  • 21. Data: 2008-03-01 14:50:53
    Temat: Re: Fotoradar i wypadek
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>

    scream pisze:
    > A jeśli nadal nie wierzysz, że takie coś w ogóle istnieje, to obejrzyj ten
    > film:
    > http://www.joemonster.org/filmy/7301/Najszybciej-zar
    abiajacy-fotoradar-na-swiecie

    Ale kamery/aparaty cyfrowe jeszcze inaczej działają. Nakieruj sobie np.
    obiektyw aparatu fotograficznego (może być w komórce) na pilot od
    telewizora i naciśnij jakiś przycisk na pilocie.

    Pozdrawiam, argothiel

  • 22. Data: 2008-03-01 15:12:32
    Od: "|<onrad" <k...@g...com>

    argothiel pisze:
> [...]
    > obiektyw aparatu fotograficznego (może być w komórce) na pilot od
    > telewizora i naciśnij jakiś przycisk na pilocie.

    jakie ma to znaczenie w tej dyskusji? :)

    --
    body {
    name: '|<onrad Karpieszu>|';

  • 23. Data: 2008-03-01 18:28:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 1 Mar 2008, |<onrad wrote:

    >>> http://www.joemonster.org/filmy/7301/Najszybciej-zar
    abiajacy-fotoradar-na-swiecie

    > jakie ma to znaczenie w tej dyskusji? :)

    Że na filmie z cyfrówki nie rozróżnisz błysku podczerwienią od błysku
    w świetle widzialnym, pewnie "tylko" tyle :)

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2008-03-02 03:06:42
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 01.03.2008 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał/a:
    > Że na filmie z cyfrówki nie rozróżnisz błysku podczerwienią od błysku
    > w świetle widzialnym, pewnie "tylko" tyle :)

    Jak nie jak tak :)

    --
    Marcin

  • 25. Data: 2008-03-02 03:28:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marcin Debowski pisze:

    > Jak nie jak tak :)

    A niby jak odróżnisz? Świecąca diodka podczerwona jest widoczna jako biała.

  • 26. Data: 2008-03-02 17:58:56
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 29 Feb 2008 21:29:53 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Z powodu możliwości oślepienia, żaden znany mi fotoradar nie używa flesza.
    > jeśli coś tam błysnęło, to nie był to na pewno fotoradar. Zabrania tego
    > art. 45.1 pkt 7 PoRD.

    Zabrania sie
    7) umieszczania na drodze lub w jej pobliżu urządzeń wysyłających lub
    odbijających światło w sposób powodujący oślepienie albo wprowadzających
    błąd uczestników ruchu,

    A gdzie tu masz zakaz umieszczania lamp blyskowych?

    Pozdrawiam,

    Henry

  • 27. Data: 2008-03-02 19:04:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał
    w wiadomości news:1oay0ubnspfkm$.1peblkk8fpc0y$.dlg@40tude.net...

    > A gdzie tu masz zakaz umieszczania lamp błyskowych?

    Zastanówmy sie, co też rzeczona lampa błyskowa wysyła.

  • 28. Data: 2008-03-02 21:25:50
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sun, 2 Mar 2008 20:04:52 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Zastanówmy sie, co też rzeczona lampa błyskowa wysyła.

    Mam kilka lamp błyskowych w szufladzie, więc wiem co wysyłają. Tylko
    dlaczego nie doczytałeś tego punktu do końca, szczególnie "w sposób
    powodujący oślepienie". Żeby lampa błyskowa spowodowała oślepienie z
    odległości >5m zajmując tylko mały wycinek kątowy pola widzenia kierowcy
    (nawet jeśli kierowca się wpatruje w nią bezpośrednio co jest mało
    prawdopodobne), błyskając przez 1/500 sekundy to musiała by naprawdę mieć
    moc której niejeden fotograf by pozazdrościł.
    Więc oślepiać na pewno nie oślepia. Można się tylko zastanawiać czy
    wystraszy - w co wątpię. Z mojej (niechlubnej) praktyki jest wtedy raczej
    reakcja typu "hmm... czy przypadkiem nie zarobiłem 'sesji zdjęciowej?'".
    Strach pojawia się dopiero później gdy sobie uświadomimy ile nas to będzie
    kosztować ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 29. Data: 2008-03-02 22:14:01
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 29 Feb 2008 22:33:24 +0100, Robert Tomasik napisał(a):
    > Nie wierzę, bowiem to jest wykroczenie samo w sobie.

    Czyli seria błysków z klasycznej fotoradarowej puszki w Krakowie (jakieś 1.5
    roku temu) które miałem okazję obejrzeć to efekt wysiłku jakiegoś kawalarza
    który umieścił w niej "głupiego jasia"? :) Błyski były normalne - białe.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 30. Data: 2008-03-07 13:45:12
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Robert Tomasik pisze:

    > Z powodu możliwości oślepienia, żaden znany mi fotoradar nie używa
    > flesza. jeśli coś tam błysnęło, to nie był to na pewno fotoradar.
    > Zabrania tego art. 45.1 pkt 7 PoRD.

    W Gdańsku na skrzyżowaniu ul. Grunwaldzkiej i ul. Wojska Polskiego
    zamontowany jest fotorejestrator wykroczeń. Nie rejestruje prędkości,
    lecz przejazd na czerwonym świetle.

    Ten na 100% błyska światłem białym, bo pewnego dnia zmuszony przepuścić
    karetkę musiałem ruszyć na czerwonym świetle do przodu. Maszynka zrobiła
    zdjęcie kierowcy przede mi oraz... karetce :-) Pewnie z tego powodu nie
    dotarło do mnie później żadne zdjęcie. Mimo to błysk był jak z
    "fotoaparata"...

    Inna sprawa że rejestrator był umieszczony pod takim kątem względem
    kierującego, że raczej niemożliwe byłoby oślepienie kierowcy patrzącego
    przed siebie. Równie dobrze mógłby to być błysk z pantografu
    przejeżdżającego przez skrzyżowanie tramwaju.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio