  • 21. Data: 2019-05-09 06:53:17
    Temat: Re: Facebook pozwany W POLSCE za cenzurę
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-05-09, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > A kto mówi, że chce propoagować antysemityzm? No chyba że w rozumieniu,
    > że antysemitą jest ten którego nie lubią Żydzi, to wtedy nie ode mnie to
    > zależy;)

    Cokolwiek propagować co się nie spodoba FB a że FB jest mega PC, więc
    ktos uzna, że to programowanie jest be i nie będzie się chciał z tym
    utożsamia. A skoro tak uzna, to może i uzna, że głosząc treści
    semistyczne i nie-PC w jednym miejscu to moze byc obraza czy coś.

    > To może w kontekście pewnej ustawy za oceanu:
    >
    > Szedł Żyd ulicą i znalazł portfel. Przeliczył i brakowało.
    >
    > BTW - murzynem wielką literą?

    Tak podaje PWN. Przyjmując że chodzi o grupę etniczną, problem z
    wyrazistością tej wielkiej litery jest taki, że raz że nie wszędzie
    występują formy rzeczownikowe (jest przedstawiciel rasy kaukazkiej a nie
    "Kaukazczyk" i raczej używa się form przymiotnikowych, dwa że część jest
    identyczna w znaczeniu obywatel państwa i członek grupy etnicznej - np.
    Chińczyk i Chińczyk, ale już napisanie Malaj jako grupa etniczna jest
    dość naturalne wielką. (Malezyjczyk jako obywatel Malezji). W przypadku
    Murzyna jest tez ten kłopot, że jest i murzyn, np. murzyn zrobił swoje.

    --
    Marcin

  • 22. Data: 2019-05-09 09:58:07
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 08 May 2019 20:30:54 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > Jak się (eskalacja) skończy na wypierdoleniu FB z Polski (zaczynając
    > od sprzedaży reklam) to mi nie przeszkadza.

    A nie lepiej założyć Narodowego Fejsa? Cała pobożna & patriotyczna młodzież
    migiem się tam przeniesie i problem zniknie, bo o dopuszczalnych treściach
    zadecyduje Brudziński.
    W Rosji mają VKontakte, a przecie nie możemy być gorsi od Putina.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 23. Data: 2019-05-09 10:03:07
    Od: ń <...@...n>

    Gdzie na grupie się klika plusy??
    ;-))

    -----

  • 24. Data: 2019-05-10 12:15:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-05-07, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

    >Chodzi o to, że to sprawa jednostkowa i raczej nie stanie się
    >kazusem,
    >za którym pójdzie jakaś lawina pozwów zmuszająca FB do zmiany
    >polityki.
    >Sąd orzeknie, że mają przywrócić strony bądź nie maja i oni przywrócą
    >bądź nie przywrócą zgodnie z wyrokiem. I tyle tego będzie.

    I bedzie protest.
    Nie mamy strony, bo skasowalismy, wiec jak niby mamy przywrocic ?

    J.

  • 25. Data: 2019-05-10 12:20:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-05-08, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    >To może nic nie dac. Europejskie prawo jest bardzo socjalistyczne.
    >Interes społeczny, ochrona konkurencji, w przypadku osoby prywatnej
    >vs
    >przedsiębiorca (tu FB) jest tez wyraźna asymetria obowiązków. Innymi
    >słowy sąd może orzec, że niekoniecznie ten regulamin jest zgodny z
    >prawem.

    No i ?
    Bo FB nadal w USA, wiec:
    -zmieni regulamin ?
    -zmieni "klientow z Polski nie obslugujemy" ?
    -nic nie zrobi ?
    -grzecznie sadowi odpisze, ze wlasciwy sad jest w Santa Clara ...

    J.

  • 26. Data: 2019-05-10 12:27:56
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:

    > I bedzie protest.
    > Nie mamy strony, bo skasowalismy, wiec jak niby mamy przywrocic ?
    >
    > J.

    Jeśli nie przechowują zarchiwizowanej kopii skasowanych stron przez
    jakiś (publicznie zadeklarowany) czas to ich dupa jest bardzo szeroko
    wystawiona na prawne ciosy IMHO.

    Dla ustalenia uwagi: po jakim czasie pozew za skasowanie byłby
    przedawniony w jurysdykcji którą sam FB wskazuje?

    --
    A. Filip

  • 27. Data: 2019-05-10 12:30:51
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 10.05.2019 o 12:20, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Marcin Debowski"  napisał w wiadomości grup

    > No i ?
    > Bo FB nadal w USA, wiec:
    > -zmieni regulamin ?
    > -zmieni "klientow z Polski nie obslugujemy" ?
    > -nic nie zrobi ?
    > -grzecznie sadowi odpisze, ze wlasciwy sad jest w Santa Clara ...

    jak świadczy usługi na terenie Bolanda to ma obowiązek stosować się do
    prawa w Bolanda, a nie w Santa Fe:)))))))))

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 28. Data: 2019-05-10 12:45:35
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > -nic nie zrobi ?
    > -grzecznie sadowi odpisze, ze wlasciwy sad jest w Santa Clara ...

    Tak jak napisałem wcześniej w wątku: Jak FB oleje wpływy z reklam
    z Polski/na Polskę to sądy w Polsce mogą mu naskoczyć bez parafki sądu
    w USA. IMHO wpływy FB z Polski są na tyle wysokie że FB jak to zrobi to
    raczej+ dopiero pod koniec postępowania w Polsce zmierzającego do
    przegranej FB.

    Zresztą można poczytać jak do częściowo podobnej kwestii podeszły sądy
    USA [1]. AFAIR W federalnym sądzie apelacyjnym zeszło na śmieszny wyrok
    skazujący ale sądy USA nie uznały że nie mają jurysdykcji nad serwisem z UK.
    Wzajemności zasada najświętszą jest. Jak USA Europejczykom tak
    Europejczycy USA.

    <cynizm> Jak gruby kij tak solidna jurysdykcja. </cynizm>

    [1] https://www.spamhaus.org/organization/statement/003/
    case-answer-e360insight-vs.-the-spamhaus-project

    --
    A. Filip

  • 29. Data: 2019-05-10 13:21:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >jak świadczy usługi na terenie Bolanda to ma obowiązek stosować się
    >do prawa w Bolanda, a nie w Santa Fe:)))))))))

    A tu ten cholerny internet ... i gdzie swiadczy uslugi ?

    J.

  • 30. Data: 2019-05-10 13:24:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:

    >Jeśli nie przechowują zarchiwizowanej kopii skasowanych stron przez
    >jakiś (publicznie zadeklarowany) czas to ich dupa jest bardzo szeroko
    >wystawiona na prawne ciosy IMHO.

    a) zanim sie sprawa sadowa skonczy, to rozsadny czas dawno minie :-)
    b) na pewno nie gwarantuja przechowywania danych, to nie bank :-)

    >Dla ustalenia uwagi: po jakim czasie pozew za skasowanie byłby
    >przedawniony w jurysdykcji którą sam FB wskazuje?

    A czy tam maja jakiekolwiek przepisy na ten temat ?

    J.