  • 71. Data: 2019-09-27 12:47:24
    Temat: Re: Fałszywa zbiórka bezkarna (karnie) - Czy Ziobrotura ma rację? :-)
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .09.2019 o 12:29 A. Filip <a...@p...pl> pisze:

    > Jak zrozumiałem doniesienie było nie w duchu "a ten [zbierający] nie
    > przekazał pieniędzy na wskazany cel" ale samego [zbierającego] w
    > duchu "a ja zebranych pieniędzy już nie mam bo mi żona zabrała".
    > IMHO jakby prokuratura podjęła _taką_ sprawę to "mogłoby wyglądać" jak
    > obrona oszusta co totalnych frajerów totalnie wykiwał :-)
    > [ Mogę się mylić ("niedokładnie" pamiętać) bo nawet nie chce mi się tej
    > tragifarsy śledzić dokładnie kosztem własnego czasu ]

    O ile ja wiem, teksty "pieniądze ma już żona" niewiele wnoszą oprócz
    zamieszania w głowach czytelniczej "tłuszczy". Dzięki temu można nadymać
    temat (czego obaj jesteśmy dowodem) i pisać kolejne artykuły. To też jest
    swego rodzaju oszustwo, ale dziennikarskie :)

    Prokuratura bodaj kierowała się klauzulą (z regulaminu portalu), że
    właścicielem wpłaconych pieniędzy jest _organizator_ zbiórki. Każdy, kto
    wpłacał - domyślnie się na to godził, umowy trzeba czytać. Ktoś mógł
    wierzyć, że będzie Seicento, ale inni (gdybym ja wpłacał - wiedziałbym, że
    wpłacam na rzecz organizatora) wpłacali organizatorowi.

    Prokuratura nie może milcząco założyć, że ktoś został oszukany. Chyba, że
    zostanie powiadomiona o przestępstwie, ale wtedy pewnie i tak skończyłoby
    się powództwem cywilnym.

    --
    Trefniś

  • 72. Data: 2019-09-27 12:55:05
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .09.2019 o 12:47 Trefniś <t...@m...com> pisze:

> [...]
    >
    > Prokuratura nie może milcząco założyć, że ktoś został oszukany. Chyba,
    > że zostanie powiadomiona o przestępstwie, ale wtedy pewnie i tak

    Kradzież pieniędzy przez żonę nie ma żadnego związku ze zbiórką.
    Ukradła pieniądze męża niezależnie od źródła ich pochodzenia.

    Prześledź - dostałem od ciebie 100 na wódkę, ale jakiś cham w sklepie
    wyjął mi je z kieszeni.
    To kogo okradł - ciebie, czy mnie?
    Jeszcze lepiej - ja te pieniądze na wódkę od ciebie pożyczyłem. To mam ci
    je zwrócić, czy teraz jest ci winien kieszonkowiec?

    --
    Trefniś

  • 73. Data: 2019-09-27 12:55:22
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-09-27 o 12:13, Trefniś pisze:

> [...]
    > Sprawa nie wyszła poza prokuraturę, sądów w to nie mieszaj!
    >
    > Właśnie ze względu na brzmienie umowy prokuratura nie mogła postawić

    Mogła, ale nie chciała.
    Poszkodowani byli ludzie umawiający się z organizatorem że
    ich wpłata ma iść na konkretny cel.
    Nie poszła? To zarzut.

    Nie pisz. Będzie ekologicznie.

    Pozdrawiam

  • 74. Data: 2019-09-27 13:14:22
    Temat: Re: Podły komornik zajął pieniądze ze zbiórki na totalnie szczytny cel [Pomagam.pl SOBIE ;-)]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://wiadomosci.wp.pl/organizator-zbiorki-stracil
    -150-tys-zl-na-nowe-seicento-bedzie-zazalenie-642859
    1233701505a
> [...]
    > która wpadła na pomysł zbiórki.
    > [...] Organizatorem zbiórki był Rafał B. Mężczyzna *sam* złożył
    > zawiadomienie do prokuratury w sprawie tego, że pieniądze
    > zniknęły. Zebrane pieniądze nigdy nie trafiły ani na lokatę, ani do
    > Sebastiana K. Rafał B. przelał zebrane pieniądze na prywatne konto
    > jego żony, która - tak wynika z relacji mężczyzny - miała to na nim
    > wymusić.
    >
    > Jak czytamy w zawiadomieniu, część kwoty ze zbiórki przelanej na
    > prywatne konto miał zająć komornik, reszta miała zostać przeznaczona

    Czy za podłość komornika *też* odpowiada Ziobro (PiS+SP)? ;-)

    --
    A. Filip

  • 75. Data: 2019-09-27 13:15:05
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No przecież jak wrzucam dwa złote do automatu i zamiast kawy mam pusty kubek to jedno
    i pocałuj nas w d..., a jak dostanę dwie kawy
    to moje przestępstwo, prawda?

    -----

  • 76. Data: 2019-09-27 13:19:35
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .09.2019 o 12:55 RadoslawF <u...@d...invalid> pisze:

    > Mogła, ale nie chciała.

    Bzdurzysz zwyczajnie i nawet nie wiesz, dlaczego :)
    Czy ktoś złożył doniesienie do prokuratury o przestęsptwie?
    Na pytanie odpowiedz _sobie_ bo to może cię skierować na właściwe tory i
    będzie kosztowało mniej CO2.

    > Poszkodowani byli ludzie umawiający się z organizatorem że
    > ich wpłata ma iść na konkretny cel.
    > Nie poszła? To zarzut.

    > Nie pisz. Będzie ekologicznie.

    Najbardziej ekologicznie będzie, kiedy zmuszę cię, żebyś choć raz napisał
    z sensem, albo chociaż powstrzymał się od zawracania dupy.
    To oznacza, że nie oczekuję od ciebie odpowiedzi.

    --
    Trefniś

  • 77. Data: 2019-09-27 13:34:24
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .09.2019 o 13:15 ąćęłńóśźż <...@...pl> pisze:

    > No przecież jak wrzucam dwa złote do automatu i zamiast kawy mam pusty
    > kubek to jedno i pocałuj nas w d..., a jak dostanę dwie kawy to moje
    > przestępstwo, prawda?

    don't drink and post

    --
    Trefniś

  • 78. Data: 2019-09-27 14:13:21
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-09-27 o 13:19, Trefniś pisze:

    > Bzdurzysz zwyczajnie i nawet nie wiesz, dlaczego :)
    > Czy ktoś złożył doniesienie do prokuratury o przestęsptwie?

    Tak.

    > Na pytanie odpowiedz _sobie_ bo to może cię skierować na właściwe tory i
    > będzie kosztowało mniej CO2.

    Ciebie jak rozumiem skierować nie może.

    > Najbardziej ekologicznie będzie, kiedy zmuszę cię, żebyś choć raz
    > napisał z sensem, albo chociaż powstrzymał się od zawracania dupy.
    > To oznacza, że nie oczekuję od ciebie odpowiedzi.

    Napisałeś co potwierdza brak wiedzy w temacie jak i brak dbałości
    o ekologię którą się chcesz zasłonić.

    Pozdrawiam

  • 79. Data: 2019-09-27 15:01:34
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    RadoslawF <u...@d...invalid> pisze:

    > Tak.
    > [...]

    "Pośrednik w zbiórce" złożył doniesienie do prokuratury że mu forsa ze
    zbiórki "wsiąkła".[A] Więc owszem doniesienie jest ale chyba nie takie jak
    domniemywałeś. To nie wpłacający na zbiórkę albo "cel zbiórki" doniósł
    na "pośrednika w zbiórce". To doniesienie może wyglądać jak próba
    wyłgania się "pośrednika w zbiórce" ze zobowiązań.

    Czy prokuratura miała wszcząć śledztwo w sprawie żony pośrednika w
    zbiórce "oskarżonej" o zagarnięcie forsy i pośrednio uznać że pośrednik
    w zbiórce nie ma już zobowiązań zbiórkowych? Przy _takim_ doniesieniu
    decyzja prokuratury według mnie jest "dość sensowna" czy się jest
    zwolennikiem PO czy PiS. IMHO Praktyka wszczynania postępowania karnego
    przeciw temu co sam doniósł jest czymś czego powinno się unikać
    (choć nie za wszelką cenę) a już szczególnie gdy szansa że kto inny
    złoży odpowiednie/brakujące doniesienie jest duża+.

    [A] https://wiadomosci.wp.pl/organizator-zbiorki-stracil

  • 80. Data: 2019-09-27 15:24:05
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .09.2019 o 15:01 A. Filip <a...@p...pl> pisze:

    > "Pośrednik w zbiórce" złożył doniesienie do prokuratury że mu forsa ze
    > zbiórki "wsiąkła".[A] Więc owszem doniesienie jest ale chyba nie takie
    > jak
    > domniemywałeś.

    Niepotrzebnie go przekonujesz - prochu nie wymyśli.
    "Wszystkiemu winne sądy" i sprawa załatwiona :)
    Takich najłatwiej ogolić.

    --
    Trefniś