  • 1. Data: 2004-07-27 07:25:56
    Temat: Firma i wojsko...
    Od: Dexter-Labolatory <d...@w...pl>

    Witam grupowiczow

    Chcialbym sie dowiedziec czy prawo reguluje taka sytuacje

    Mam firme od kwietnia 2003, ktora systematycznie rozwijam.
    Mam popodpisywane dlugofalowe kontrakty na obsluge informatyczna innych
    firm (wiekszosc juz zaplacone)

    Az tu nagle wojsko sie o mnie dopytuje :) Moja firma jest w tej chwili w
    takiej sytuacji, ze jak mnie nie bedzie to wszystko niestety padnie. Teraz
    mam taki moment w mojej dzialalnosci ze moja osoba jest bardzo istotna.

    Czy maja prawo mnie wziasc do wojska ? Bede mial w pazdzierniku 25 lat.
    Najbardziej mnie przerazaja konsekwencje wynikajace z tych niedokonczonych
    kontraktow gdyz bedac w wojsku nie bede mogl swiadczyc uslug moim klientom.
    Najgorsze jest to, ze gdy mnie wezma do wojska to:
    - strace kase za niedokonczone kontrakty i niewywiazanie sie z umow
    - strace "dobre imie" mojej firmy

    Praktycznie po wojsku nie bede mial do czego wracac :( cala moja
    dotychczasowa praca bedzie na marne i bym musial zaczynac wszystko od
    poczatku :(

    Pani na WKU mi powiedziala ze "musialem sie z tym liczyc ze mnie moga
    wziasc do wojska i moglem nic nie robic" ... chore

    jesli prawo reguluje jakos taka sytuacje to bardzo prosze o info

  • 2. Data: 2004-07-27 08:57:57
    Temat: Re: Firma i wojsko...
    Od: "Pawel N" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Dexter-Labolatory <d...@w...pl> napisał(a):

    [cut]

    Prawo reguluje w ten sposób że do końca roku kalendarzowego w którym
    ukończysz 27 lat przysługuje ci odroczenie z tytułu nauki w szkole wyższej na
    ten przykład. Jeśli więc nie chodziłeś do takiej szkoły to sie zapisz i na
    dwa lata masz problem z głowy,chłopcy z WKU choćby wydziwiali i sie wściekali
    to beda musieli dać ci odroczenie,potem przez cały rok moga cie pochwycic ale
    przez rok można ich pozwodzić za nos stosując różne sztuczki (przejscie do
    rezerwy nastepuje w momencie konca roku kalendarzowego w ktorym ukonczyles 28
    lat). Z drugiej strony jeśli nie masz chęci na szkołe wyższą to sprawa robi
    sie kiepska: każdemu przysługuje wniosek o odroczenie służby wojskowej (jesli
    automatyczna odroczka sie skonczyla) do komendanta WKU ale nie liczylbym za
    bardzo na Twoim miejscu na przychylność komendanta; decyzja jest uznaniowa i
    mówiąc wprost jesli nie masz znajomości co by Twoje papiery wsunać gdzies na
    dół do szafy w WKU to masz problem. Trzecie wyjscie to po prostu
    przykombinowanie z komisją lekarską jesli masz ochote zmienic kategorie np na
    D czy E.Ale i tu potrzeba jesli nie znajomosci to mhmmm pieniedzy,sam
    rozumiesz o co chodzi. Sam fakt ze masz prace niestety niewiele
    oznacza,troche sprawe by rozjaśnil fakt ze np masz żone i dziecko na
    utrzymaniu,wtedy przychylnosc WKU jest nieco większa.
    I teraz ważna rzecz:panuje powszechna opinia i taką tez kretynską wykładnie
    stosuje WKU że jesli zaczales studia np w wieku 25 lat,to w czasie kiedy
    ukonczyles 28 lat i nie skonczyl sie rok kalendarzowy to niby mogą ci zrobić
    zielone wakacje i przerwe w studiach. Z tego co sie orientuje ten przepis
    jest przez WKU nagminnie łamany poprzez taką interpretacje i z reguły
    odwołania do wyzszej instancji kończą sie pozytywnie dla potencjalnego
    żołnierza naszej wspaniałej armii.

    pzdr

  • 3. Data: 2004-07-27 09:25:31
    Od: Dexter-Labolatory <d...@w...pl>

    Dnia Tue, 27 Jul 2004 08:57:57 +0000 (UTC), Pawel N napisał(a):
    [...]
    > Sam fakt ze masz prace niestety niewiele
    > oznacza,troche sprawe by rozjaśnil fakt ze np masz żone i dziecko na
    > utrzymaniu,wtedy przychylnosc WKU jest nieco większa.

    mam dziewczyne i jej dziecko - Ona jest w trakcie rozwodu.
    Mieszkam z nia i z dzieckiem od prawie 2-ch lat (wynajmujemy razem) - obaj
    pracujemy i utrzymujemy siebie i dziecko

    mowilem o tym w WKU to sie mnie pytali jakie dziecko ma nazwisko. niestety
    nie moje. Jak mnie wezma do wojska to Ona nie utrzyma sie sama :(

    [...]

    dziekuje za zabranie glosu

  • 4. Data: 2004-07-27 09:45:08
    Temat: Odp: Firma i wojsko...
    Od: "brett" <b...@i...com.pl>

    To zgłoś się do służby zastępczej.

    A jak i to ci nie odpowiada, to napisz do nich na pismie swoje argumenty, że
    bez ciebie dziewczyna i dziecko umrą z głodu. Wojskowych to nie przekona,
    ale jak będziesz miał sprawę karną, to może jakiś sędzia się zlituje i da
    ci niską karę, tak byś nadal mógł się biznesem zajmować

    brett

  • 5. Data: 2004-07-27 16:32:33
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik Dexter-Labolatory napisał:
    > mam dziewczyne i jej dziecko - Ona jest w trakcie rozwodu.
    > Mieszkam z nia i z dzieckiem od prawie 2-ch lat (wynajmujemy razem) -
    > obaj
    ^^^^
    sorry, ale ROTFL :))))

    co do wojska, to slyszalem ze wystarczy sie wymeldowac - bezdomnych nie
    moga wziac :)
    --
    best regards,
    scream (at)w.pl