  • 11. Data: 2002-12-11 15:50:29
    Temat: Re: Faktura VAT
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Zgodnie z przepisami jeżeli faktura VAT jest źle wystawiona (w tym wypadku
    > brak podpisu odbiorcy) nie można odliczać podatku od niej.

    Co do tego to oczywiście zgoda.
    Ale mówimy tu o problemie sprzedawcy, a nie odbiorcy i nie rozumiemy
    w jaki sposób US może się "dobrać" do wystawcy takiej faktury.

    Pix

  • 12. Data: 2002-12-11 15:57:01
    Temat: Odp: Faktura VAT
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik cef <c...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:at7lil$8r1$...@n...tpi.pl...
    > Na czym polega to odrzucenie przez Urząd?
    > Uznali, że sprzedaży nie było?

    podpis jest najważniejszą sprawą na każdym dokumencie ... można opieczętować
    wszystko od góry do dołu , nie bedzie podpisu można takie coś skierować do
    koszalina :-)

    Sandra

  • 13. Data: 2002-12-11 16:00:18
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    :-)))

    No własnie...

  • 14. Data: 2002-12-11 16:02:37
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > podpis jest najważniejszą sprawą na każdym dokumencie ... można
    opieczętować
    > wszystko od góry do dołu , nie bedzie podpisu można takie coś skierować do
    > koszalina :-)

    No... niezupełnie.
    Wystawienie błędnej faktury nie zwalnia od obowiązku uiszczenia wykazanego
    w niej VATu, co przecież sprzedawca sumiennie (zakładam) czyni, więc tym
    samym nie ma żadnych zaległości podatkowych od których nadgorliwy urzędnik
    mógłby próbować cokolwiek naliczać.

    Pix

  • 15. Data: 2002-12-11 16:56:44
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    opieczętować
    > wszystko od góry do dołu , nie bedzie podpisu można takie coś

    Faktycznie "nie kumam".
    I co? Każą zrobić korekty?

  • 16. Data: 2002-12-11 17:08:20
    Od: Magdalena Wołoszyk <g...@e...com.pl>

    Jak przeczytałam cały ten wątek, a juz wypowiedź panny
    Kasieńki (no szkoda że nie ma księgowego PRHN, szkoda, na ogólny zbyt
    to hermetyczne), to zwątpiłam w siłe rozumu...

    Użytkownik Katarzyna Sokół napisał:
    > Ja już pisałam my mieliśmy podobny problem. Kilku klientom
    > wysyłaliśmy FVZ pocztą bez podpisu odbiorcy. No i u nas to wyszło
    > dopiero przy kontroli.... na szczęście nie musieliśmy robić korekt do
    > VAT- 7, miłe Panie ze skarbówki (naprawdę Bardzo Miłe) dały nam dwa
    > dni na uzupełnienie oswiadczeń. Zgodnie z przepisami jeżeli faktura
    > VAT jest źle wystawiona (w tym wypadku brak podpisu odbiorcy) nie
    > można odliczać podatku od niej.

    Wrrr nóz sie w kieszeniu otwiera.
    Mam tylko cichą nadzieje że nie jestes księgową. Jeżeli tak, to
    współczuje Twojemu pracodawcy.
    Dlaczego mam dziwne wrażenie że nie odrózniasz sprzedaż od zakupu, VATu
    naliczonego od naleznego, a ustawe o PTU widziałas z daleka i to przelotnie.

    Kasiu, puknij sie dwa razy w głowę, przeczytaj watek jeszcze raz i
    pomyśl. Pomyśl! To nie boli...
    Odpowiedz sobie na pytania:
    Kiedy powstaje obowiązek podatkowy - w momencie zaistnienia faktu
    sprzedażu czy wystawienia faktury?
    Co może Ci zrobic US jeżeli na fakturze sprzedaży nie ma podpisu odbiorcy?
    Czy gdziekolwiek w ustawie uzaleznia sie powstanie obowiązku podatkowego
    od podpisu na fakturze??
    I na koniec - na czym polegała łaskawość pań ze skarbówki?
    (Pytania pomocnicze - ile by was kosztowało korygowanie sprzedaży na
    VAT-7 *w dół* i jakie z tego tytułu ponieslibyście straty, a takze co by
    na tym zyskał skarb państwa?)

    Jak juz przejdziesz tą scieżkę zdrowia i nadal bedziesz uwazać że panie
    ze skarbówki były szczególnie miłe i poszły wam na rękę (a nie że sie
    czepiały bo nie znalazły nic lepszego i potrafiły wykorzystac ludzka
    niewiedze i naiwność), to juz zadne pukanie sie w głowe nie pomoże.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 17. Data: 2002-12-11 18:05:25
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Co do tego to oczywiście zgoda.

    Jestes tego pewien?
    Faktura jest dobrze wystawiona. Nie wiadomo tylko dlaczego ktos pokazuje ja
    kontrolerowi bez podpisu nabywcy :-)
    Nie zdazyl sie podpisac na trasie ksiegowosc-urzednik :-))
    A nawet jak nie zdazyl to co?
    Ktory to przepis uniewaznia taka fakture?
    Chyba musze sobie odswiezyc przepisy o VAT zanim pokaze fakure bez podpisu
    odbiorcy.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 18. Data: 2002-12-11 18:38:30
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    > Co do tego to oczywiście zgoda.
    > Ale mówimy tu o problemie sprzedawcy, a nie odbiorcy i nie rozumiemy
    > w jaki sposób US może się "dobrać" do wystawcy takiej faktury.

    Moze nalozyc grzywne/kare za niewlasciwe wystawienie faktur. Nie wiem
    dokladnie ktora, ale ktoras na pewno ;) ustawa okresla dokladnie jak powinna
    wygladac dobrze wystawiona faktura i co powinna zawierac. Oczywiscie samych
    faktur nie ma podstaw zakwestionowac.
    Inny problem to tzw. kontrola krzyzowa gdzie np ta sama faktura (kopia) u
    wystawcy nie ma podpisu dobiorcy, a u odbiorcy (oryginal) juz ma (odbiorca
    mogl sobie pozniej sam podpisac) i teraz us moze powiedziec ze to sa rozne
    dokumenty...

    Pozdrawiam

    Baton

  • 19. Data: 2002-12-11 19:18:31
    Od: "Adam Konieczny" <a...@n...pl>

    Dodam, ze dzwonilem do tegoz urzedu skarbowegi i pytalem sie o to.
    "Przemily" Pan w informacji powiedzial mi, ze taka faktura bedzie wadliwa.
    Czy ktos doszukal sie jakichs jasnych przepisow dotyczacych tego?
    Bo w sumie to juz nie wiem co myslec o tym..

    Dziekuje za wszelkie wypowiedzi

    Adam Konieczny

  • 20. Data: 2002-12-11 19:22:35
    Od: "Adam Konieczny" <a...@n...pl>

    Dodam moze jeszcze, w razie watpliwosci..
    Wszelki naleznosci wzgledem US sa regulowane regularnie, nie ma zadnych
    problemow.
    Tylko ten podpis....ehhh

    Adam Konieczny