  • 1. Data: 2004-10-05 20:06:49
    Temat: GG - podmiana banera
    Od: Peter <p...@w...total.chaos.pl>

    Witam!

    Pracuje u dostawcy internetu i chcialbym podmienic baner w Gadu Gadu na nasz
    (informujacy o naszej promocji, etc.). Oczywiscie baner bylby tylko widoczny
    dla naszych uzytkownikow. Czy sa jakies prawne przeciwskazania?

  • 2. Data: 2004-10-05 20:50:19
    Temat: Re: GG - podmiana banera
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Peter" <p...@w...total.chaos.pl> napisał w wiadomości

    Oglądanie tych bannerów, to forma wynagrodzenia za używanie darmowego GG. Ty
    to wynagrodzenie chcesz ukraść niejako. Po za tym naruszysz prawa autorskie
    twórcy programu. Jakiś czas temu dyskutowaliśmy tu nad tym w kontekście
    programu PowerGG. Poszukaj.

  • 3. Data: 2004-10-05 20:52:13
    Od: "fi5h" <f...@o...pl>

    Uzytkownik "Peter" <p...@w...total.chaos.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    widoczny
    > dla naszych uzytkownikow. Czy sa jakies prawne przeciwskazania?

    tak. nie mozesz bez zgody uzytkownika przedstawiac mu tresci reklamowej.
    uzytkownik zgadza sie na t ow momencie instalacji gg co prawda, ale umowe
    nawiazuje z firma/autorami GG. Wydaje mi sie ze w tym wypadku to oni jako
    firma moga czerpac materialne korzysci z tej reklamy.

    Ciekawe co na to autorzy GG jesli ktos Cie podkabluje :) w koncu GG jest
    softem darmowym zarabiajacym na tym banerku :) czy w tym wypadku jest to
    dozwolone ? :)

  • 4. Data: 2004-10-05 21:34:55
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia wto 5. października 2004 22:52 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane fi5h:

> [...]
    > nawiazuje z firma/autorami GG. Wydaje mi sie ze w tym wypadku to oni jako
    > firma moga czerpac materialne korzysci z tej reklamy.

    Poza tym -- ingeruje w treści przesyłane przez użytkownika. A co, jeśli
    zechce mu listy czytać, albo je modyfikować? Co innego, jeśli ma to w
    umowie, jak np. WP, która dokleja reklamy do listów.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder (numer seryjny #231723)
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 5. Data: 2004-10-05 22:12:15
    Od: Peter <p...@w...total.chaos.pl>

    > Poza tym -- ingeruje w treści przesyłane przez użytkownika. A co, jeśli
    > zechce mu listy czytać, albo je modyfikować? Co innego, jeśli ma to w
    > umowie, jak np. WP, która dokleja reklamy do listów.

    Nie tyle ingeruje w tresci przesylane przez uzytkownika jak tresci trafiajace
    do uzytkownika (baner jest pobierany przez uzytkownika a nie wysylany). W
    skrocie polega to na podmianie adresu adserv.gadu.. na jakis moj.

    Z tym modyfikowaniem listow to troche na wyrost, ale rozumiem przekaz.

    Obawiam sie, ze problem bedzie z regulaminem GG. Musze go doczytac, bo na
    pewno jest tam notka o banerach reklamowych.

  • 6. Data: 2004-10-05 22:26:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Peter wrote:

> [...]
    > trafiajace do uzytkownika (baner jest pobierany przez uzytkownika a nie
    > wysylany). W skrocie polega to na podmianie adresu adserv.gadu.. na

    Czyli modyfikujesz (bezprawnie) treści przesyłane pomiędzy komputerami.
    Adres to też treść. A za to jest kryminał. (wyobraź sobie ten sam manewr
    w celu np. 'udawania' strony jakiegoś banku - żeby kraść hasła)

  • 7. Data: 2004-10-05 22:37:16
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Andrzej Lawa wrote:
    > Czyli modyfikujesz (bezprawnie) treści przesyłane pomiędzy komputerami.
    > Adres to też treść.

    Technicznie rzecz biorąc to nie tyle modyfikuje adres, co podszywa się
    swoim komputerem pod jakiś inny komputer (w tym wypadku serwer
    gadu-gadu) w sieci.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 8. Data: 2004-10-05 22:53:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Czarek Gorzeński wrote:

    > Technicznie rzecz biorąc to nie tyle modyfikuje adres, co podszywa się
    > swoim komputerem pod jakiś inny komputer (w tym wypadku serwer
    > gadu-gadu) w sieci.

    "Tu samodzielna katedra mniemanologii stosowanej...."

    Dziś będziemy mieli wykład o różnicach pomiędzy kradzieżą a
    nieautoryzowaną reallokacją zasobów ;-P

  • 9. Data: 2004-10-06 09:35:58
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    autorskie
    > twórcy programu. Jakiś czas temu dyskutowaliśmy tu nad tym w kontekście

    oczywisice ze mozesz, podmianka na dobe kosztuje okolo 20 ty.s zlotych,
    link do strony
    zajmujacej sie reklama na gadu masz na gadu-gadu.pl

    P.

  • 10. Data: 2004-10-06 20:07:43
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia śro 6. października 2004 00:12 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Peter:

    > Nie tyle ingeruje w tresci przesylane przez uzytkownika jak tresci
    > trafiajace do uzytkownika (baner jest pobierany przez uzytkownika a nie
    > wysylany).

    Tak, jest pobierany jako połączenie zwrotne. Tak samo jakby ów dostawca
    podkładał inne pliki. Gość klika sobie np. w Pobierz Mozillę, a dostawca mu
    podłoży Operę, bo woli Operę.

    > W skrocie polega to na podmianie adresu adserv.gadu.. na jakis
    > moj.

    Czyli chamska ingerencja i oszukiwanie. Popatrz na to tak:

    ,,W skrocie polega to na podmianie adresu www.mbank.com.pl na jakis
    moj.''