  • 11. Data: 2008-02-12 21:08:05
    Temat: Re: GSM - blokada simlock...
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Andre pisze:

    > w karcie gwarancyjnej mam taki zapis:
    >
    > 7. [...] Ponadto nie sa objete gwarancja uszkodzenia wynikle w procesie
    > nieautoryzowanej zmiany oprogramowania wewnetrznego, podlaczania
    > dodatkowego wyposazenia innego niz zalecane przez producenta, wadliwe
    > dzialanie sieci telefonii komorkowej.
    >
    > czy ten zapis oznacza ze jezeli po sciagnieciu SIMLocka telefon ulegnie
    > uszkodzeniu (nie wazne jaki okres czasu) to moga sie na mnie wypiac?

    Musieli by udowodnić, że uszkodzenie było skutkiem takiej zmiany.

  • 12. Data: 2008-02-13 00:02:22
    Od: "Jackare" <jacek.leszczuk_WYCIĄĆ...@i...pl_wyciąć>

    > A jakie to ma znaczenie jesli nie reklamuje usterki zwiazanej z simlokiem?

    ano takie że w ogóle dokonano ingerencji w aparat w okresie gwarancyjnym
    poza uprawnionym serwisem i w związku z tym gwarant nie jest w stanie
    ponosić odpowiedzialności za prawidłowe działanie telefonu. Klient rzadko
    wie co jest przyczyną usterki a punkt serwisowy sprawdza sprzęt wg
    procedury, której jednym z elementów jest sprawdzenie blokady simlock
    założonej przez operatora. Nie ma blokady, nie ma gwarancji, nawet jeżeli
    przyczyną awarii jest usterka klawaitury. Liczy się fakt ingerencji w
    aparat.

    Swego czasu toshiba wyłączałagwarancję na sprzęt jeżeli na komputerze było
    zainstalowane nielegalne (nielicencjonowane) oprogramowanie. Mój dobry
    kolega przejechał się na tym - miał office'a bez licencji a w notebooku
    uszkodziła mu się płyta główna w okresie gwarancyjnym. Poproszono go
    okazanie licencji, hologramów etc. Nie miał, odprawiono go z kwitkiem i po
    gwarancji. Taka furtka. Żeby było zgodnie z tą grupą - tak się składa że ten
    kumpel jest radcą prawnym :)
    --
    Jackare

  • 13. Data: 2008-02-13 00:34:14
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 13.02.2008 Jackare <jacek.leszczuk_WYCIĽĆ...@i...pl_wycišć> napisał/a:

    > ano takie że w ogóle dokonano ingerencji w aparat w okresie gwarancyjnym

    Podpowiedź: "niezgodność z umową" nie jest prawnie tożsame z "gwarancja".

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2008-02-13 02:10:01
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Jackare pisze:

> [...]
    > założonej przez operatora. Nie ma blokady, nie ma gwarancji, nawet
    > jeżeli przyczyną awarii jest usterka klawaitury. Liczy się fakt

    Mylisz się i to bardzo. Jest to niedozwolona klauzula umowna (oczywiście
    jeżeli mówimy o obrocie konsumenckim). Sygn. akt XVII AmC 110/05

    M.

  • 15. Data: 2008-02-13 03:05:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jackare pisze:

> [...]
    > założonej przez operatora. Nie ma blokady, nie ma gwarancji, nawet
    > jeżeli przyczyną awarii jest usterka klawaitury. Liczy się fakt

    Takiej sytuacji w każdym sądzie przegrają...

> [...]
    > z kwitkiem i po gwarancji. Taka furtka. Żeby było zgodnie z tą grupą -
    > tak się składa że ten kumpel jest radcą prawnym :)

    I nie naciskał bo bał się, że "przypadkiem" doniosą gdzie trzeba, że
    miał lewe oprogramowanie ;)

  • 16. Data: 2008-02-13 07:26:40
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    Użytkownik "Andre" <andrehull_spam@poczta_me.fm> napisał w wiadomości

    > moglbys sprobowac jeszcze raz wyjasnic?

    sorki :)

    na bank nie naruszysz gwarancji jezlei simlock bedzie zdjety poprzez
    wpisanie kodu, (bo nikt nie bedzie decydowac co ty mozesz wpisywac do
    telefonu (jakie numery itp) a w ten sposob nie ingerujesz ani w
    oprogramowanie - w sensie jego zmiany, ani w sprzet).

  • 17. Data: 2008-02-13 07:57:39
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Troll napisał(a):

> [...]
    > telefonu (jakie numery itp) a w ten sposob nie ingerujesz ani w
    > oprogramowanie - w sensie jego zmiany, ani w sprzet).

    Warunki gwarancji to problem prawny a nie techniczny. Jeżeli w Umowie
    Gwarancyjnej jest zapis, że zdjęcie Simlocka skutkuje jej utratą to moim
    zdaniem jest to ważne.

    j.

  • 18. Data: 2008-02-13 11:07:49
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    > Warunki gwarancji to problem prawny a nie techniczny. Jeżeli w Umowie
    > Gwarancyjnej jest zapis, że zdjęcie Simlocka skutkuje jej utratą to moim
    > zdaniem jest to ważne.

    a jakby byl zapis ze nie mozesz zadzownic na numer rozpoczynajacy sie na
    0800 to zapis byby wazny?

    P.

  • 19. Data: 2008-02-13 15:54:12
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Troll pisze:

    > a jakby byl zapis ze nie mozesz zadzownic na numer rozpoczynajacy sie na
    > 0800 to zapis byby wazny?

    Tak, bo gwarancja jest dobrowolnym świadczeniem producenta i to on
    określił jej reguły. W gwarancji producent może ustalić sobie dowolne
    zasady - np. wymóg noszenia kapci podczas rozmowy.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 20. Data: 2008-02-14 07:54:53
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...com> napisał w wiadomości

    > Tak, bo gwarancja jest dobrowolnym świadczeniem producenta i to on
    > określił jej reguły.

    a gdyby w gwarancji bylo napisane ze musisz jeden raz w tygodniu tanczyc na
    stoile krakowiaka to tez taki zapis Twoim zdaniem bylby obowiazujacy?

    W gwarancji producent może ustalić sobie dowolne
    > zasady - np. wymóg noszenia kapci podczas rozmowy.

    teraz juz wiadomo ze nie bardzo wiesz o czym piszesz