  • 11. Data: 2006-01-16 00:01:52
    Temat: Re: Fałszywe dane w Krajowym Rejestrze Sądowym
    Od: "Adam" <t...@g...pl>

    news:dqem63$d56$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Adam [###t...@g...pl.###] napisał:
    >

    > W praktyce z całą pewnością nie działa to tak, jak piszesz. Dokąd nie
    > mianujecie nowego członka zarządu, to stary będzie figurował, o ile
    > nie zmienicie statutu na mniejsza ilość członków. Dziś już późno.
    > Postaram się jutro poszperać, ale chyba najprościej by było sprawdzić
    > w sądzie jaka była przyczyna. Może nie został opłacony?

    To sędziowie dostają takie głodowe pensje że trzeba ich opłacać ?:-)).
    Rzeczywiście nie dawałem żadnych łapówek, natomiast tłumaczenia sądu są
    bardzo lakoniczne. Wysłałem do sądu pismo z prośbą o wyjaśnienie tego
    incydentu i przewodniczący wydziału krs tłumaczy to tym że byłem wzywany
    przez sąd do zbycia udziałów i przedstawienia sądowi notarialnej umowy ich
    zbycia (jakbym miał te udziały komu zbyć, skoro wspólnik był nieosiągalny) a
    skoro nie zbyłem udziałów to sąd oddalił mój wniosek o wykreślenie mnie z
    funkcji przesa i członka zarządu spółki, jakby jedno z drugim miało
    cokolwiek wspólnego. Przy moim pytaniu co ma wspólnego zbycie udziałów z
    wykreśleniem mnie z funkcji prezesa i członka zarządu, skoro obydwie te
    kwestie regulują zupełne inne przepisy prawne krótka odpowiedź że zapadł
    prawomocny wyrok, tak jakby to sąd miał kompetencje i prawo do ustanawiania
    zarządów spółek.
    Dzięki za pomoc.

    Pozdrawiam
    Adam

  • 12. Data: 2006-01-16 14:54:50
    Od: roburkov <r...@g...ciach.pl>

    Robert pisze:

    > Co nie zmienia faktu, że w odniesieniu do osób trzecich (a Skarb
    > Państwa jest chwilowo taką osobą) ważny jest rejestr, a nie
    > uzgodnienia wspólników.

    Chyba nie rozumiesz zasady dzialania KRS. Rekojmia publicznej wiary dziala
    przeciwko spolce, a nie czlonkowi zarzadu, zastepujac dzialanie art. 39 kc.
    Wpisy w rejestrze sa "wazne" tylko przeciwko spolce, ktora zaniedbala
    aktualizacji danych.

    W niniejszej sytuacji znajdzie zastosowanie art. 17 ustawy o KRS, czyli
    wzruszalne domniemanie, ktore bohater watku, jak mysle, z latwoscia moze
    obalic.

    --
    Pozdrowienia,
    roburkov

  • 13. Data: 2006-01-16 17:27:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Adam [###t...@g...pl.###] napisał:

    Trudno mi się tłumaczyć za sąd, ale czy czasem nie chodzi o to, że w
    umowie spółki było napisane, że zarząd stanowią wspólnicy? Bo to by
    wyjaśniało poniekąd powiązanie przez sąd zbycia udziałów z byciem w
    zarządzie. Z tym, że trzeba by było odgrzebać kodeks handlowy, bo to
    pod rządami tamtej ustawy się działo. nie pamiętam jak to było.

    No i zastanawiam się jak w opisanym przez Ciebie przypadku w sposób
    ważny spółka mogła przyjąć Twoje oświadczenie o rezygnacji, skoro z
    chwilą rezygnacji pozostał jeden członek zarządu. Jeśli w umowie
    spółki nie dokonaliście jakiś dodatkowych unormowań, to do ważności
    przyjęcia było konieczne współdziałanie dwóch członków zarządu (205
    ksh). Skoro był jeden wakat, to dwóch nie było. Ale w sumie samo
    oświadczenie mogłeś złożyć na ręce drugiego wspólnika, a jego
    przyjęcie do ważności nie jest wymagane.

  • 14. Data: 2006-01-16 20:58:05
    Od: "Adam" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > zarządzie. Z tym, że trzeba by było odgrzebać kodeks handlowy, bo to
    > pod rządami tamtej ustawy się działo. nie pamiętam jak to było.

    Oj.... tego dokładnie i ze 100% pewnością to nie wiem, wiesz ponad 15 lat
    temu to trudnowszystko pamiętać. Ale chyba raczej nie było tego typu zapisu,
    bowiem z informacji (fałszywej) przesłane przez sąd US wynika że zarząd
    stanowią ja i wspólnik, bez określenia nawet że jesteśmy udziałowcami tej
    spółki. Zresztą nigdy na coś takiego sąd się nie powoływał.

> [...]
    > oświadczenie mogłeś złożyć na ręce drugiego wspólnika, a jego
    > przyjęcie do ważności nie jest wymagane.

    No tutaj mimo że nie jestem prawnikiem trochę z Tobą popolemizuję.
    Mieliśmy równe udziały, tak że nie było możliwe zrobienie cokolwiek przez
    jednego bez zgody drugiego. Ale uchwała o mojej rezygnacji została zgodnie
    przyjęta przez zarząd dwuosoboby, bo ja z własnej woli złożyłem rezygnację,
    a mój wspólnik tą moją rezygnację przyjął, więc było to zgodnie z art.205
    ksh współdziałanie dwóch członków zarządu i współudziałowców i zarazem
    współdziiałanie całego zarządu i wszystkich współudziałowców spólki. A po
    przyjęciu już złożonej przeze mnie rezygnacji nie mam żadnych prawnych
    kompetencji, aby podejmować jakokielwiek decyzje w spółce.

    Pozdrawiam
    Adam

  • 15. Data: 2006-01-16 21:55:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Adam [###a...@p...onet.pl.###] napisał:

> [...]
    > zarząd stanowią ja i wspólnik, bez określenia nawet że jesteśmy
    > udziałowcami tej spółki. Zresztą nigdy na coś takiego sąd się nie

    Ta informacja wcale nie jest fałszywa. Liczy się to, co w rejestrze.
    US nie jest władny badać, czy zapis rejestru jest właściwy, czy nie.

> [...]
    > zgodnie z art.205 ksh współdziałanie dwóch członków zarządu i
    > współudziałowców i zarazem współdziiałanie całego zarządu i

    Ty nie mogłeś brać udziału w głosowaniu Ciebie dotyczącym z mocy
    samego prawa. Nie pamiętam jaki to był artykuł w kodeksie handlowym,
    ale na pewno taki był. Głosowanie dotyczyło Ciebie samego przecież.
    Inna sprawa, ze takie głosowanie do niczego nie było potrzebne. Twoje
    jednostronne oświadczenie teoretycznie wystarcza i mogłeś je złożyć na
    ręce drugiego członka zarządu, co powodowało, że było ważne. Rzecz w
    tym, czy czasem umowa spółki w jakiś sposób tego nie blokowała. W
    sądzie powinna być ta umowa zajrzyj tam.

    > A po przyjęciu już złożonej przeze mnie
    > rezygnacji nie mam żadnych prawnych kompetencji, aby podejmować
    > jakiegokielwiek decyzje w spółce.

    Tutaj trzeb aby było zajrzeć do umowy spółki, by to określić.