  • 181. Data: 2007-03-04 17:17:14
    Temat: Re: Fotografowanie w marketach
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    kam napisał(a):

    > nie zgadzam się, zbyt rozszerzasz pojęcie odmowy
    > owszem, każde działanie, które powoduje, że wyrażona chęć zakupu nie
    > może być zrealizowana
    > ale nie inne
    > przepis odnosi się do odmowy, a nie do uniemożliwienia dokonania zakupu

    Ale w sklepie niekoniecznie musimy cos kupic. Mozemy przyjsc tylko i
    wylacznie po to aby zapoznac sie z oferta jaka nam przedstawia dany sklep.

    > właśnie, powie "poproszę chleb"
    > dopóki nie ma oświadczenia kupującego (a przebywanie na terenie
    > samoobsługowym i nawet włożenie do koszyka nie jest takim
    > oświadczeniem), to nie ma mowy o odmowie

    Jak to nie? Wlozenie towaru do koszyka jest de facto przyjeciem oferty
    sklepu.

    > Zresztą nie ma przeszkód by nakazując opuszczenie sklepu nie sprzedać
    > tego, co jest w koszyku jeśli kupujący wyrazi taką wolę.

    Wtedy pelna zgoda.

    > Aby mogło dojść do odmowy wola zakupu musi być skonkretyzowana. Nie
    > wyobrażam sobie odmowy wobec nieokreślonej rzeczy.

    A wyobrazasz sobie to ze sprzedawca odmawia CI mozliwosci zapoznania sie
    z oferta sklepu?

    > Czy ja wiem, dopóki nie podejdziesz do kasy, to nie wyraziłeś woli zakupu.

    Wyraziles wole zakupu wkladajac towar do koszyka. Przed dojsciem do kasy
    mozesz sie jeszcze rozmyslic ale nie moze dojsc np do sytuacji kiedy do
    Ciebie podejscie ekspedientka i zabierze Ci towar z koszyka twierdzac ze
    Ci go nie sprzeda - w koncu biorac towar z polki nie wyraziles jeszcze
    woli zakupu prawda?

    Jacek

  • 182. Data: 2007-03-04 17:17:39
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    kam napisał(a):

    > żaden przepis nie nakazuje mi umożliwić fotografowanie oferowanych rzeczy
    > nie wyrywaj części wypowiedzi z kontekstu

    A jaki przepis tego zabrania?

    Jacek

  • 183. Data: 2007-03-04 17:20:32
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    castrol napisał(a):

    > Na terenie centrum handlowego znajduja sie roznej masci
    > sklepiki. Jak wyobrazasz sobie dostanie sie do nich bez mozliwosci
    > wejscia na teren centrum handlowego?

    A co to obchodzi właściciela centrum handlowego? Ewentualne (choć trudno
    sobie wyobrazić jakieś sensowne) roszczenia cywilne wobec niego może
    mieć co najwyżej właściciel sklepu, a nie jego klient.
    Art. 135 kw dotyczy prowadzących sprzedaż detaliczną, a więc nie dotyczy
    właściciela centrum handlowego.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 184. Data: 2007-03-04 17:21:28
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    castrol napisał(a):
    > A to dlaczego? Na terenie centrum handlowego znajduja sie roznej masci
    > sklepiki. Jak wyobrazasz sobie dostanie sie do nich bez mozliwosci
    > wejscia na teren centrum handlowego?

    A od kiedy właściciel centrum handlowego zajmuje się sprzedażą towaru w
    przedsiębiorstwie handlu detalicznego?

    KG

  • 185. Data: 2007-03-04 17:22:06
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    castrol napisał(a):
    > A jaki przepis tego zabrania?

    Nie musi.

    KG

  • 186. Data: 2007-03-04 17:25:41
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    castrol napisał(a):

    > Ale w sklepie niekoniecznie musimy cos kupic. Mozemy przyjsc tylko i
    > wylacznie po to aby zapoznac sie z oferta jaka nam przedstawia dany sklep.

    To wskaż przepis który uprawnia cię do łażenia po sklepie i zapoznawania
    się z jego ofertą wbrew woli jego właściciela.

    > Jak to nie? Wlozenie towaru do koszyka jest de facto przyjeciem oferty
    > sklepu.

    Naprawdę? Czyli jak przed kasą się rozmyślisz, to sklep może ci mimo
    wszystko zmusić do zakupu tego co najpierw włożyłeś do koszyka, a potem
    wyjąłeś? A może "towar dotknięty uważa się za opluty" ;)

    > A wyobrazasz sobie to ze sprzedawca odmawia CI mozliwosci zapoznania sie
    > z oferta sklepu?

    Ja sobie wyobrażam. Ale to i tak bez znaczenia bo nie o tym mówimy.

> [...]
    > Ciebie podejscie ekspedientka i zabierze Ci towar z koszyka twierdzac ze
    > Ci go nie sprzeda - w koncu biorac towar z polki nie wyraziles jeszcze

    Nieprawda. J.w. Zgodne oświadczenia woli i zawarcie umowy następuje
    dopiero przy kasie.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 187. Data: 2007-03-04 17:26:59
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    castrol napisał(a):

    > A jaki przepis tego zabrania?

    Wola właściciela - jak rozumiem wyrażona w regulaminie, oparta na art.
    140 kc.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 188. Data: 2007-03-04 17:28:25
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    castrol napisał(a):
    > Ale w sklepie niekoniecznie musimy cos kupic. Mozemy przyjsc tylko i
    > wylacznie po to aby zapoznac sie z oferta jaka nam przedstawia dany sklep.

    Możemy, na warunkach jakie przewidział dla nas posiadacz tego terenu. A
    więc bez fotografowania. Jeśli nie chcemy nic kupić, to w ogóle nie ma
    po co rozważać art.135 kw.

    > Jak to nie? Wlozenie towaru do koszyka jest de facto przyjeciem oferty
    > sklepu.

    Dopóki nie podejdziesz z tym do kasy - raczej nie. Ile razy wyjmowałeś
    coś z koszyka? Jeśli włożenie tam czegoś miałoby być przyjęciem oferty,
    to powinieneś zapłacić za taką rzecz, bo przez przyjęcie oferty została
    zawarta umowa sprzedaży, a przez objęcie rzeczy w posiadanie nabyłeś jej
    własność.

    > A wyobrazasz sobie to ze sprzedawca odmawia CI mozliwosci zapoznania sie
    > z oferta sklepu?

    A widzisz przepis który sankcjonuje taka odmowę? Nawet gdyby przyjąć, że
    jest to usiłowanie odmowy sprzedaży, to za usiłowanie wykroczenia
    odpowiada się tylko wtedy, gdy ustawa to przewiduje.

> [...]
    > Ciebie podejscie ekspedientka i zabierze Ci towar z koszyka twierdzac ze
    > Ci go nie sprzeda - w koncu biorac towar z polki nie wyraziles jeszcze

    patrz wyżej jakie są konsekwencję takiego myślenia

    KG

  • 189. Data: 2007-03-04 17:46:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    castrol napisał(a):

    > A to dlaczego? Na terenie centrum handlowego znajduja sie roznej masci
    > sklepiki. Jak wyobrazasz sobie dostanie sie do nich bez mozliwosci
    > wejscia na teren centrum handlowego?

    Sprytny kam pewnie się teleportuje ;)

  • 190. Data: 2007-03-04 18:27:30
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Johnson napisał(a):

    > A co to obchodzi właściciela centrum handlowego?

    Wiec wyobrazasz sobie ze przy wejsciu do CH bedzie selekcja?

    > Art. 135 kw dotyczy prowadzących sprzedaż detaliczną, a więc nie dotyczy
    > właściciela centrum handlowego.

    Ale ta sprzedaz detaliczna prowadzona jest na terenie CH, wiec
    niewpuszczenie mnie do CH skutkuje dokladnie tym samym.

    Jacek