  • 1. Data: 2005-05-31 23:10:12
    Temat: Re: Formalnie bezdomny ;) ? - gdzie i jak sie mam zameldować ?
    Od: "PAweł" <p...@w...uzyjskrotu.pl>

    witek wrote:
    (..)

    > nie, bo samo posiadanie obywatelstwa nie daje podstaw do ściagania
    > podatków dopiero fakt zamieszkiwania takie prawo daje.
    > będziesz płacił podatki w czechach i tam się rozliczał.
    > w Polsce cie nie ma.

    Niekoniecznie (chyba??),- jesli i w Polsce i w Czechach nie będziesz
    mieszkać pełnych 180 dni w roku to w obu tych krajach nie obejmie Cię
    obowiązek podatkowy:).

    --
    w adresie użyj zamiast pełnej nazwy "wirtualnapolska" jej skrót, tj.
    "wp" Pozdr.

  • 2. Data: 2005-06-01 13:04:08
    Od: "G-Jaro" <g...@w...pl>

    Witam.

    Sytuacja: lada chwila sprzedaż domu. Czyli musze sie wymeldować. Lad jeszcze
    krótsza chwila :) zacznę prace w Czechach czyli nie ma za bardzo sensu bym
    tu w Polsce kupował/wynajmował mieszkanie. Więc jak mam rozwiązać sprawę
    zameldowania i gdzie ? Bo przeciez prawo jazdy, dowód rejestracyjny i pare
    innych mam na jeszcze obecny adres.

    Zapętlilem się.

    Ale może ktoś z Was coś podpowie, za co z góry dzięki.

    Pozdrawiam,

    G-Jaro

  • 3. Data: 2005-06-01 16:16:59
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    G-Jaro wrote:
> [...]
    > innych mam na jeszcze obecny adres.
    >
    > Zapętlilem się.
    >
    > Ale może ktoś z Was coś podpowie, za co z góry dzięki.

    w biurze meldunkowym się wymelduj i w miesjcu nowego adresu wpisz czechy.
    w ten sposób w polsce nie mieszkasz i tyle.
    przy okazji nie płacisz w polsce podatków, bo ... w Polsce nie mieszkasz.
    Inaczej dochody w Czechach będziesz rozliczał z polskim US.

  • 4. Data: 2005-06-01 16:24:33
    Od: "R De" <r...@p...onet.pl>

    Ja bym wpisał "most". Tak dla jaj. Dodatkowo możesz wybrać ten, który się
    Tobie najbardziej podoba.

  • 5. Data: 2005-06-01 19:55:55
    Od: "G-Jaro" <g...@w...pl>

    > w biurze meldunkowym się wymelduj i w miesjcu nowego adresu wpisz czechy.
    > w ten sposób w polsce nie mieszkasz i tyle.

    NO dobrze ale jakie są takiego posunięcia dalsze konsekwencje ? Tylko nie
    mieszkam w Polsce czy zaczyna się cala jazda (bo co wtedy pojawi się w
    prawku [polskim ?] itd. ?)

  • 6. Data: 2005-06-01 20:31:49
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    G-Jaro wrote:

    > NO dobrze ale jakie są takiego posunięcia dalsze konsekwencje ? Tylko nie
    > mieszkam w Polsce czy zaczyna się cala jazda (bo co wtedy pojawi się w
    > prawku [polskim ?] itd. ?)

    a kto ci każe reszte dokumentów zmieniać :)

  • 7. Data: 2005-06-01 23:13:17
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    PAweł wrote:

    > Niekoniecznie (chyba??),- jesli i w Polsce i w Czechach nie będziesz
    > mieszkać pełnych 180 dni w roku to w obu tych krajach nie obejmie Cię
    > obowiązek podatkowy:).

    nie
    będzie się musiał rozliczyć, ale tylko z tego co zapłacił w danym państwie.
    Po za tym, żeby tak wyszło, to trzeba by jeszcze np. niemcy do tego
    wciągnąć.
    jest jeszcze jedna pułapka, ale to trzeba dokładnie przestudiować umowy
    o unikaniu podwójnego opodatkowania.
    chodzi mi o to, że jak w żadnym państwie się "nie mieszka" to podlega
    się temu państwu, którego ma się obywatelstwo.
    Sądzę, że nikt tego w prakyce nie przerabiał, bo nikt się nie
    zastanawiał, że ktoś będzie aż tak kombinował.,