  • 1. Data: 2010-06-05 16:54:57
    Temat: Faktura od osoby fizycznej dla zagranicznej firmy?
    Od: "bartek" <b...@W...gazeta.pl>

    Mam takie pytanie: osoba fizyczna z Polski będzie świadczyć usługi internetowe
    (w Polsce) dla firmy z siedzibą w Wielkiej Brytanii. Ta firma chce dokonywać
    płatności w walucie euro na podstawie otrzymanej faktury (invoice).

    Czy osoba fizyczna może wystawiać faktury VAT, czy powinny być to rachunki?

    I najważniejsze: jak wygląda wtedy kwestia podatku?

  • 2. Data: 2010-06-05 20:51:33
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    bartek wrote:

    > Mam takie pytanie: osoba fizyczna z Polski będzie świadczyć usługi
    > internetowe (w Polsce) dla firmy z siedzibą w Wielkiej Brytanii.

    W ramach działalności gospodarczej czy na zlecenie?

    > Czy osoba fizyczna może wystawiać faktury VAT, czy powinny być to
    > rachunki?

    Jesli jest płatnikiem VAT, to może wystawiać faktury VAT,
    jeśli nie to zwykłe faktury czy rachunki.

    > I najważniejsze: jak wygląda wtedy kwestia podatku?

    A to juz niestety zależy od kwalifikacji tych czynności:
    inaczej w ramach działalności, inaczej jako zlecenie,
    inaczej dochodówka, inaczej VAT

  • 3. Data: 2010-06-05 20:54:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    bartek pisze:

    > Czy osoba fizyczna może wystawiać faktury VAT, czy powinny być to rachunki?
    >
    > I najważniejsze: jak wygląda wtedy kwestia podatku?

    Nie ta grupa. Zajrzyj na podatki.

  • 4. Data: 2010-06-06 08:03:02
    Od: "bartek" <b...@N...gazeta.pl>

    > W ramach działalności gospodarczej czy na zlecenie?

    Osoba ta nie prowadzi działalności gospodarczej.

    > Jesli jest płatnikiem VAT, to może wystawiać faktury VAT,
    > jeśli nie to zwykłe faktury czy rachunki.

    Czy do takiego rachunku musi być dołączona jakaś umowa (np. o dzieło), czy
    rachunek może istnieć samodzielnie?

  • 5. Data: 2010-06-06 08:42:08
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    bartek wrote:

    > Osoba ta nie prowadzi działalności gospodarczej.

    W rozumieniu tej osoby ;-)

    > Czy do takiego rachunku musi być dołączona jakaś umowa (np. o
    > dzieło), czy rachunek może istnieć samodzielnie?

    Umowa jest istotna do celów dowodowych. Łatwiej obronić
    tezę o zleceniu i odeprzeć zarzuty o prowadzenie
    niezarejestrowanej działalności.