  • 11. Data: 2004-11-14 20:30:17
    Temat: Re: Fotoradaj i 2 wsp=F3=B3w=B3a=B6cicieli auta
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Generalnie, jeśli nie można zidentyfikować kierowcy mandatu państwo nie
    > dostaniecie..

    Za przekroczenie predkosci nie ... ale za "niemanie" wiadomosci o
    kierowcy tak.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 12. Data: 2004-11-14 20:49:45
    Temat: Re: Fotoradaj i 2 współwłaścicieli auta
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Urko" <a...@N...pl> napisał w wiadomości

    > wlasciciel pojazdu ma obowiązek wiedziec kto sie porusza pojazdem
    > ale mi zawsze podobała się inna odpowiedź:
    > porzyczyłem auto mojemu koledze ze szkoły podstawowej
    > jak przyjechał na 3 dni do Polski z USA gdzie mieszka na stałe.
    >
    > wskazałem? wskazałem.

    Też dobre. Ja preferuję wskazywać ostatnio zmarłe osoby. Lepiej
    statystycznie schodzi, bo tak, jak ukarany.

  • 13. Data: 2004-11-14 20:57:27
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>

    Użytkownik KrzysiekPP k...@n...op.pl ...

    > Za przekroczenie predkosci nie ... ale za "niemanie" wiadomosci o
    > kierowcy tak.

    powaznie??? To ja juz swojego samochodu nie moge porzyczyc np. lumpowi na
    ulicy? Do czego to doszło!

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")

  • 14. Data: 2004-11-14 21:18:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój> napisał w
    wiadomości news:14112004.772AE257@budzik61.poznan.pl...

    > powaznie??? To ja juz swojego samochodu nie moge porzyczyc np. lumpowi na
    > ulicy? Do czego to doszło!

    No popatrz się. A my o tym piszemy na tym forum już od roku, albo lepiej.

  • 15. Data: 2004-11-15 17:31:26
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > powaznie??? To ja juz swojego samochodu nie moge porzyczyc np. lumpowi na
    > ulicy? Do czego to doszło!

    Hmm ... mozesz. Tego nikt nie zabrania. Ale musisz miec jego imie,
    nazwisko i adres zameldowania.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 16. Data: 2004-11-15 22:01:23
    Od: a'lex<a...@o...pl>

    > Witam,
    >

    > Dostałem zawiadomienie z Policji o zdjęciu z fotoradara. Na zdjęciu widać
    > moje auto i przekroczenie prędkości jest niewątpliwe. Nie widać jednak kto
    > prowadzi. Zostałem wezwany jako właściciel auta. Problem polega na tym, że 2
    > współwłaścicielem samochodu jest moją żona. Co radzicie w tej sytuacji
    > począć, gdyż zostałem wezwany do ustosunkowania się do całej sytuacji na
    > piśmie w ciągu 7 dni. Jeśli się nie przyznam a jest 2 współwłaściciel, co
    > mogą zrobić ? A jeśli się nikt z właścicieli nie przyzna, jak zostanie
> [...]

    A to cwane bestie! Z tym "ustosunkowaniem się na piśmie" to chytry wybieg,
    czyżby się nauczyli na mojej sprawie ? ;-)

    Od początku: to prawda, że właściciel auta ma obowiązek wskazać osobę, której
    udostępnił pojazd. Obowiązek ten nie uchyla jednak prawa obwinionego do
    odmowy składania wyjaśnieni i prawa do odmowy odpowiedzi na pytania.
    Można więc spokojnie powiedzieć zeznając jako ŚWIADEK, że "to chyba ja
    prowadziłem samochód tego dnia", a potem wyjaśniając już jako OBWINIONY nie
    przyznać się do popełnienia wykroczenia, odmówić jakichkolwiek wyjaśnień i
    odpowiedzi na pytania.
    Zeznania złożone w charakterze świadka nie mogą być wykorzystane w
    postępowaniu przeciwko osobie, które te zeznania złożyła. Sąd nie mając innych
    dowodów poza zdjęciem nie będzie miał podstaw do skazania.

    Stanowczo odradzam jednak wysyłanie jakichkolwiek pism. Świadek, a tym
    bardziej obwiniony nie ma obowiązku pisania jakichkolwiek oświadczeń. Pismo
    może być jednak wykorzystane jako dowód w sprawie i dlatego uważam, że policja
    zastosowała chytry wybieg.

    Pozdrawiam,
    a'lex

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 17. Data: 2004-11-15 22:57:25
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>

    Użytkownik KrzysiekPP k...@n...op.pl ...

    > Hmm ... mozesz. Tego nikt nie zabrania. Ale musisz miec jego imie,
    > nazwisko i adres zameldowania.

    czy jak pozyczam długopis to tez musze miec te dane? Albo rower? Skad
    wynika taki obowiązek?

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")

  • 18. Data: 2004-11-16 07:31:09
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    Dnia 04-11-15 23:57, Użytkownik Budzik napisał :

    > Użytkownik KrzysiekPP k...@n...op.pl ...

    > czy jak pozyczam długopis to tez musze miec te dane? Albo rower? Skad
    > wynika taki obowiązek?

    a nie płaci się podatku z umowy pożyczki?

    andy_nek

  • 19. Data: 2004-11-16 15:27:24
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój> napisał w
    wiadomości news:15112004.2BEDB854@budzik61.poznan.pl...
    > Użytkownik KrzysiekPP k...@n...op.pl ...

    > czy jak pozyczam długopis to tez musze miec te dane? Albo rower? Skad
    > wynika taki obowiązek?

    Jeśli jesteś zbyt tępy aby wygooglać odpowiedź, to podanego artykułu i tak
    byś nie zrozumiał.

    Leszek