  • 61. Data: 2007-11-24 16:10:28
    Temat: Re: Fotografowanie na parkingu hipermarketu - kolej na mnie
    Od: "Photo M" <p...@n...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości
    > Skąd to wiesz? jeśli od ochrony, to w tym wypadku niekoniecznie musi to
    > być wiarygodna informacja.

    Z policją udaliśmy się na monitoring gdzie tak nam powiedziano. Jednak to
    jest w 100% pewne gdyż na monitoringu pracuje mój kolega i to on tak
    powiedział. Pozatym monitoring podlega pod hipermarket, a ochrona jest
    "zewnętrzna" centrum handlowego. To dwie różne firmy.
    Pozdrawiam
    Photo M.

  • 62. Data: 2007-11-24 16:12:27
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sat, 24 Nov 2007 16:55:41 +0100, Photo M napisał(a):

    > Podstawy prawnej Ci nie podam, bo to właśnie ja takiej szukam. Jeśli
    > jestem na jakimś terenie, na którym przebywam zgodnie z prawem (nie
    > włamałem się, wszedłem bo wolno) i uwieczniam to co widzę to jaka jest
    > podstawa prawna zakazania mi tego?

    A jeśli jesteś w kościele, przebywasz tam zgodnie z prawem, nie włamałeś
    się, jest msza, miejsce w 100% publiczne, i chcesz sobie akurat puścić na
    cały regulator swoje ulubione przeboje, to jaka jest podstawa prawna
    zakazania Tobie tego?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://Money.pl poleca ==> http://olgierd.bblog.pl/

  • 63. Data: 2007-11-24 16:13:32
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sat, 24 Nov 2007 16:50:26 +0100, Photo M napisał(a):

    > Faktycznie tak napisałem, jednak chodziło mi o to, że taka sytuacja
    > napewno się jeszcze zdarzy bo jestem fotoreporterem i fotografuję
    > "wszystko".

    Aha, fotografujesz dla prasy znaczy się? To może trochę zmieniać sprawę.

  • 64. Data: 2007-11-24 16:13:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Photo M" <p...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Napaść będzie ciężko udowodnić, a to, że zabronili mi fotografować
    > zostało już stwierdzone. Co nie oznacza, że odpuszczę tą napaść.

    Przedmiotem postępowania jest przekroczenie uprawnień pracownika ochrony
    poprzez namaść na Ciebie w celu zabronienia Ci fotografowania. Tak, jak
    policjanci powiedzieli, ochrona może się zwrócić do sądu cywilnego z
    ewentualnym roszczeniem. Nie sądzę, by wygrali,a i pewnie nie złożą pozwu.

  • 65. Data: 2007-11-24 16:14:47
    Od: "Photo M" <p...@n...pl>

    Użytkownik "Olgierd" napisał w wiadomości
    > Ależ to jest zagadnienie prawne!

    No to w takim razie przepraszam.

    >Do rozważenia jest z jednej strony:
    > prywatność klientów sklepu, bezpieczeństwo obiektu i mienia (auta na
    > parkingu), z drugiej... bo ja wiem? Gdzieś mi to oscyluje wokół wolności
    > słowa i godności...

    Ale jaką prywatność naruszam fotografując to co widzę? Pomijając, że te same
    przedmioty mógłbym zarejestrować z chodnika już w pełni publicznego (ale nie
    były to zdjęcia dokumentacyjne, więc taki kadr mi nie odpowiadał). Tak
    wogóle, to nie fotografowałem ludzi tylko... koszyki i linie na parkingu,
    ale to chyba nic zmienia.
    Pozdrawiam
    Photo M.

  • 66. Data: 2007-11-24 16:15:00
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sat, 24 Nov 2007 17:13:37 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > policjanci powiedzieli, ochrona może się zwrócić do sądu cywilnego z
    > ewentualnym roszczeniem. Nie sądzę, by wygrali,a i pewnie nie złożą

    Jakby ochroniarze z każdą taką sprawą szli do sądu to by z niego chyba w
    życiu nie wyszli ;-)
    Przecież pyskówek, przepychanek itd. jest w każdym hipermarkecie
    codziennie mnóstwo.

  • 67. Data: 2007-11-24 16:18:44
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fi9i5u$rf2$1@inews.gazeta.pl Olgierd
    <n...@o...com> pisze:

    > jakieś miejsce jest publicznie dostępne, nie zwalnia nikogo od
    > konieczności stosowania się tam do pewnych zasad, wynikających bądź z
    > regulaminu (Twój przypadek)
    Podaj zatem (dla tego konkretnego przypadku) umocowanie prawne co może
    zawierać regulamin przebywania w ogólnie dostepnym sklepie. Nie sądzę
    bowiem, aby właściciel mógł sobie w nim zapisać cokolwiek zechce z
    obowiązującą prawnie mocą.

    > niepisanych zwyczajów (czy przyjdzie Ci do
    > głowy przyjść z magnetofonem do kościoła i puszczać swoją muzykę na
    > głos?) oraz tego wszystkiego co mieści się w zakresie różnorakich - żeby
    > nie było wątpliwości, że to grupa prawnicza - klauzul generalnych?
    Ciekawy pomysł - porównać fotografowanie w sklepie do słuchania własnej
    muzyki w kościele (pewnie zapomniałeś dodać, że w trakcie obrządku).
    A może to jakaś now klauzuRa generalna?

    --
    Jotte

  • 68. Data: 2007-11-24 16:18:46
    Od: "Photo M" <p...@n...pl>

> [...]

    > się, jest msza, miejsce w 100% publiczne, i chcesz sobie akurat puścić na
    > cały regulator swoje ulubione przeboje, to jaka jest podstawa prawna

    Art. 51 kw?
    Pozdrawiam
    Photo M.

  • 69. Data: 2007-11-24 16:21:16
    Od: "Photo M" <p...@n...pl>

    Użytkownik "Olgierd" napisał w wiadomości

    > Aha, fotografujesz dla prasy znaczy się? To może trochę zmieniać sprawę.

    Możesz podać jakieś szczegóły? Akurat w tym przypadku nie fotografowałem dla
    prasy. A co by było gdyby jednak?
    Pozdrawiam
    Photo M.

  • 70. Data: 2007-11-24 16:28:53
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fi9i8m$pt0$1@news.dialog.net.pl Photo M

    > No tak skomplikowało się trochę ;). Chodzi mi po prostu o to, że napewno
    > w przyszłości bedę jeszcze robił jakieś zdjęcia na parkingu przy jakimś
    > hipermarkecie i pewnie nie będą wcześniej zaplanowane, żebym kogoś z
    > kamerę ściągał ;).
    To przygotuj zrobienie kilku zdjęć, nie wiem, 5-10, zrób i wychodź poza
    teren marketu i spokój.
    Po jakimś czasie wróć, zrób kolejne i to samo.
    Jeśli jesteś faktycznie fotoreporterem, to pewnie masz nieamatorski sprzęt -
    te zdjęcia, które się da, rób spoza terenu marketu.
    Czy ty chcesz znaleźć sposób na walkę z ochroniarsko-policyjną hołotą
    utrudniającą ci pozyskanie fotografii i naruszająca twoje prawa czy na samo
    pozyskanie fotografii?

    --
    Jotte