  • 1. Data: 2005-03-13 10:19:24
    Temat: Firma ubezpieczeniowa
    Od: "Robert asmax" <d...@n...spam_tenbit.pl>

    witam szanownych grupowiczow

    Prosze o porade co zrobic a juz napewno jakie podanie zlozyc do sadu (wzor
    moze?) w nastepujacej sprawie: bylem ubezpieczony polisa pasagowa na zycie
    przez 20 lat. Po tym okresie pzu zaproponowalo mi 400 zl do reki (?) Co
    teraz zrobic bo to paranoja, kiedys skladka wynosila 1/3 wyplaty a oni
    teraz...:( prosze o pomoc

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-03-13 10:33:59
    Temat: Re: Firma ubezpieczeniowa
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Robert asmax napisał(a):
> [...]
    > przez 20 lat. Po tym okresie pzu zaproponowalo mi 400 zl do reki (?) Co
    > teraz zrobic bo to paranoja, kiedys skladka wynosila 1/3 wyplaty a oni

    złożyć pozew
    proponuję wizytę w Federacji Konsumentów
    (www.federacja-konsumentow.org.pl) albo u miejskiego/powiatowego
    rzecznika konsumentów (www.uokik.gov.pl), bezpłatnie pomogą, może będą
    reprezentować w sądzie

    KG

  • 3. Data: 2005-03-13 10:40:54
    Od: "opix" <m...@v...pl>

    Użytkownik "Robert asmax" <d...@n...spam_tenbit.pl> napisał w
    wiadomości news:d114fj$s7c$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    Co
    > teraz zrobic bo to paranoja, kiedys skladka wynosila 1/3 wyplaty a

    wnosisz pismo procesowe do sądu okręgowego w formie pozwu .pozew musi
    określać twoje dane z adresem ,nazwę ubezpieczyciela oraz o co wnosisz
    i uzasadnienie .
    nie wolno ci podpisać ugody ani pobrać oferowanej kwoty -masz na
    złożenie pozwu tylko tyle dni ile napisane jest na polisie w sprawach
    spornych.

    podstawą roszczenia powinno być relacja kwoty ubezpieczenia w roku
    zawarcia polisy do średniej płacy w roku zawarcia i przeliczenie tego
    współczynnika na dochód z ostatniego kwartału -dane dostępne są na
    stronach ZUS i GUS
    jeżeli studiujesz to masz prawo do domagać się kwoty wyższej na
    pokrycie całych kosztów studiów .

    kwota roszczenia ulega pomniejszeniu -1/3 skutków inflacji obciąża
    ubezpieczyciela 2/3 ubezpieczonego i w takiej relacji winno zawierać
    się roszczenie i uwzględnienie tego w uzasadnieniu

    np. od kwoty ubezpieczenia 100,000 zł w 1985 nie powinieneś skarżyć na
    mniej niż 6,000 zł po uwzględnieniu własnego udziału w inflacji .

    argument inflacji nie jest argumentem do obrony ponieważ jest to firma
    państwowa ,nie było równoważnej rewaloryzacji w całym sektorze
    państwowym w zakresie wkładów ,rewaloryzowane były wkłady
    oszczędnościowe,mieszkaniowe ,talony motoryzacyjne a oferta
    ubezpieczyciela była publiczna -i ty tylko zgadzasz się na 1/3 udziału
    własnego w inflacji

    --

    ==== OPIX=====

  • 4. Data: 2005-03-13 10:44:23
    Od: "Robert asmax" <d...@n...spam_tenbit.pl>

    Użytkownik "opix" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    > podstawą roszczenia powinno być relacja kwoty ubezpieczenia w roku
    > zawarcia polisy do średniej płacy w roku zawarcia i przeliczenie
    > tego<ciach>

    Dzieki za ta porade. Taki jestem zly, ze jednej mysle dosc istotnej kwestii
    nie podalem. Konkretnie to nie o mnie chodzi, tylko o brata ciotecznego
    (pomagam mu), ktory na dodatek ma 1 grupe inwalidzka.

  • 5. Data: 2005-03-13 10:49:30
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    opix napisał(a):
    > wnosisz pismo procesowe do sądu okręgowego w formie pozwu .pozew musi
    > określać twoje dane z adresem ,nazwę ubezpieczyciela oraz o co wnosisz
    > i uzasadnienie .

    okręgowego?
    rejonowego, przecież ponad 75 tys domagać się nie będzie

    > nie wolno ci podpisać ugody ani pobrać oferowanej kwoty -masz na
    > złożenie pozwu tylko tyle dni ile napisane jest na polisie w sprawach
    > spornych.

    pozew złożyć może do przedawnienia...

    > kwota roszczenia ulega pomniejszeniu -1/3 skutków inflacji obciąża
    > ubezpieczyciela 2/3 ubezpieczonego i w takiej relacji winno zawierać
    > się roszczenie i uwzględnienie tego w uzasadnieniu

    jeśli sąd zastosuje taki stosunek to będzie miał szczęście

    KG

  • 6. Data: 2005-03-13 12:34:26
    Od: "opix" <m...@v...pl>

    > opix napisał(a):
    > jeśli sąd zastosuje taki stosunek to będzie miał szczęście

    wyrok sądu apelacyjnego w Gdańsku jest wykładnią sądowniczą obligującą
    sądy niższej instancji i stanowi on jasno że taki ma być stosunek
    współodpowiedzialności -na grupie w archiwum jest odpowiedni odnośnik w
    tym temacie

    --

    ==== OPIX=====

  • 7. Data: 2005-03-13 12:38:42
    Od: "opix" <m...@v...pl>

    Użytkownik "Robert asmax" <d...@n...spam_tenbit.pl> napisał w
    wiadomości news:d115uj$a9a$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    ciotecznego
    > (pomagam mu), ktory na dodatek ma 1 grupe inwalidzka.

    jeżeli grupa powstała po dniu zawarcia polisy to należy domagać się
    wyższej kwoty ponieważ uposażony nie ma w pełni mozliwości zapewnienia
    sobie samodzielnie startu w dorosłe zycie a taki sens miało zawarcie
    umowy i nie nalezy w tym zakresie odnosić się do jakichkolwiek udziałow
    własnych w inflacji .

    cała przyjemność po mojej stronie . zapewne chodzi o PZU -więc nie mam
    skrupułow

    --

    ==== OPIX=====

  • 8. Data: 2005-03-13 12:44:26
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    opix napisał(a):
    > wyrok sądu apelacyjnego w Gdańsku jest wykładnią sądowniczą obligującą
    > sądy niższej instancji

    a to ciekawe, od kiedy? ;)

    > i stanowi on jasno że taki ma być stosunek
    > współodpowiedzialności -na grupie w archiwum jest odpowiedni odnośnik w
    > tym temacie

    ależ oczywiście, już widzę sądy rejonowe w innym okręgu przejmujące się
    wyrokiem SA w Gdańsku
    liczy się co najbliższy wydział odwoławczy orzeka, a nie jakiś tam Gdańsk ;)

    KG

  • 9. Data: 2005-03-13 12:44:49
    Od: "opix" <m...@v...pl>

> [...]
    ciotecznego
    > (pomagam mu), ktory na dodatek ma 1 grupe inwalidzka.

    poszukaj sobie w przegladarce podstawy prawne
    > wyrok sądu apelacyjnego w Gdańsku w sprawie sygnatury akt Nr Nr I
    ACa 1033/98, I ACa 454/04, I ACa 637/04

    --

  • 10. Data: 2005-03-13 12:47:57
    Od: "opix" <m...@v...pl>

> [...]
    Gdańsk ;)

    > nie bajeruj wygrałem sprawę siostrzenicy w szczecinie opierając się o
    wykładnię SA w Gdańsku od kwoty 100,000 w 1985 na wypłatę w wysokości
    6000 zł

    --