  • 1. Data: 2008-02-21 05:19:04
    Temat: Fotoradar i zaświadczenie o niekaralności
    Od: "arek - ale inny" <n...@p...pl>

    Zostałem złapany na fotoradar - 53km/h na ograniczeniu do 30. Ograniczenie
    było przy wykopie przez ulicę, radar stał 200 metrów dalej, za skrzyżowaniem
    w kształcie litery T (mój pas ruchu to "daszek" litery). Zdjęcia wyszły po
    pół roku, sprawa w sądzie bez mojego udziału, grzywna.
    I pytania:
    1. nie było odwołania zakazu - czy znak obowiązuje do pierwszego
    skrzyżowania (tego T) czy do pierwszego typu + (wylot bocznej ulicy od
    strony mojego pasa ruchu)?
    2. czy mogę teraz dostawać zaświadczenia o niekaralności?

    Bo trochę się obawiam, że ktoś jadący 160km/h przy ograniczeniu do 90 ma
    możliwość zapłacenia mandatu i jest wolny, a ja za 23 km/h mogę nie mieć
    szans na pracę w której konieczne jest takie zaświadczenie. A już polityka
    policji jest dla mnie bez sensu: stawiać radar tam, gdzie się na 100% kogoś
    złapie (bo ludzie wiedzą, że remont dawno się skończył, przejeżdżają przez
    dziurę zsypaną gruzem i dodają gazu) i wyciągać foty po pół roku, kiedy już
    nawet mandatu nie wolno dać...

    pozdrówka
    Arek

  • 2. Data: 2008-02-21 06:55:33
    Temat: Re: Fotoradar i zaświadczenie o niekaralności
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@_WYTNIJ_o2.pl>

    Użytkownik "arek - ale inny" <n...@p...pl> napisał > 2. czy mogę teraz
    dostawać zaświadczenia o niekaralności?

    Zostałeś skazany za wykroczenie, na grzywnę jak rozumiem. Czy w postępowaniu
    zwykłym, nakazowym, czy mandatowym - nie ma znaczenia. Nie jesteś karany.

    > Bo trochę się obawiam, że ktoś jadący 160km/h przy ograniczeniu do 90 ma
    > możliwość zapłacenia mandatu i jest wolny, a ja za 23 km/h mogę nie mieć
    > szans na pracę w której konieczne jest takie zaświadczenie.

    bez obaw

  • 3. Data: 2008-02-21 07:12:11
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > A już polityka
    > policji jest dla mnie bez sensu: stawiać radar tam, gdzie się na 100% kogoś
    > złapie

    No jak to bez sensu? Właśnie jak najbardziej z sensem!

    Nie wiem, kim jesteś z zawodu, ale wyobraź sobie, że przedstawicielem
    handlowym. Czy jeżeli idziesz z najdroższym towarem do klienta, który na
    pewno go weźmie, zamiast do takiego, który będzie wybrzydzał i chciał
    zawsze taniej, to takie działanie jest bez sensu?

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 4. Data: 2008-02-21 08:39:37
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Any User" <u...@a...pl> napisał w wiadomości

    > No jak to bez sensu? Właśnie jak najbardziej z sensem!

    sugerujesz ze policja to instytucja komercyjna ktora musi osiagac zysk? :)
    ciekawe podejsc
    choc mam nadzieje ze to byla ironia :)

  • 5. Data: 2008-02-21 08:53:22
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > sugerujesz ze policja to instytucja komercyjna ktora musi osiagac zysk?
    > :) ciekawe podejsc
    > choc mam nadzieje ze to byla ironia :)

    Nie sugeruję, że musi osiągać zysk. Uważam natomiast, że pomimo tego, że
    zysku osiągać nie musi, to powinna kierować się kryteriami celowości i
    logiki.

  • 6. Data: 2008-02-21 09:57:59
    Od: "Jerzy" <j...@c...pl>

    > Nie sugeruję, że musi osiągać zysk. Uważam natomiast, że pomimo tego, że
    > zysku osiągać nie musi, to powinna kierować się kryteriami celowości i
    > logiki.

    A gdzie tu masz celowość i logikę - karanie ludzi za jazdę 53 km/h bo jakiś
    debil zapomniał zdjąć znak ograniczenia do 30 km o czym wiadomo od dawna?!

  • 7. Data: 2008-02-21 10:14:43
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > A gdzie tu masz celowość i logikę - karanie ludzi za jazdę 53 km/h bo jakiś
    > debil zapomniał zdjąć znak ograniczenia do 30 km o czym wiadomo od dawna?!

    Nawet jeśli jakiś debil zapomniał zdjąć znak, to przez pomyłkę tego
    debila ten znak jest nadal obowiązującym prawo.

    Wydaje mi się, że pomyliły Ci się zadania Policji z jej odpowiednikiem
    amerykańskim - tam Policja ma "chronić i służyć", natomiast tutaj
    wymuszać przestrzeganie prawa.

  • 8. Data: 2008-02-21 11:17:29
    Od: "dexth" <d...@o...pl>

> [...]
    >
    > Wydaje mi się, że pomyliły Ci się zadania Policji z jej odpowiednikiem
    > amerykańskim - tam Policja ma "chronić i służyć", natomiast tutaj

    Czy policja stawia i zdejmuje te oznaczenia?

    pozdr dexth

  • 9. Data: 2008-02-21 11:24:38
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

> [...]

    > Wydaje mi się, że pomyliły Ci się zadania Policji z jej odpowiednikiem
    > amerykańskim - tam Policja ma "chronić i służyć", natomiast tutaj wymuszać

    chyba sie tobie cos pomylilo
    "do podstawowych zadan policji nalezy:

    3 Inicjowanie i organizowanie działań, mających na celu zapobieganie popełnieniu
    przestępstw i wykroczeń oraz zjawiskom kryminogennym i współdziałanie w tym
    zakresie z instytucjami państwowymi, samorządowymi, i społecznymi.

    5 Kontrola przestrzegania przepisów porządkowych i administracyjnych."

    punkt 3 policja powinna zapobiegac popelnianiu wykroczen, a wiec powinna
    spowodowac znikniecie bezsensownego znaku :)
    punkt 5 w pierwszej kolejnosci powinna wziac za dupe kogos kto po zakonczeniu
    robot drogowych nie dopelnil swoich zadan i pozostawil znak

    postawienie tam radaru nie jest niczym innym jak nabijaniem kasy i wkur..
    obywateli, a potem sie dziwia ze ich nikt nie lubi, wiedza ze znak jest bez
    sensu, wiedza ze powinien zostac uzuniety i zamiast to zrobic to nabijaja sobie
    kieszen

  • 10. Data: 2008-02-21 14:59:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "arek - ale inny" <n...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 1. nie było odwołania zakazu - czy znak obowiązuje do pierwszego
    > skrzyżowania (tego T) czy do pierwszego typu + (wylot bocznej ulicy od

    To droga dwujezdniowa? Jeśli nie, to na pewno skrzyżowanie z drogą w lewo
    odwołuje zakaz. Jeśli dwujezdniowa, to już mam wątpliwość. na pewno
    odwołuje, jeśli da się przejechać przez pas zieleni (jest przejazd, bo po
    trawie zawsze można). Jeśli przejazdu nie ma, to już można by dyskutować,
    choć moim zdaniem skrzyżowanie jest nadal skrzyżowaniem.

    Natomiast pamiętaj, ze Fotoradar nie mierzy prędkości w miejscu swojego
    ustawienia, tylko z reguły jakieś 100-150 metrów wcześniej.

    > 2. czy mogę teraz dostawać zaświadczenia o niekaralności?

    Tak. W rejestrach notuje się wyroki za przestępstwa. W odniesieniu do
    wykroczeń rejestruje sie tylko kary aresztu. Ukarania - nawet sądownego -
    za wykroczenie nie notuje się w CRS i nie wykazujesz ich w ankietach
    dotyczących z reguły niekaralności za przestępstwa.