  • 151. Data: 2019-10-10 09:38:43
    Temat: Re: Frankowicze
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-10-09 o 18:02, Shrek pisze:

    > Bzdura. Dostajesz po przywróceniu trzy miesięczne wynagrodzenie.

    Piszę o czasie, kiedy pracowałeś. Jakby umowa była "nieważna", to byś
    nie mógł za nią dostać wynagrodzenia. A dostajesz. I jeszcze dostajesz
    bonus za niezgodne z prawem zwolnienie (bo przywrócenie do pracy nie
    zawsze jest możliwe). Trudno, aby te wszystkie daniny wynikały z
    nieważnej, czyli niewywołującej skutków prawnych, umowy.

    --
    Liwiusz

  • 152. Data: 2019-10-10 14:17:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Piszę o czasie, kiedy pracowałeś. Jakby umowa była "nieważna", to byś
    >nie mógł za nią dostać wynagrodzenia. A dostajesz.

    Bedzie ciekawa sprawa
    https://niezalezna.pl/288508-byly-wiezien-straznikie
    m-wieziennym

    Wyludzenie wynagrodzenia, czy nie :)

> [...]
    >przywrócenie do pracy nie zawsze jest możliwe). Trudno, aby te
    >wszystkie daniny wynikały z nieważnej, czyli niewywołującej skutków

    Ale z bezprawnego zwolnienia powinno wynikac niewaznosc zwolnienia,
    a nie 3 miesieczne wynagrodzenie :-)

    No dobra - na to sa osobne przepisy, ktore tak stanowia.

    J.

  • 153. Data: 2019-10-10 14:29:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 09.10.2019 o 19:16, J.F. pisze:

    >A jaka jest sankcja za niezwrócenie? Bo IMHo jak każdy inny dług.
    >Czyli 2 tygodnie się wydłużają do czasu uzyskania nakazu, a to chwilę
    >potrwa.

    A odsetki ustawowe lecą ?

    >Można w tym czasie zrobić wiele rzeczy - choćby sprzedać mieszkanie i
    >zamaist z długiem przekraczającym wartość wyjść sporo na plus.

    Nie sprzedasz, bo ciagle zastaw w hipotece wisi.
    Niby bezprawny, skoro umowa uniewazniona ... ale nasze sady szybkie
    nie sa, to zanim wykresla troche minie.

    Kredyt z innego banku ... nie udzieli, bo wpis w hipotece :-)
    A moze i w BIK :-)

    Czyzby najsensowniej bylo pozwolic bankowi zlicytowac ?
    Ale wtedy z kolei komornik zarobi :)

    >Pozyjemy zobaczymy

    Zobaczymy.

    Wzglednie szybko powinien zapasc wynik w tej jednej sprawie ... a
    potem apelacja ?

    J.

  • 154. Data: 2019-10-10 17:07:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.10.2019 o 07:56, ąćęłńóśźż pisze:
    > Ale z odsetkami ustawowymi od dnia pozwu.

    Oczywiście. Ale to dużooooo mniej uciążliwe niż dawaj tu za dwa dni, bo
    (wpisać poważną sankcje - na przykład oddaj mieszkanie).

    --
    Shrek

  • 155. Data: 2019-10-10 17:14:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.10.2019 o 14:29, J.F. pisze:

    > A odsetki ustawowe lecą ?

    Zakładam, że tak.

    > Nie sprzedasz, bo ciagle zastaw w hipotece wisi.

    Skoro umowa nieważna, to zgłaszasz wniosek i nie wisi.

    > Niby bezprawny, skoro umowa uniewazniona ... ale nasze sady szybkie nie
    > sa, to zanim wykresla troche minie.

    Teorertycznie z wyrokiem o unieważnieniu to kilka(naście) dni...

    > Kredyt z innego banku ... nie udzieli, bo wpis w hipotece :-)
    > A moze i w BIK :-)
    >
    > Czyzby najsensowniej bylo pozwolic bankowi zlicytowac ?
    > Ale wtedy z kolei komornik zarobi :)

    Można podarować wszystko teściowej i wtedy to bank ma problem. Niech
    sciągają z gołodupca;)

    > Zobaczymy.
    >
    > Wzglednie szybko powinien zapasc wynik w tej jednej sprawie ... a potem
    > apelacja ?

    Względnie szybko i bez zbędnej zwłoki, to mój młody zaraz idzie do
    przedszkola, a aprawa o zwolnienie na macierzyńskim dopiero po pierwszej
    instancji. Jeszcze druga, kasacja tsue. Do tego czasu naprawdę
    zlikwidują pracodawcę.

    Z drugiej strony jak ludzie przestaną płacić raty, a sądy będą czekały
    na orzeczenia w sprawie ważności umów jeśli sprawa jest w toku z
    nakazem, to problem ma bank.

    Shrek

    --
    Shrek

  • 156. Data: 2019-10-10 17:40:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.10.2019 o 09:36, Liwiusz pisze:

    > Ja też mogę tak uznać, i nie spłacać odsetek. Jeśli będę miał rację, to
    > bank nie uzyska w sądzie ich zasądzenia ode mnie.

    Ale do czasu wyroku jest co do zasady ważna. I choć wyrok w przysły
    piątek może mówić że była nieważna od początku, to dziś jest ważna.
    Jestem pewien, że ogarniasz ten paradoks podróży w czasie;)

    --
    Shrek

  • 157. Data: 2019-10-10 17:42:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.10.2019 o 14:17, J.F. pisze:

    > Ale z bezprawnego zwolnienia powinno wynikac niewaznosc zwolnienia,
    > a nie 3 miesieczne wynagrodzenie :-)

    No właśnie o tym pisze.

    --
    Shrek

  • 158. Data: 2019-10-10 20:08:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    >Zakładam, że tak.

    No to niekorzystne.

    >Skoro umowa nieważna, to zgłaszasz wniosek i nie wisi.

    >Teorertycznie z wyrokiem o unieważnieniu to kilka(naście) dni...

    Jakos tak slysze, ze znacznie dluzej wpisuja.
    No i wyrok sie musi uprawomocnic ...

    >Można podarować wszystko teściowej i wtedy to bank ma problem. Niech
    >sciągają z gołodupca;)

    Jest to jakis pomysl, ale przeciez dla banku zadna przeszkoda.
    Zlicytuja niezaleznie od tego kto jest aktualnym wlascicielem.

    Chyba, ze tesciowa swojego mieszkania nie ma, i dojdzie kwestia
    mieszkania zastepczego.

> [...]
    >przedszkola, a aprawa o zwolnienie na macierzyńskim dopiero po
    >pierwszej instancji. Jeszcze druga, kasacja tsue. Do tego czasu

    Zalezy co wolisz - jak wygra PiS, to nie zlikwiduja :-)
    Jak opozycja ... to bedziesz mial satysfakcje jak ich wszystkim
    likwiduja stolki :-)

    >Z drugiej strony jak ludzie przestaną płacić raty, a sądy będą
    >czekały na orzeczenia w sprawie ważności umów jeśli sprawa jest w
    >toku z nakazem, to problem ma bank.

    Ma, albo i nie ma - to drobiazgi w skali banku.
    Z mozliwoscia, ze sad nie uzna, a bank sie wtedy odkuje podwojnie :-)
    A masowe uniewaznienia - to powazny cios.

    No chyba, ze jeszcze jeden niuans - jak ludzie przestana placic raty,
    to kredyt nalezy uznac za zagrozony.
    I zaraz sie pojawia straty w bilansie i KNF bedzie wisiec nad bankiem
    :-)

    J.

  • 159. Data: 2019-10-10 21:51:27
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Shrek w

    > No właśnie o tym pisze.

    Piszesz, ale nie czytasz tego co do ciebie piszą.
    Kiedyś się może ogarniesz, a teraz na kolejny miesiąc, tym razem na
    wszystkich grupach, pa -- kmiocie!

    --
    'Tom N'

  • 160. Data: 2019-10-10 22:41:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.10.2019 o 20:08, J.F. pisze:

    > No to niekorzystne.

    W porównaniu z natychmiastową spłatą korzystne.

    > Jakos tak slysze, ze znacznie dluzej wpisuja.
    > No i wyrok sie musi uprawomocnic ...

    No bez prawomocnego to raczej normalnie spłacasz.

    > Jest to jakis pomysl, ale przeciez dla banku zadna przeszkoda.
    > Zlicytuja niezaleznie od tego kto jest aktualnym wlascicielem.

    Na podstawie wpisu dokonanego na podstawie nieważnej umowy? Ryzykowne.

    > Zalezy co wolisz - jak wygra PiS, to nie zlikwiduja :-)
    > Jak opozycja ... to bedziesz mial satysfakcje jak ich wszystkim
    > likwiduja stolki :-)

    Spokojnie - pozwie się państwo:P

    > Ma, albo i nie ma - to drobiazgi w skali banku.

    Drobiazgi to były do tej pory.

> [...]
    > kredyt nalezy uznac za zagrozony.
    > I zaraz sie pojawia straty w bilansie i KNF bedzie wisiec nad bankiem :-)

    Generalnie sytuaccja się odwróciła i teraz banki są w dupie. Pytanie czy
    państwo im pomoże uniknąć odpowiedzialności czy nie.

    --
    Shrek