  • 1. Data: 2004-06-18 18:30:26
    Temat: Gaśnice raz jeszcze - kiedy przegląd?
    Od: "Alfa_kret" <a...@p...onet.pl>

    Kupiłem gaśnicę (polską), gdzie napisane jest jak byk, że ważna 5 lat i
    podlega przeglądowi dopiero w 2007. Na przeglądzie auta powiedziano mi, że
    nieważne co jest na gaśnicy napisane - każda po roku ma być poddana
    przeglądowi.
    Teraz nie wiem, kto ma rację?
    pozdrówka
    JacK

  • 2. Data: 2004-06-18 18:40:46
    Temat: Re: Gaśnice raz jeszcze - kiedy przegląd?
    Od: "Nahuelito" <p...@t...pl>

    Użytkownik "Alfa_kret" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podlega przeglądowi dopiero w 2007. Na przeglądzie auta powiedziano mi, że
    > nieważne co jest na gaśnicy napisane - każda po roku ma być poddana

    Pierwszy przegląd nie później niż rok od daty PRODUKCJI,
    później nie rzadziej niż raz w roku
    "ważna 5 lat" - dotyczy najwyżej gwarancji na w/w gaśnicę (taki chwyt
    producenta - podaj kto to wyprodukował)

    patrz Rozporządzenie MSWiA z 16.06. 2003 r. w sprawie ochrony
    przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. Nr
    121 poz. 1138)

    --
    PZDR,
    Nahuelito

  • 3. Data: 2004-06-18 18:48:11
    Od: "Hanskie" <h...@s...wp.pl>

    Użytkownik "Nahuelito" <p...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > patrz Rozporządzenie MSWiA z 16.06. 2003 r. w sprawie ochrony
    > przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U.

    A piszą gdzieś coś kto ma robić przeglądy gaśnic i w jaki mają to robić
    sposób ?;-)
    Z tego co wiem nigdzie tego nie ma więc taki przegląd może sobie zrobić byle
    kto. Popatrzeć na koncówkę, zważyć czy ma odpowiednią wagę i napisać sobie
    na naklejce datę przeglądu.

    To również opinia komendanta wojewódzkiej straży pożarnej.

    Pozdrawiam, Hanskie

  • 4. Data: 2004-06-18 18:55:54
    Od: "Nahuelito" <p...@t...pl>

> [...]
    > na naklejce datę przeglądu.
    >
    > To również opinia komendanta wojewódzkiej straży pożarnej.

    O ile dobrze zrozumiałem komendant drukuje sobie "naklejki" (czyli
    kontrolki, czy może też etykiety z napisem ważna 5 lat) na gaśnice?

    --
    Napis w kiblu, trzy metry nad podłogą...
    "Jeśli tu dosikasz, zgłoś się do straży pożarnej"

  • 5. Data: 2004-06-18 20:02:19
    Od: "Hanskie" <h...@s...wp.pl>

    > O ile dobrze zrozumiałem komendant drukuje sobie "naklejki" (czyli
    > kontrolki, czy może też etykiety z napisem ważna 5 lat) na gaśnice?

    Źle!

    Twierdzi, że takie przeglądy co rok gaśnić przez jakieś tam instytucje to
    bzdura. Nie ma przeciwskazań żeby sobie samemu zrobić przegląd gaśnicy i
    wpisać datę następnej kontroli.

    Pozdrawiam, hanskie

  • 6. Data: 2004-06-18 20:14:51
    Od: "Nahuelito" <p...@t...pl>

> [...]
    > bzdura. Nie ma przeciwskazań żeby sobie samemu zrobić przegląd gaśnicy i

    Możnaby też robić samemu przeglądy techn. samochodów i wpisywać datę
    następnej kontroli.
    (Ja tam swojej taczki nie powierzam obcym)

    --
    stal żelazo przepiłowywuje
    łabędź wodę przepływowywuje

  • 7. Data: 2004-06-19 06:09:50
    Od: "Hanskie" <h...@s...wp.pl>

    > Możnaby też robić samemu przeglądy techn. samochodów i wpisywać datę
    > następnej kontroli.
    Możnaby, tyle ze w tym wypadku to akurat taki wpis byłby nic nie wart.

    Idiotyczne porównanie. Widzę że kolega w ogóle nie ma pojęcia o czym tu
    napisałem.
    Jeśli chodzi o samochody to są przepisy które mówią kto, jak i gdzie
    przeprowadza kontrole a jesli chodzi o gaśnice to akurat czegoś takiego nie
    ma.

    Hanskie

  • 8. Data: 2004-06-19 08:24:42
    Od: "Nahuelito" <p...@t...pl>

    > Jeśli chodzi o samochody to są przepisy które mówią kto, jak i gdzie
    > przeprowadza kontrole a jesli chodzi o gaśnice to akurat czegoś takiego
    > nie ma.

    Przypominam, że tematem jest "kiedy" a nie: "kto, jak i gdzie"

    --
    nowa Akcja WISŁA:
    "pogłębić dno i nie dać się oderwać od koryta..."

  • 9. Data: 2004-07-08 09:55:54
    Od: tomasz<t...@u...polkowice.pl>

    Obecnie nie ma przepisu, który dotyczyłby gasnic "samochodowych".
    Cytowane rozporządzenie MSWiA dotyczy obiektów budowlanych i
    terenów, a samochód nie jest ani obiektem budowlanym ani terenem.
    Dlatego ważne są wskazania producenta gaśnic. Gaśnica ponadto musi
    mieć certyfikat wydany przez Centrum Naukowo Badawcze Ochrony
    Przeciwpożarowej.

    -> http://usenet.pomocprawna.info