  • 31. Data: 2007-02-28 14:28:11
    Temat: Re: Fotografowanie w marketach
    Od: "japo" <s...@j...pl>

    > A jesli w regulaminie bedzie napisane, ze zwiedzajac sklep, musisz co 3
    > metry podskoczyc w gore i klasnac a jesli tego nie zrobisz, to zostaniesz
    > wyprowadzony ze sklepu - tez bedziesz domniemywal ze sie zgodziles na te
    > warunki?

    to samo dotyczy zakazu palenia, picia alkoholu itp - bo nie wiem na ile sie
    to mieści w pojeciu miejsca publcznego, wiec możliwe że jest regulowane
    przede wszystkim regulaminem..
    Podobnie chyba jest z zachowaniem się na parkingu: przed marketem to nie
    jest droga publiczna, więc PORD się tu stosuje z "dobrej woli". Nie jestem
    całkiem pewny, czy nie jest to jakoś uregulowane "wyżej" tzn czy złamanie
    regulaminu nie będzie zarazem wykroczeniem, ale wydaje mi sie ze nie..

    Jadąc autobusem bez biletu narażasz się na trudną rozmowę z kanarem, który
    co prawda nie powinien użyć wobec ciebie aktywnie siły, ale ma prawo cie
    przydybać do momentu przyjazdu policji..

  • 32. Data: 2007-02-28 15:06:22
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 28 Feb 2007 15:28:11 +0100, japo napisał(a):

    > to samo dotyczy zakazu palenia, picia alkoholu itp - bo nie wiem na ile sie
    > to mieści w pojeciu miejsca publcznego, wiec możliwe że jest regulowane
    > przede wszystkim regulaminem..

    Dlaczego zakładasz że zakaz palenia jest ważny? Tylko dlatego że
    nikt nie pali czy dlatego że jest powszechnie przyjęty?

> [...]
    > całkiem pewny, czy nie jest to jakoś uregulowane "wyżej" tzn czy złamanie
    > regulaminu nie będzie zarazem wykroczeniem, ale wydaje mi sie ze nie..

    W przypadku imprez masowych w ustawie jest coś o przestrzeganiu regulaminu
    porządkowego organizatora - wtedy można się nad tym zastanawiać. Ale
    nie widziałem ustawy która by nakazywała przestrzegania regulaminów
    sklepowych.

    > Jadąc autobusem bez biletu narażasz się na trudną rozmowę z kanarem, który
    > co prawda nie powinien użyć wobec ciebie aktywnie siły, ale ma prawo cie
    > przydybać do momentu przyjazdu policji..

    Zły przykład - to jest zgodne z prawem.
    Prawo przewozowe art 16 i 33a.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 33. Data: 2007-02-28 15:06:27
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu japo porozsypywal nastepujace haczki:
    > to samo dotyczy zakazu palenia, picia alkoholu itp - bo nie wiem na ile sie
    > to mieści w pojeciu miejsca publcznego, wiec możliwe że jest regulowane
    > przede wszystkim regulaminem..
    Market jest miejscem publicznym. Zakaz spozywania alkoholu w miejscu
    publicznym jest regulowany wyzej
> [...]
    > całkiem pewny, czy nie jest to jakoś uregulowane "wyżej" tzn czy złamanie
    > regulaminu nie będzie zarazem wykroczeniem, ale wydaje mi sie ze nie..
    Z parkingami jest dziwnie. Tzn PORD bywa stosowany, ale nie zawsze. A
    dokladniej, zapis brzmi w stylu 'na drogach prywatny PORD jest stosowany
    jesli zachodzi zagrozenie zdrowia/zycia'. Czyli jesli zaparkujesz
    nieprawidlowo, to mandatu nie dostaniesz, ale jesli nie ustapisz
    kolesiowi pierwszenstwa wg reguly prawej reki, to dostaniesz.
    > Jadąc autobusem bez biletu narażasz się na trudną rozmowę z kanarem, który
    > co prawda nie powinien użyć wobec ciebie aktywnie siły, ale ma prawo cie
    > przydybać do momentu przyjazdu policji..
    No tylko jak kanar moze Cie przydybac, nie uzywajac sily? Zahipnozuje Cie?;)
    --
    badzio

  • 34. Data: 2007-02-28 15:28:55
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 28 Feb 2007 14:56:19 +0100, scream napisał(a):

    > I co odpisali?

    KC Art. 140. W granicach określonych przez ustawy i zasady współżycia
    społecznego właściciel może, z wyłączeniem innych osób, korzystać z rzeczy
    zgodnie ze społeczno-gospodarczym przeznaczeniem swego prawa, w
    szczególności może pobierać pożytki i inne dochody z rzeczy. W tych samych
    granicach może rozporządzać rzeczą.

    Znaczy uważają że mają tak piękne centrum handlowe że aż chcą brać kasę
    za jego fotografowanie. Lub fotografując straszę klientów - szczególnie
    jeśli robię to w okolicach sex shopu przez co zmniejszam im zyski ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 35. Data: 2007-02-28 15:33:33
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 28 Feb 2007 16:28:55 +0100, Henry (k) napisał(a):

    > Znaczy uważają że mają tak piękne centrum handlowe że aż chcą brać kasę
    > za jego fotografowanie. Lub fotografując straszę klientów - szczególnie
    > jeśli robię to w okolicach sex shopu przez co zmniejszam im zyski ;-)

    No dobra, ale to proces cywilny. A nadal nie widze jaka jest podstawa do
    utrudniania mi robienia zdjec :) Bo potem moga sobie mnie wzywac do
    zaplaty, owszem. Ale tez nie widzialem nigdzie cennika robienia fotek w
    markecie z ktorym ktos moglby sie zapoznac :))

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 36. Data: 2007-02-28 15:38:52
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 28 Feb 2007 16:33:33 +0100, scream napisał(a):

> [...]
    > zaplaty, owszem. Ale tez nie widzialem nigdzie cennika robienia fotek w
    > markecie z ktorym ktos moglby sie zapoznac :))

    No bo jej nie ma - a coś przecież musieli odpisać więc powołali
    się na pierwszy z brzegu ;-)
    BTW - ostatnio zaszedłem tam na chwilę, zrobiłem kilka zdjęć i już
    nikt się mnie nie czepiał... ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 37. Data: 2007-02-28 17:03:45
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    badzio wrote:

    > Market jest miejscem publicznym. Zakaz spozywania alkoholu w miejscu
    > publicznym jest regulowany wyzej

    Żadna ustawa nie zakazuje spożywania alkoholu w miejscu publicznym.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 38. Data: 2007-02-28 19:47:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    japo wrote:

    > A jeśli jest np.jakiś regulamin (pewnie jest), w którym zawarty jest zakaz
    > fotografowania oraz mowa o tym, że za łamanie można zostać wyprowadzonym?

    Nie.

    > Czy nie można domniemywać, że wchodząc do marketu akceptuje się warunki tego
    > regulaminu?

    Nie. Pomijając wszystko inne - regulamin nie został ci przestawiony do
    akceptacji. Poza tym zawsze możesz się tłumaczyć, że fotografowanie
    pomaga ci w podjęciu decyzji co do zakupu towarów i wtedy to już w ogóle
    mają przerąbane ;)

  • 39. Data: 2007-02-28 19:50:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    japo wrote:

    > to samo dotyczy zakazu palenia, picia alkoholu itp - bo nie wiem na ile sie
    > to mieści w pojeciu miejsca publcznego, wiec możliwe że jest regulowane
    > przede wszystkim regulaminem..

    Ale palenie i picie są ujęte w przepisach.

  • 40. Data: 2007-03-01 04:59:25
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    scream napisał(a):
    > tylko ze publicznie dostepna, ktory kieruje swoja oferte do wszystkich

    na określonych przez siebie warunkach

    KG