  • 1. Data: 2005-11-28 18:30:48
    Temat: Formy praw własności do nieruchomości.
    Od: ad-hoc <a...@k...lm.pl>

    Witam.
    Jakie są formy własności nieruchomości? Chodzi mi konkretnie o formy
    własności mieszkania.
    Spotkałem się do tej pory z:
    -mieszkanie własnościowe, jestem wpisany jako właściciel w księdze
    wieczystej,
    -mieszkanie spółdzielcze własnościowe (z tego co wiem nie jestem wpisany
    w księdze ale jestem właściciele), tej formy nie rozumiem, spółdzielnia
    jest właścicielem czy ja? Czy moje prawa do mieszkania w tej formie
    własności są jakoś ograniczone? Czym to się różni od pierwszej formy?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-11-28 18:55:24
    Temat: Re: Formy praw własności do nieruchomości.
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    ad-hoc <a...@k...lm.pl> naskrobał/a w

> [...]
    > wieczystej,
    > -mieszkanie spółdzielcze własnościowe (z tego co wiem nie jestem
    > wpisany w księdze ale jestem właścicielem),

    To to samo.

    > tej formy nie rozumiem, spółdzielnia
    > jest właścicielem czy ja?

    Spóldzielnia.

    > Czy moje prawa do mieszkania w tej formie
    > własności są jakoś ograniczone?

    To nie jest właśność.

    > Czym to się różni od pierwszej formy?

    W pierwszej jesteś wpisany do KW.

    Są trzy rodzaje praw do lokalu:

    Spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu mieszkalnego
    Spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu
    Prawo odrębnej własności lokalu

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Podrzuc wlasne marzenia swoim wrogom; moze zgina przy ich realizacji.

  • 3. Data: 2005-11-28 19:01:10
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Goomich napisał(a):

    > To to samo.

    To nie to samo. Spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego
    jest ograniczonym prawem rzeczowym. Co zresztą napisałeś niżej ;)

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 4. Data: 2005-11-28 19:09:50
    Od: ad-hoc <a...@k...lm.pl>

    > To nie to samo. Spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego
    > jest ograniczonym prawem rzeczowym. Co zresztą napisałeś niżej ;)

    A jakie są te ograniczenia? Czego nie mogę, w porównaniu z "własnością z
    KW"?

  • 5. Data: 2005-11-28 19:29:38
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    Johnson <j...@n...pl> naskrobał/a w

    > To nie to samo. Spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego
    > jest ograniczonym prawem rzeczowym.

    Ups, zawsze uważałem, że "mieszkanie własnościowe", to skrót od
    "spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego".

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Koniu polski bierz przykład z konia radzieckiego

  • 6. Data: 2005-11-29 10:57:45
    Od: "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM>

    Użytkownik "Goomich" <g...@u...to.wp.pl> napisał w wiadomości
    > Johnson <j...@n...pl> naskrobał/a w

    > Ups, zawsze uważałem, że "mieszkanie własnościowe", to skrót od
    > "spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego".

    Bo pewnie zawsze mieszkałes w blokach. A ja mieszkałem w kamienicy przedwojennej i
    znaczyło to cos zupełnie innego :)