  • 31. Data: 2009-01-02 20:45:47
    Temat: Re: Fotograf i zdjęcia - wydanie oryginału
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gjlu5q$prm$1@inews.gazeta.pl Cubus
    <c...@n...pl> pisze:

    > Z garniturem możesz sobie zrobić co tylko dusza zapragnie.
    > Gdybyś jednak wzór garnituru stworzony przez krawca skopiował,
    > zlecił w szwalni produkcję i zaczął sprzedawać to niewykluczone, że
    > krawiec mógłby mieć wobec Ciebie jakieś roszczenia.
    Nie wymyślaj.
    Widziałeś gdzieś coś podobnego w praktyce?

    --
    Jotte

  • 32. Data: 2009-01-02 20:46:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Cubus wrote:

    > Z garniturem moĹźesz sobie zrobiÄ? co tylko dusza zapragnie.
    > GdybyĹ? jednak wzĂłr garnituru stworzony przez krawca skopiowaĹ?,
    > zleciĹ? w szwalni produkcjÄ? i zaczÄ?Ĺ? sprzedawaÄ? to niewykluczone,
    > Ĺźe krawiec mĂłgĹ?by mieÄ? wobec Ciebie jakieĹ? roszczenia.

    i to spore.

  • 33. Data: 2009-01-02 20:49:16
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert wrote:

    > Akurat jestem typem człowieka, który nie posiada konta na naszej klasie,
    > czy też innych serwisach społecznościowych i nie wrzuca zdjęć
    > publicznie do internetu.

    Ale twoi znajomi akurat już nie są typem człowieka, który...
    i konta na naszej-klasie mają.

    > Tego samego wymagam od innych, jeśli chodzi o
    > zdjęcia z moim wizerunkiem.

    Akurat w stosumku do znajmych poza obrażeniem sie na nich niewiele
    więcej możesz.

    > Co do Waszej dyskusji, to nieważne jest czy zdjęcia robili nam w trakcie
    > stosunku w łóżku, czy też przypadkowo sfotografowali moją "brzydką"
    > ciocię z widocznym tyłkiem.

    Nieważne. I akurat to wolno robić.
    Nie wolno ich tylko opublikować.

  • 34. Data: 2009-01-02 20:51:12
    Od: Cubus <c...@n...pl>

    Robert pisze:

> [...]
    > czy też innych serwisach społecznościowych i nie wrzuca zdjęć
    > publicznie do internetu. Tego samego wymagam od innych, jeśli chodzi o

    Czy wszyscy Twoi goście (zapewne dużo dzieci i młodzieży) również nie
    mają? Jak sprawdzisz czy niczego nie wrzucili skoro nie masz nawet
    konta?

> [...]
    > Liczyłem na podpowiedź w stylu "Idź do niego, zażądaj zwrotu płytki,
    > gdyż jest Twoja". Oczywiście czułbym się lepiej, gdybym wiedział, że nie
    > ma tej płytki i że nie wpadnie w niepowołane ręce.
    > Co do Waszej dyskusji, to nieważne jest czy zdjęcia robili nam w trakcie
    > stosunku w łóżku, czy też przypadkowo sfotografowali moją "brzydką"
    > ciocię z widocznym tyłkiem. Ten, kto twierdzi inaczej, niech wrzuci
    > swoje zdjęcia do publicznych galerii, udostępni w programach P2P (gdzie
    > oczywiście ściąga materiały zgodnie z prawem ...)

    Jeszcze raz pomyśl o tym co jest bardziej prawdopodobne: "wyciek"
    od fotografa, czy "wyciek" od któregoś z gości.

    > Mieliśmy niedawno rocznicę i chciałem wysłać rodzinie z "daleka" zdjęcia
    > w formie elektronicznej. Sami z małżonką oglądaliśmy album.
    > Za rok zrobimy to samo, a nawet za 100 (jeśli nie my, być może
    > potomkowie), choć nie wiem czy do tego czasu papier przetrwa. A mógłbym
    > przecież je nagrać na taśmę, chronić w dostosowanym do tego
    > pomieszczeniu i zajrzeć za 100 lat. Może fotograf przez te 100 lat
    > zmieni zdanie. (wybaczcie odrobinę fantazji)

    Zeskanuj. Dobry skaner i odrobina chęci sprawią, że zdjęcia będą
    porównywalne z oryginałami.

  • 35. Data: 2009-01-02 20:54:40
    Od: <s...@a...pl>

    > Tak czy inaczej możesz (i powinieneś) żądać wydania faktury na usługę
    > zawierającej szczegółową specyfikację wykonanych czynności. To zrobić musi.

    Tylko na jakiej podstawie sprzedawca miałby pisać *szczegółową* specyfikację
    wykonanych czynności? Takiego obowiązku z rozporządzeniu od faktur nie ma.

  • 36. Data: 2009-01-02 20:59:40
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 02-01-2009 o 21:27:35 Jotte <t...@w...spam.wypad.polska>
    napisał(a):

    > O tak. Podobnie zlecając krawcowi uszycie garnituru klient otrzymuje
    > licencję na używanie go niekiedy.

    Zdjęcie to utwór? Jest na CD jako jakiś JPG?
    To na jakiej podstawie pytający go używa skoro nie ma
    ani praw majątkowych ani licencji ? Nie odpowiadaj,
    to pytanie retoryczne

    > Z pewnością. Niech więc na wszelki wypadek opublikuje niezwłocznie, bo
    > jak się fotograf wnerwi...

    Przestań pajacować jak się już do mnie dopisujesz.
    Chyba że naprawdę nie rozumiesz trzech linijek tekstu pisanego

  • 37. Data: 2009-01-02 21:00:43
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 02-01-2009 o 21:45:47 Jotte <t...@w...spam.wypad.polska>
    napisał(a):

    > W wiadomości news:gjlu5q$prm$1@inews.gazeta.pl Cubus

    > Nie wymyślaj.
    > Widziałeś gdzieś coś podobnego w praktyce?

    Wyobraź sobie że ja widziałem. A teraz zacznij swój
    chocholi taniec lingwistyczny

  • 38. Data: 2009-01-02 21:05:16
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:op.um5dzhbml60ql1@unk Tomek <t...@o...pl> pisze:

    > Wyobraź sobie że ja widziałem.
    OK, nie będę zaprzeczał, wystarczy, że to udowodnisz.

    --
    Jotte

  • 39. Data: 2009-01-02 21:09:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jotte wrote:
    > W wiadomoĹ?ci news:gjlu5q$prm$1@inews.gazeta.pl Cubus

    > Nie wymyĹ?laj.
    > WidziaĹ?eĹ? gdzieĹ? coĹ? podobnego w praktyce?

    No co ty, Mody na sukces nie ogladasz.

  • 40. Data: 2009-01-02 21:09:59
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:op.um5dxqpdl60ql1@unk Tomek <t...@o...pl> pisze:

    > Zdjęcie to utwór? Jest na CD jako jakiś JPG?
    Profesjonaliści nie używają formatu jpg.

    > To na jakiej podstawie pytający go używa skoro nie ma
    > ani praw majątkowych ani licencji ? Nie odpowiadaj,
    > to pytanie retoryczne
    Nie mam zamiaru. Odpowiedź jest prosta, tylko ty nie rozumiesz.

    > Przestań pajacować jak się już do mnie dopisujesz.
    > Chyba że naprawdę nie rozumiesz trzech linijek tekstu pisanego
    Dopisuję się gdzie mi się podoba. Nie umiesz sklecić jednego zdania z
    sensem?
    Nie radzisz sobie z wyśmiewaniem swego niedouctwa i prowokujesz ostrzejszą
    wymianę zdań?

    --
    Jotte