  • 1. Data: 2008-03-07 12:45:16
    Temat: Fotografowanie akt
    Od: wombi <w...@o...eu>

    Na stronie http://www.centrus.org/publ_lista.html#fotografowani
    e_akt w
    artykule pt. "Zakaz fotografowania akt sądowych" dostępna jest treść
    pisma Ministerstwa Sprawiedliwości do Prezesów Sądów Okręgowych
    z dnia 11.05.2001 r. nr DO.I.0133/33/01 o dopuszczalności fotografowania
    akt w postępowaniu cywilnym i karnym bez pobierania opłat.

  • 2. Data: 2008-03-07 13:19:05
    Temat: Re: Fotografowanie akt
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    wombi pisze:
> [...]
    > z dnia 11.05.2001 r. nr DO.I.0133/33/01 o dopuszczalności fotografowania
    > akt w postępowaniu cywilnym i karnym bez pobierania opłat.

    I? Masz jakieś pytanie? Wnioski? ;)

    Personel sekretariatu powinien być wręcz zachwycony, że ktoś oszczędzić
    im pracy z kserowaniem akt używając fotaparatu, więc opisana w artykule
    sytuacja jest podwójnie niezrozumiała.

    Sam w ten sposób kopiowałem sobie akta (w sumie ponad 300 stron -
    dziękuję uprzejmie trzy stówy płacić... swoją szosą ciekaw jestem, jaki
    jest najwyższy nominał znaczków opłaty sądowej) tylko na wniosku o
    udostępnienie skreśliłem "kserokopię" i wpisałem "fotokopię".

    Problemów nikt nie robił.

  • 3. Data: 2008-03-07 13:51:26
    Od: kam <...@...pl>

    Andrzej Lawa pisze:
    > swoją szosą ciekaw jestem, jaki
    > jest najwyższy nominał znaczków opłaty sądowej)

    200 zł

    > Problemów nikt nie robił.

    podobno są miejsca w których robią

    KG

  • 4. Data: 2008-03-07 15:18:21
    Od: wombi <w...@o...eu>

    Andrzej Lawa pisze:

    > I? Masz jakieś pytanie? Wnioski? ;)

    To jest informacja dla osób, które mają problem w "walce" z sekretariatami.

    > Personel sekretariatu powinien być wręcz zachwycony, że ktoś oszczędzić
    > im pracy z kserowaniem akt używając fotaparatu, więc opisana w artykule
    > sytuacja jest podwójnie niezrozumiała.
    >
    > Problemów nikt nie robił.

    Przykład: Sąd Rejonowy w Grudziądzu. Pani w sekretariacie Wydziału
    Rodzinnego stwierdziła "u nas tego (tzn. fotografowania akt) nie
    praktykujemy". I co Pan nam teraz zrobisz ;) ?
    Z tego co wiem nie jest to przypadek odosobniony. Zdarza się, że
    sekretariat jednego Wydziału zezwala a drugiego Wydziału (w ramach tego
    samego Sądu) nie zezwala na fotografowanie akt.
    Moim zdaniem głupizna. Być może posługiwanie się pismem MS to zmieni i
    ujednolici praktykę.

  • 5. Data: 2008-03-08 13:06:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    wombi pisze:

    > To jest informacja dla osób, które mają problem w "walce" z sekretariatami.

    Aha :)

    > Przykład: Sąd Rejonowy w Grudziądzu. Pani w sekretariacie Wydziału
    > Rodzinnego stwierdziła "u nas tego (tzn. fotografowania akt) nie
    > praktykujemy". I co Pan nam teraz zrobisz ;) ?

    "Ale pani niczego nie musi praktykować - ja to zrobię." ;)

    [ciach]

    > Moim zdaniem głupizna. Być może posługiwanie się pismem MS to zmieni i
    > ujednolici praktykę.

    Mam nadzieję.