  • 11. Data: 2004-09-29 14:38:19
    Temat: Re: Faktura droga elektroniczną?
    Od: "volpert" <c...@o...pl>

    > od 1 maja faktura nie musi byc podpisywana - przez odbierajacego, a w
    > przypadku uslug telekomunikacyjnych ani przez odbiorce ani przez
    > podmiot ktory ja wystawil

    czyli z tego wynikaloby, ze jednak musi byc podpisana
    przynajmniej przez wystawce ...

    po wtore zdaje sie, ze tylko bezpieczny podpis elektroniczny moglby
    zastapic taki podpis wlasnoreczny ...

    a na koniec to brak jest rozporzadzen chyba, ktore by regulowaly
    kwestie faktur elektronicznych i wlasnie dlatego ksiegujac takie
    faktury ryzykujesz konflikt z US-em ...

  • 12. Data: 2004-09-29 15:48:00
    Od: "DrMaksiu" <m...@m...uk>

    Użytkownik ".:enzo:." <e...@b...pl> napisał w wiadomości

    > no ale pokażcie mi gdzie jest to napisane
    >

    > enzo

    Witam.
    Tak jak Arek napisal,wazne jest to zeby firma od ktorej kupujesz miala
    fakture zaksiegowana.
    W przypadku gdy nie bedzie jej miala,to TY masz klopoty a nie oni.

    --
    Pzdr.DrMaksiu [LDZ]
    Corratec Superbow Race - Freccia to ona moja maszyna wyscigowa!

  • 13. Data: 2004-09-29 18:09:20
    Od: "PK" <p...@w...itserwis.pl>

    Witam

    Tak.

    > od 1 maja faktura nie musi byc podpisywana - przez odbierajacego, a w
    > przypadku uslug telekomunikacyjnych ani przez odbiorce ani przez
    > podmiot ktory ja wystawil

    Od 1.05.2004 nie musi być podpisu wystawcy i nabywcy na żadnej fakturze.

    Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie zwrotu
    podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, zasad wystawiania
    faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których
    nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz.U. Nr 97,
    poz. 971)

    PiotrK

  • 14. Data: 2004-09-29 20:13:17
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Pawel Nowacki <p...@f...kropka.pl> wrote:
    > od 1 maja faktura nie musi byc podpisywana - przez odbierajacego, a w
    > przypadku uslug telekomunikacyjnych ani przez odbiorce ani przez
    > podmiot ktory ja wystawil

    A kto powiedział, że nietelekomunikacyjne faktury mają być podpisane przez
    wystawcę?

    VI Dyrektywa wprost zabrania wymogu jakiegokolwiek podpisu (z wyjątkiem
    elektronicznego, który jednak ma pełnić tylko funkcję potwierdzenia
    integralności danych - - np. żeby odbiorca miał pewność, że po drodze coś
    się nie przekłamało).

    Z VI Dyrektywą jest niezgodna nasza ustawa o rachunkowości, która wymaga,
    aby dowód księgowy był podpisany przez obie strony, ale:
    - dotyczy tylko tych firm, które mają tzw. 'pełną księgowość'
    - można ją naciągnąć (zob. pl.soc.prawo.podatki)
    - jakoś dotychczas funkcjonowały faktury za usługi telekomunikacyjne, prąd
    i gaz oraz 'upoważnienia do wystawiania faktur bez podpisu' i jakoś nikt się
    ich nie czepiał (a były wyłączone z podpisywania też tylko przez ustawę o
    VAT, a ustawa o rachunkowości wymagała podpisów)

    P.