: Gazeta Wyborcza zaleca niewykopywanie "przestępczych" rozkazów [Usarz Dolny]
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 01.09.2021 o 11:06, Olin pisze:

    > Z głupia frant zauważę, że w latach 80. wyjechał z Polski ok. milion osób,
    > a raczej niewielu z nich działało w podziemiu; zresztą nawet wtedy śmierć
    > nikomu nie groziła. Nie słyszałem, żeby byli masowo wydalani do Polski,
    > choć z perspektywy dzisiejszego Afganistanu nasza ludowa ojczyzna była oazą
    > spokoju.

    Tylko, że większość z tych, którzy wyjeżdżali w latach 80-tych wcale o
    azyl nie prosiło. Oni z założenia jechali zarabiać w lepszej walucie. A
    kraje, które tak po prawdzie ich zapraszały, dawały i umożliwiały im pracę.
    Dziś czasy i sytuacja jest inna. Nikt ich nie zaprasza, większość osób,
    która udaje się do Europy liczy na social i zasiłki. Takich, to nawet
    Angela już nie chce.

  • 317. Data: 2021-09-01 21:53:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > choć z perspektywy dzisiejszego Afganistanu nasza ludowa ojczyzna była oazą

    Ale co to ma do rzeczy? Byli uchodźcami? nie każdy turysta jest uchodźcą.

    --
    Robert Tomasik

  • 318. Data: 2021-09-01 22:36:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.09.2021 o 12:46, A. Filip pisze:
    > Czy *nielegalne* przekroczenie granicy z Białorusią było/jest w praktyce
    > konieczne do wszczęcia procedury azylowej? Aż tak się nadają na
    > uchodźców że na przejściu granicznym mieliby "mizerne" szanse
    > i unikają ryzyka?

    Moim zdaniem nielegalne przekroczenie powinno być z samej definicji
    ujemną przesłanką udzielenia azylu, chyba, że w sąsiednim kraju trwa
    wojna. Uchodźca ma przestrzegać prawa.

    --
    Robert Tomasik

  • 319. Data: 2021-09-01 22:44:53
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Moim zdaniem nielegalne przekroczenie powinno być z samej definicji
    > ujemną przesłanką udzielenia azylu, chyba, że w sąsiednim kraju trwa
    > wojna. Uchodźca ma przestrzegać prawa.

    Jak nie chcesz się kłócić o detale to się z grubsza zgadzamy
    inaczej formułując wymóg kiedy nielegalne przekroczenie granicy
    przestaje być okolicznością którą można (a nawet należy) uznać
    za bardzo ważną.

    --
    A. Filip

  • 320. Data: 2021-09-02 01:43:48
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-09-01, Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid> wrote:
    > Alternatywę wskazałem, udzielić wizy każdemu, kto poprosi.

    Co zrobić z tymi, którzy nie dostaną z różnych powodów azylu/rezydentury
    a nikt inny przyjąć ich nie zechce?

    --
    Marcin