  • 11. Data: 2007-05-17 19:06:32
    Temat: Re: Fotografowanie funkcjonariuszy policji
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek23" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:464c66a9$1@news.home.net.pl...

    Funkcjonariusz Policji jest po prostu człowiekiem (w co niektórym czasem
    trudno uwierzyć). A zatem stosuje się dokładnie te sam przepisy co do
    ludzi. Fotografować możesz do woli. Przy publikacji zdjęć, o ile nie są
    elementem widoczku jest wymagana zgoda.

  • 12. Data: 2007-05-17 19:54:33
    Od: Michał <b...@b...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Funkcjonariusz Policji jest po prostu człowiekiem (w co niektórym czasem
    > trudno uwierzyć).

    No wiesz, niektórzy funkcjonariusze dają poważne podstawy do powątpiewań
    w Twoje stwierdzenie.

    Jednak nie martw się, osobiście Policję mam za jedną z bardziej
    cywilizowanych służb tego kraju. Jest taka zapewne z powodu presji z
    dwóch stron - "z dołu" i "z góry".

    --
    pzdr

  • 13. Data: 2007-05-17 21:13:39
    Od: "Ernest" <l...@e...pl>

    >Użytkownik "Jotte" ><t...@w...spam.wypad.polska> napisał w
    > IMO daje się taki czarny pasek przesłaniający oczy >policjanta i jest OK.
    > ;)

    A nie jest czasem tak, że funkcjonariusz na służbie jest osobną publiczną
    wykonującą swoje obowiązki i można takie fotografie publikować nawet z
    twarzą, nie pytając się o zgodę? Zdaje mi się, że kiedyś był przerabiany
    taki temat w Foto Kurierze i wyszło na to, że można.
    Pozdrawiam
    Erni

  • 14. Data: 2007-05-17 21:24:52
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f2igfn$c0g$1@news.dialog.net.pl Ernest
    <l...@e...pl> pisze:

> [...]
    > twarzą, nie pytając się o zgodę? Zdaje mi się, że kiedyś był przerabiany
    > taki temat w Foto Kurierze i wyszło na to, że można.
    Oglądam czasem programy typu "Drogówka". W większości z nich funkcjonariusze
    policji pokazywani są bez zacierania rysów twarzy. Nie wiem czy jest tak na
    skutek ich zgody, czy na skutek ich "publiczności", czy też z jeszcze innego
    powodu.
    W przypadku braku pewności na pewno nie zaszkodzi przesłanianie wizerunkowi
    policjanta linii oczu tak, jak wizualne media zwykły czynić w przypadku
    publikowania twarzy np. podejrzanych, oskarżonych, przestępców.

    --
    Jotte

  • 15. Data: 2007-05-17 22:40:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 17.05.2007 Ernest <l...@e...pl> napisał/a:
    > A nie jest czasem tak, że funkcjonariusz na służbie jest osobną publiczną
    > wykonującą swoje obowiązki i można takie fotografie publikować nawet z
    > twarzą, nie pytając się o zgodę? Zdaje mi się, że kiedyś był przerabiany

    Musiałby być jeszcze osobą powszechnie znaną.

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2007-05-17 22:47:41
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

> [...]
    > policjanta linii oczu tak, jak wizualne media zwykły czynić w przypadku
    > publikowania twarzy np. podejrzanych, oskarżonych, przestępców.

    to jest dobre:)

    --
    j...@p...pl
    [gg: 207344]

  • 17. Data: 2007-05-18 10:02:07
    Od: Robert Osowiecki <r...@r...art.pl>

    Marcin Debowski napisał(a):

    > Musiałby być jeszcze osobą powszechnie znaną.

    Ciekawe czy np. dzielnicowy już za takiego może być uważany?

    R.

  • 18. Data: 2007-05-18 10:07:20
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 17 May 2007 20:27:20 +0200, Jotte napisał(a):

    > Skąd to zdecydowane "nie"?

    Zdecydowane nie jest, bo są wyjątki - ale to są wyjątki od
    artukułu o ochronie wizerunku. No i oczywiście jeśli policjant nie
    jest rozpoznawalny to nie ma o czym mówić :-)
    Nadal bardzo wiele osób używa pojęcia "osoby publiczne" jako
    zezwalającego na fotografowanie - mimo że czegoś takiego w ogóle
    nie ma w tym artykule.

    Pozdrawiam,
    Henry - fotoamator

  • 19. Data: 2007-05-18 21:41:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 18.05.2007 Robert Osowiecki <r...@r...art.pl> napisał/a:
    > Ciekawe czy np. dzielnicowy już za takiego może być uważany?

    Ciekawe też, co niejako pochodne powyższego, czy zasięg ewentualnej
    publikacji ma tu znaczenie.

    --
    Marcin