  • 11. Data: 2023-07-27 20:20:52
    Temat: Re: Fikołki prawnicze 3
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 27 Jul 2023 19:39:21 +0200, Kviat wrote:

> [...]
    > zakresie seksualności. Państwo włoskie promowało wśród młodzieży
    > zachowania seksualne, które uważało za normalne i potępiało te, które
    > uznało za dewiacje.(...)
    > Zgodnie z wykładnią włoskich faszystów, homoseksualizm uznany został za
    > chorobę społeczną.(...)
    >
    > Hitlerowcy podobnie, jak włoscy faszyści, byli wrodzy homoseksualizmowi,
    > który uważali za zniewieściały, zdemoralizowany i podważający
    > męskość[32]. Homoseksualistów w III Rzeszy chciano ,,leczyć", trafiali
    > oni do obozów koncentracyjnych, gdzie byli systematycznie mordowani[33]."

    No ale to chyba nie jedyne składniki.

    Poza tym np. taki Turing został skazany za homoseksualizm.
    Tzn za demoralizacje młodzieży.

    W powojennej Anglii też faszyzm?

    Kosciól katolicki ma swoje "normy moralne", chrzescijanstwo,
    tradycyjni Żydzi, muzułmanie, pewnie w wielu plemiennych wspólnotach
    byś znalazł takie normy - i co - wszyscy faszyści?

    J.

  • 12. Data: 2023-07-27 20:42:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.07.2023 o 19:07, J.F pisze:

    > Proces dotyczy tego jednego czynu.

    No ale przy przestępstwach umyślnych to w zasadzie głównie motywacja się
    liczy. Jest jakaś tam zasada, że w przestępstwach z niskich pobudek kara
    jest większa. Nie ma co udawać, że ona chciała ukraść tą torbę bo jej
    się podobała;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 13. Data: 2023-07-27 20:52:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.07.2023 o 19:11, J.F pisze:

    > No bo jak to nalezy nazwać?
    > Wszechpolka?
    >
    > Przeciez nie faszystka ...

    Jak już to prędziej nazistka.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 14. Data: 2023-07-28 00:53:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-07-27, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale moze pasuje, i sąd w zasadzie musiał.

    https://www.rp.pl/sady-i-trybunaly/art38751841-sedzi
    a-barbara-piwnik-o-sprawie-mariki-sad-nie-musial-slu
    chac-prokuratora

    Wydaje się, że nie.

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2023-07-28 08:50:17
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 27.07.2023 o 20:20, J.F pisze:

    > No ale to chyba nie jedyne składniki.

    https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kraj/222044
    0,1,prawdziwa-historia-mariki-jak-z-chlopakiem-oczys
    zczali-narod-polski.read

    Czego ci jeszcze brakuje?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 16. Data: 2023-07-28 10:46:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 27 Jul 2023 22:53:15 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > https://www.rp.pl/sady-i-trybunaly/art38751841-sedzi
    a-barbara-piwnik-o-sprawie-mariki-sad-nie-musial-slu
    chac-prokuratora

    > Wydaje się, że nie.

    Nie widzę tresci - tam jest, że sąd nie musi słuchac prokuratora,
    czy wyjasnia dlaczego to nie był chuliganski,
    czy tylko mówi, ze sąd mial jeszcze inne możliwości złagodzenia?

    J.

  • 17. Data: 2023-07-29 01:00:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-07-28, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > czy wyjasnia dlaczego to nie był chuliganski,
    > czy tylko mówi, ze sąd mial jeszcze inne możliwości złagodzenia?

    Tego się nie da streścić. To są rozważania Piwnikowej (kojarzysz?) nt.
    właśnie czy sąd był tu związany. Jak masz przeglądarkę, którą nie
    wchodziłeś jeszcze na Rzepę to powinieneś być w stanie przeczytać.

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2023-07-31 11:33:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 28 Jul 2023 23:00:15 GMT, Marcin Debowski wrote:

    a-barbara-piwnik-o-sprawie-mariki-sad-nie-musial-slu
    chac-prokuratora

    > Tego się nie da streścić. To są rozważania Piwnikowej (kojarzysz?) nt.

    Kojarze z tego, ze jak była afera bodajrze łowców skór, to powiedziała
    cos w rodzaju - dajcie mi osobe, a paragraf sie znajdzie.
    Tzn "trzeba szukac pasujacych paragrafów do skutku".
    W wywiadzie powiedziala, ale byla wtedy MS/PG

    > właśnie czy sąd był tu związany. Jak masz przeglądarkę, którą nie
    > wchodziłeś jeszcze na Rzepę to powinieneś być w stanie przeczytać.

    Ale na razie ogólniki - tzn ze sad moze zmienic zarzut.
    Może.
    Pytanie, czy były podstawy do skreślenia "chuliganski".
    A jak nie było, to czy można było karę złagodzic.

    J.

  • 19. Data: 2023-07-31 18:43:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.07.2023 o 11:33, J.F pisze:

    > Kojarze z tego, ze jak była afera bodajrze łowców skór, to powiedziała
    > cos w rodzaju - dajcie mi osobe, a paragraf sie znajdzie.

    W VIII karnym sądziła różne mafie na przełomie wieków, więc jak zaczęła
    skazywać bandziorów co wcześniej nikogo sie nie bali za kraty to zrobiła
    się sławna. Przez chwilę była celebrytką prawniczą potem ucichło. Potem
    chyba w ministerstwie czy prokuraturze generalnej wypłynęła. Nie wiem
    jak potem ale za czasów tej mafii to w prac osoba generalnie przykra i

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 20. Data: 2023-08-01 02:23:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-07-31, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > chyba w ministerstwie czy prokuraturze generalnej wypłynęła. Nie wiem
    > jak potem ale za czasów tej mafii to w prac osoba generalnie przykra i

    Coś Ci zjadło.
    Była jeszcze, choć krótko, Ministrem Sprawiedliwości.

    --
    Marcin