-
1. Data: 2004-05-11 21:51:09
Temat: GWARANCJA - proszę o wyjaśnienie
Od: "Aneta" <...@a...pl>
Witam serdecznie,
bardzo proszę o odpowiedź, na kim ciąży obowiązek gwarancji wobec klienta, w
podanym poniżej przypadku :
Firma A kupila od firmy B, towar X.
Następnie A sprzedala C tenże towar, by w końcu C sprzedala go
D-ostatecznemu klientowi.
Towar przez firmę A w firmie B zostal kupiony ponad 12 miesiecy temu
(gwarancja 12 miesięcy)
A towar sprzedala również ponad 12 miesięcy temu firmie C, natomiast C
sprzedala D niecale 10 miesięcy temu, z czego wynika, że klient ostateczny
posiada jeszcze na towar gwarancję.
Teraz powstaje problem : C nie jest w stanie zrealizować naprawy, gdyż nie
zajmuje sie tego typu uslugami, natomiast B,który sprzedal ten towar C, nie
przyjmie towaru, gdyż B wobec A nie ma już żadnego obowiązku gwarancyjnego.
Klient D oczywiscie nie ma zamiaru wnikac,kto wobec kogo jest
odpowiedzialny. Jego interesuje wywiazanie sie C z obowiazków sprzedawcy.
Czy C może naciskać swojego dostawcę o naprawę, zaś A , czy może egzekwować
swoje prawa 9o ile je ma) w B?
jak ma się tutaj gwarancja liczona od momentu sprzedazy klientowi bedacemu
na koncu calego lancucha? bardzo czesta sytuacja w przypadku, gdy towar
jest sprzedawany przez generalnego dystrybutora, potem przez hurtownika,
nastepnie sklep i w koncu trafia do klienta.
Dziekuję za wszelkie sugestie.
A
-
2. Data: 2004-05-11 22:01:35
Temat: Re: GWARANCJA - proszę o wyjaśnienie
Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>
Użytkownik "Aneta" <...@a...pl> napisał w wiadomości
news:hVboc.72053$O9.24703@news.chello.at...
> Witam serdecznie,
>
> bardzo proszę o odpowiedź, na kim ciąży obowiązek gwarancji wobec
klienta, w
> podanym poniżej przypadku :
>
> Firma A kupila od firmy B, towar X.
> Następnie A sprzedala C tenże towar, by w końcu C sprzedala go
> D-ostatecznemu klientowi.
klient D to konsument w rozumieniu ustawy o szczegolnych warunkach
sprzedazy konsumenckiej?
jezeli tak, to radze niezawracac sobie glowy poszukiwaniem gwaranta,
tylko udac sie do C z roszczeniem z tytulu niezgodnosci towaru z umowa.
domniemywa sie, ze towar byl wadliwy w momencie wydania, jezeli ustarka
ujawnila sie do 6 mies
pozdro
xmarcel
-
3. Data: 2004-05-11 22:08:00
Temat: Re: GWARANCJA - proszę o wyjaśnienie
Od: "Aneta" <...@a...pl>
Użytkownik "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:c7riee$ko5$1@news.lublin.pl...
> klient D to konsument w rozumieniu ustawy o szczegolnych warunkach
> sprzedazy konsumenckiej?
> jezeli tak, to radze niezawracac sobie glowy poszukiwaniem gwaranta,
> tylko udac sie do C z roszczeniem z tytulu niezgodnosci towaru z umowa.
> domniemywa sie, ze towar byl wadliwy w momencie wydania, jezeli ustarka
> ujawnila sie do 6 mies
Dziękuję za szybką odpowiedź. Proszę jednak o określenie, czy A wobec C, a
także B wobec A, pomimo , że 12-miesięczny okres gwarancji, jakiej udzielil
B-glowny dystrybutor, uplynął - odpowiadają wzajemnie, czy odpowiedzialność
jest jedynie na linii C wobec D. 6-miesięcy od nabycia przez D , już minęło.
Reasumując, chodzi o to,czy 12-miesięczne gwarancje, jeśli chodzi o towar
dystrybuowany "centaralnie", obowiązują od momentu sprzedazy klientowi
koncowemu (towar zatem moze lezec duzo dluzej w magazynie,a klientowi zostac
sprzedany np. po 10 miesiacach od zakupu centralnego, a zatem laczny czas
gwarancji wynosilby 22 miesiace), czy tez jedynie od momentu sprzedazy przez
glownego dystrybutora?
-
4. Data: 2004-05-11 22:29:59
Temat: Re: GWARANCJA - proszę o wyjaśnienie
Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>
Użytkownik "Aneta" <...@a...pl> napisał w wiadomości
news:49coc.72153$O9.10897@news.chello.at...
>
> Dziękuję za szybką odpowiedź. Proszę jednak o określenie, czy A wobec
C, a
> także B wobec A, pomimo , że 12-miesięczny okres gwarancji, jakiej
udzielil
> B-glowny dystrybutor, uplynął - odpowiadają wzajemnie,
tu niestety niemoge pomoc ;(
> Reasumując, chodzi o to,czy 12-miesięczne gwarancje, jeśli chodzi o
towar
> dystrybuowany "centaralnie", obowiązują od momentu sprzedazy klientowi
> koncowemu
generalnie tak, ale zalezy to jeszcze od szczegolnych wlasnosci towaru
tzn. czy magazynowanie nie wplywa na zmiane cech produktu.
[OT] na karta gwarancyjnych niektorych wyrobow napisane jest, ze
gwaracji udziela sie na okres 12 mies. jednak nie dluzej niz ........ od
daty produkcji
na inne jeszcze produkty widzialem gwarancje, ktora biegnie od
pierwszego uruchomienia produktu(przez osobe upowazniona przez
prodcenta/sprzedawce0
pozdro
xmarcel
-
5. Data: 2004-05-11 22:42:10
Temat: Re: GWARANCJA - proszę o wyjaśnienie
Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
In article <49coc.72153$O9.10897@news.chello.at>, Aneta wrote:
> Dziękuję za szybką odpowiedź. Proszę jednak o określenie, czy A wobec C, a
> także B wobec A, pomimo , że 12-miesięczny okres gwarancji, jakiej udzielil
> B-glowny dystrybutor, uplynął - odpowiadają wzajemnie, czy odpowiedzialność
> jest jedynie na linii C wobec D. 6-miesięcy od nabycia przez D , już minęło.
Przecież to zależy od producenta/gwaranta. Gwarancja to umowa
cywilno-prawna i jej ustalenia, w tym wypadku dotyczące redystrybucji
powinny być gdzieś zapisane. Nikt nie zgadnie co jest w tej umowie. Jeśli
D jest konsumentem, to nie ma w ogóle obowiazku udzielania mu gwarancji.
--
Marcin
-
6. Data: 2004-05-12 09:38:30
Temat: Re: GWARANCJA - proszę o wyjaśnienie
Od: glokers <glokers[no-spam]@poczta.onet.pl>
Aneta wrote:
>
> Reasumując, chodzi o to,czy 12-miesięczne gwarancje, jeśli chodzi o towar
> dystrybuowany "centaralnie", obowiązują od momentu sprzedazy klientowi
> koncowemu (towar zatem moze lezec duzo dluzej w magazynie,a klientowi
> zostac sprzedany np. po 10 miesiacach od zakupu centralnego, a zatem
> laczny czas gwarancji wynosilby 22 miesiace), czy tez jedynie od momentu
> sprzedazy przez glownego dystrybutora?
C chcac sie zajmowac sprzedarza towarów jest moralnie zobowiązany do
poczytania kilku ustaw, kodeksu cywilnego, moze kilka opracowan dot handlu
i na drugi raz umawiac sie z dystrybutorem (podpisywać umowy) dotyczace
warunków gwarancji.
a na chwile obecna, ... ale masz pecha